Junta de Govern Local 2017-03-10

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 25/04/2024
E.g., 25/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 10/03/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm.: 05/2017

Caràcter: ordinària
Data: 10/03/2017
Horari: 10:00h a 10:15h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Jaume Renyer Alimbeu, secretari general

S'han excusat:

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemí Llauradó Sans

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

4. Benestar Social. Encàrrec a la Fundació per l'Atenció Social del Servei d'Ajuda a domicili (SAD) per a l'any 2017.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència el següent assumpte per a ser inclòs a l'ordre del dia:

5. Ensenyament i Política Lingüística.- Encàrrec a REUS MOBILITAT I SERVEIS, SA del manteniment de les escoles públiques i EBM per a l'anualitat 2017

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió del dia 24 de febrer de 2017.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

- Del concert benèfic celebrat a favor de la Lliga contra el Càncer, al Teatre Fortuny.

- De la visita institucional del president d'Òmnium Cultural.

- De la signatura del conveni que formalitza la col·laboració de Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) amb els actes de la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017 en qualitat de mecenes.

- De la inauguració de la Setmana Cultural d'Andalucía.

- Del Consell Rector del Desenvolupament del Pla Comunitari del Barri Gaudí al Centre Cívic Mestral.

-De la inauguració de la 35a Olimpíada Escolar, amb la Honorable Consellera d’Ensenyament, Sra. Meritxell Ruiz, al Pavelló Olímpic Municipal.

- De la inauguració de "Bestial", 8è Saló de la Mascota, a FiraReus.

- Del lliurament dels premis del Campionat Català de Karate Infantil al Pavelló Olímpic Municipal.

- Dels Tres Tombs de Reus al Parc de la Festa i carrers de Reus.

- De la ofrena floral en memòria de Blas Infante al Camp de Mart de Tarragona.

- De la "Matanza del Cerdo" organitzat pel "Centro Cultural Extremeño de Reus" al recinte de La Palma.

- De la inauguració de l'exposició "Patrimoni Oblidat" al Centre de Lectura.

- De la inauguració de l' "Any Dr. Frias" al Palau Bofarull.

- De l'acte institucional, amb motiu del Dia Internacional de les Dones, al Saló de Plens.

- De la conferència del Molt Honorable Sr. Carles Puigdemont i Casamajó, president de la Generalitat de Catalunya, que tindrà lloc el proper 16 de març al Círcol.

- De l'inici dels actes commemoratius dels setanta-cinc anys de FiraReus que tindrà lloc el proper dia 17 de març.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

Es dona compte dels següents decrets:

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2016013743:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 16F/2016, per un import de 2.886.855,71€ (dos milions vuit-cents vuitanta-sis mil vuit-cents cinquanta-cinc euros amb setanta-un cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

He resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 16F/2016, per un import de 2.886.855,71€ (dos milions vuit-cents vuitanta-sis mil vuit-cents cinquanta-cinc euros amb setanta-un cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017001030:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 17F/2016, per un import de 3.308.860,74€ (tres milions tres-cents vuit mil vuit-cents seixanta euros amb setanta-quatre cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

Vist que queda acreditat que s’acompleixen els principis comptables de meritament i d’imputació de la transacció, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL, i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost.

Per tot l'exposat he resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 17F/2016, per un import de 3.308.860,74€ (tres milions tres-cents vuit mil vuit-cents seixanta euros amb setanta-quatre cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2016 el reconeixement de l'obligació, atès que queda acreditat que s'acompleixen els principis comptables del meritament i imputació pressupostària de l'operació a dit exercici, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017001197:

"Vista la despesa de Seguros Catalana Occidente, corresponent a l'assegurança de la flota de vehicles de l'Ajuntament de Reus, realitzada per aquest Ajuntament, relacionada a l’expedient núm. 1F/2017, per un import de 38.810€ (trenta-vuit mil vuit-cents deu euros).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

He resolt:

Aprovar la despesa de Seguros Catalana Occidente, corresponent a l'assegurança de la flota de vehicles de l'Ajuntament de Reus, realitzada per aquest Ajuntament, relacionada a l’expedient núm. 1F/2017, per un import de 38.810€ (trenta-vuit mil vuit-cents deu euros), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2017 i procedir al seu pagament."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017002117:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 18F/2016, per un import d'1.157.235,12€ (un milió cent cinquanta-set mil dos cents trenta-cinc euros amb dotze cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

Vist que queda acreditat que s’acompleixen els principis comptables de meritament i d’imputació de la transacció, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL, i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost.

Per tot l'exposat he resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 18F/2016, per un import d' 1.157.235,12€ (un milió cent cinquanta-set mil dos cents trenta-cinc euros amb dotze cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2016 el reconeixement de l'obligació, atès que queda acreditat que s'acompleixen els principis comptables del meritament i imputació pressupostària de l'operació a dit exercici, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017002446:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 02F/2017, per un import d'1.885.269,86€ (un milió vuit-cents vuitanta-cinc mil dos-cents seixanta-nou euros amb vuitanta-sis cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

He resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 02F/2017, per un import d'1.885.269,86€ (un milió vuit-cents vuitanta-cinc mil dos-cents seixanta-nou euros amb vuitanta-sis cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2017 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017002569:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 19F/2016, per un import d'1.195.137,03€ (un milió cent noranta-cinc mil cent trenta-set euros amb tres cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

Vist que queda acreditat que s’acompleixen els principis comptables de meritament i d’imputació de la transacció, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL, i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost.

Per tot l'exposat he resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 19F/2016, per un import de d'1.195.137,03€ (un milió cent noranta-cinc mil cent trenta-set euros amb tres cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2016 el reconeixement de l'obligació, atès que queda acreditat que s'acompleixen els principis comptables del meritament i imputació pressupostària de l'operació a dit exercici, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017002571:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 20F/2016, per un import d'1.198.693,02€ (un milió cent noranta-vuit mil sis-cents noranta-tres euros amb dos cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

Vist que queda acreditat que s’acompleixen els principis comptables de meritament i d’imputació de la transacció, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL, i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost.

Per tot l'exposat he resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 20F/2016, per un import d'1.198.693,02€ (un milió cent noranta-vuit mil sis-cents noranta-tres euros amb dos cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2016 el reconeixement de l'obligació, atès que queda acreditat que s'acompleixen els principis comptables del meritament i imputació pressupostària de l'operació a dit exercici, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017002599:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 21F/2016, per un import de 12.100€ (dotze mil cent euros).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

Vist que queda acreditat que s’acompleixen els principis comptables de meritament i d’imputació de la transacció, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL, i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost.

Per tot l'exposat he resolt:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 21F/2016, per un import de 12.100'- (dotze mil cent euros), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2016 el reconeixement de l'obligació, atès que queda acreditat que s'acompleixen els principis comptables del meritament i imputació pressupostària de l'operació a dit exercici, previstos a l’Ordre HAP/1781/2013, que aprova la Instrucció de comptabilitat per a l’Administració Local, model normal, per tal de donar compliment a la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses prevista a l’art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL i d'acord amb la base 40 de les Bases d'Execució del Pressupost."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

4. Benestar Social. Encàrrec a la Fundació per l'Atenció Social del Servei d'Ajuda a domicili (SAD) per a l'any 2017.

"Atès que d’acord amb la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència, defineix el Servei d’Atenció Domiciliària com el conjunt d’actuacions portades a terme en el domicili de les persones en situació de dependència amb la finalitat d’atendre les seves necessitats de la vida diària, prestades per entitats o empreses, acreditades per a l’exercici d’aquesta funció.

Atès que la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de Serveis Socials, l’art. 21.2.j) esmenta l’atenció domiciliària sota el títol “Prestacions de Servei” i l’apartat cinquè de la disposició addicional primera afirma que la cartera de Serveis Socials haurà d’incloure l’atenció domiciliària, i el Decret 142/2010, d’11 d’octubre, pel qual s’aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 (vigent actualment), i on consta el Servei d’ajuda a domicili com a prestació garantida, i que és un conjunt de tasques que es realitzen a la llar de persones o famílies que es troben, per motius físics o socials, en situacions de mancança d'autonomia temporal o permanent per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana.
Atès que el Servei d’atenció a domicili inclou els serveis següents:

- Servei d’ajut a la llar
- Servei d’auxiliar de la llar
- Servei de seguiment de persones grans, majors de 80 anys.
Atès que la Regidoria de l’Àrea de Benestar Social no ostenta els recursos adients per a l’execució d’aquest servei.

Atès que des de la Regidoria de l’Àrea de Benestar Social s’ha redactat un document de condicions tècniques en el qual es defineix el conjunt de drets i obligacions de les parts.

Atès que la FUNDACIO PER L'ATENCIÓ SOCIAL té, entre d’altres finalitats fundacionals, la prestació, gestió i promoció de tota classe d'activitats referents o relacionades amb serveis domiciliaris d’assistència, ajuda i suport i qualssevol altres serveis o activitats directament relacionades amb les necessitats de les persones al llarg del seu cicle vital, segons consta als seus estatuts elevats a escriptura pública davant el notari de Reus, Sr. Pedro Carrion Garcia de Parada.

Considerant que la FUNDACIO PER L'ATENCIÓ SOCIAL té la consideració de mitjà propi i servei tècnic respecte de, entre altres poders adjudicadors, l’Ajuntament de Reus, que li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte i activitats fundacionals, en els termes previstos a l’article 4.1.n) i 24.6 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Considerant que l’ens esmentat disposa dels recursos adients per desenvolupar la gestió d’aquestes accions.

Considerant que la durada de l’encàrrec del Servei d’Ajuda a Domicili hauria de ser per a l'anualitat 2017.

Vista la proposta econòmica per al desenvolupament per la prestació del Servei d’Ajuda a Domicili presentada per la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL on s’especifica els preus unitaris que són els següents:

• Servei d’Atenció a la Llar (SALL) ..........................16,44 euros/hora
• Servei d’Auxiliar de la Llar (SAUX)..........................14,49 euros/hora
• Servei de Seguiment Majors de 80 anys ...........16,44 euros/hora
• Nocturns, diumenges i festius ................................20,55 euros/hora
(increment del 25% del preu)
Atès que la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL està exempta d’IVA, per aquest servei. Vist l'informe emès per la cap de servei de l’Àrea de Benestar Social de data 28 de febrer de 2017, en el qual es proposa que s'encarregui a la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL l'encàrrec del Servei d'Ajuda a Domicili per a l'anualitat 2017.
Atès que aquests preus són tancats durant la vigència de l'encàrrec per l'anualitat 2017.

El Servei d'Ajuda a Domicili (SAD) es divideix en SAD's destinats a casos de dependència i SAD's destinats a casos socials. En referència a l'objectiu d'aquest Servei i la necessitat de la ciutadania, són constants els casos que han de causar alta en el Servei.

Durant l'any 2016 es va produir una contenció de casos de SAD's a nivell social que finalment han de ser donats d'alta ja que en la situació detectada el Servei esdevé un recurs imprescindible per garantir un mínim de qualitat de vida.
Atès que aquesta despesa es calcula a partir dels preus unitaris presentats per FUNDACIO PER L'ATENCIÓ SOCIAL, el nombre d'hores realitzades durant l'any 2016, i ajustant aquesta xifra a la revisió dels serveis autoritzats que des de l'Àrea de Benestar s'ha fet.
Atès que les dades de l'anualitat 2016, concretament prenen com a referència les hores consumides; i, els preus unitaris esmentats, es fa una previsió per a l'anualitat 2017:

Hores de Servei d’Atenció a la Llar (SALL)
61.326 hores x 16,44€ = 1.008.199,44€

Hores de Servei d’Auxiliar de la Llar (SAUX)
15.521,5 hores x 14,49€ = 224.906,54€

Hores de Servei de Seguiment Majors de 80 anys
867 hores x 16,44€ = 14.253,48€

Hores de Servei Nocturns, diumenges i festius
1345 hores x 20,55€ = 27.639,75€

El cost total de la suma d'hores és de 1.274.999,21€.
L'estudi de costos realitzat amb les depeses reals de l'any 2016 ens permet fer una previsió aproximada. Aquesta previsió es pot veure augmentada durant l'exercici per poder afrontar la despesa del Servei d'Ajuda a Domicili, vistes les actuals necessitats de la ciutadania; fet que no ha de dificultar el poder garantir les condicions establertes a la Cartera de Serveis Socials.
Atès que l’esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa la FUNDACIO PER L'ATENCIÓ SOCIAL, ostenta, en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d’ajustar la seva actuació en aquest àmbit a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).
En base a aquests nous preus es preveu una despesa inicial per import de 1.274.999,21€ (exempt d'IVA), que s'imputaria a l'aplicació pressupostària 30422-23115-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2017. Aquest import es pot veure modificat en funció de les contingències que es presentin i sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.
Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1, n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la citada llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que, de conformitat amb l’indicat a l’article 24.6, tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.
Vist, així mateix, el que disposa l'article 86 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Considerant els principis d’eficàcia i d’eficiència previstos a l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques., i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

Atès que els regidors delegats ostenten competències per aprovar aquells encàrrecs l’import dels quals no superi els 25.000 euros, d'acord al decret de l'Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016, (BOPT número 47 de 9 de març de 2016).

Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Atès, doncs, que correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells encàrrecs d’import superior a 25.000€, per delegació de l’alcaldia.
D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer: Encarregar a la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL el Servei d’Ajuda a Domicili per a l'anualitat 2017.

L'encàrrec s'executarà en els termes previstos en aquest acord i en el document de condicions tècniques elaborat pel Departament de Serveis Socials, que consta a l'expedient.

La FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL executarà en més del 50% l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes.

Segon: Aprovar la despesa derivada del present encàrrec, d'un import de 1.275.000,00€ (exempt d’IVA) que s'imputarien a l'aplicació pressupostària 30422-23115-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2017.

Si la liquidació de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta minoració.

Tercer: Aprovar els preus unitaris del Servei d'Ajuda a Domicili de conformitat amb els diversos serveis prestats, que seran els següents:

• Servei d’Atenció a la Llar (SALL) ............................16,44 euros/hora
• Servei d’Auxiliar de la Llar (SAUX)............................14,49 euros/hora
• Servei de Seguiment Majors de 80 anys ..............16,44 euros/hora
• Nocturns, diumenges i festius ..................................20,55 euros/hora
(increment del 25% del preu)
La FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL està exempta d’IVA, per aquest servei.
Quart: El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà mitjançant factura mensual emesa per la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL. L'import de cada factura correspondrà als serveis efectivament prestats.

Cinquè: Aprovar el contracte d’encarregat de tractament de dades entre aquest Ajuntament i la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL per al tractament de les dades de caràcter personal inherents a les accions de col·laboració derivades de l’encàrrec aprovat en el segon punt d’aquesta resolució, i facultar a la regidora delegada de l'Àrea de Benestar Social, Sra. Montserrat Vilella Cuadrada per tal que formalitzi l’esmentat contracte.

Sisè: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Les persones responsables d'aquest encàrrec seran els treballadors municipals de l’Àrea de Benestar social responsables del servei.

Setè: Facultar la regidora delegada de l’Àrea de Benestar per tal que formalitzi, si s’escau, els documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

Vuitè: L'entitat receptora de l'encàrrec prevista en aquest/a acord/ resolució tindrà l'obligació de facilitar a l'Ajuntament la informació que preveu l'article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern.

Novè: Notificar aquest acord a la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL als efectes escaients."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passa a tractar l'assumpte admès al començament de la sessió i que s'ha declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

5. Ensenyament i Política Lingüística.- Encàrrec a REUS MOBILITAT I SERVEIS, SA del manteniment de les escoles públiques i EBM per a l'anualitat 2017.

"Atès que l’article 25.2.n) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local reconeix als municipis competències pròpies en la conservació, manteniment i vigilància dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial.

Atès que la Disposició addicional quinzena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig,d’educació, atribueix als municipis competències en matèria de conservació, manteniment i vigilància dels edificis destinats a centres públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial i de forma una mica més específica als articles 159.3.d) i 164 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, que preveu que el manteniment dels edificis destinats a les escoles corresponen al municipi on es troben situats.

Atès que l’Ajuntament ha de desenvolupar, doncs, tasques de manteniment dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics, concepte que abasta tant les escoles públiques com les escoles bressol públiques de titularitat municipal, i també resta inclòs el manteniment de les pistes i equipaments esportius d’aquests centres, així com el conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja de patis i el conjunt de tasques corresponents a l'adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs dels esmentats centres educatius.

Atès que la regidoria delegada d´Ensenyament i Política Lingüística no disposa dels recursos humans i tècnics necessaris per tal de dur a terme aquestes actuacions de manteniment.

Atès que l’any 2009, l’Ajuntament de Reus encarregà a l’Entitat Pública Empresarial INNOVA (EPEL INNOVA) la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus (i es formalitzà el conveni regulador de l’esmentat encàrrec el dia 16 de febrer de 2009), encàrrec que s’ha anat mantenint per anualitats successives els anys 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016, inicialment a EPEL INNOVA i amb posterioritat a AMERSAM, que ha canviat la seva denominació social per la de Reus Mobilitat i Serveis, SA, i que fou objecte de dues ampliacions en el sentit d’incloure-hi el manteniment de les pistes i equipaments esportius dels esmentats centres educatius, a partir de l’ anualitat de 2012 i anualitats successives, i la realització del conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja de patis dels esmentats centres educatius, a partir del mes de setembre de 2012 i anualitats successives.

Atès que l’encàrrec a Reus Mobilitat i Serveis, SA, corresponent al manteniment d’edificis i instal·lacions, de les pistes i equipaments esportius i de jardineria i neteja de patis , dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics, concepte que abasta tant les escoles públiques com les escoles bressol públiques de titularitat municipal, finalitzà a darreries de l’any 2016.

Atès que es fa necessari disposar per a l'anualitat de 2017, dels serveis de manteniment i conservació dels edificis i instal·lacions, dels patis infantils i de les pistes esportives i els treballs de jardineria i de neteja de patis dels edificis i instal·lacions de titularitat local destinats a centres docents públics i del conjunt de tasques corresponents a l'adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs dels esmentats centres educatius.

Vist l’informe emès el dia 8 de març de 2017 pels serveis tècnics de la Regidoria d´Ensenyament i Política Lingüística i de la Regidoria d'Arquitectura i Urbanisme, en el qual es posa de manifest que el desenvolupament dels treballs les anualitats precedents s’han executat d’acord al plans de treballs presentats per Reus Mobilitat i Serveis, SA, per la qual cosa es proposa encarregar de nou a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, els diferents treballs esmentats al paràgraf anterior.

Atès que dins l’objecte social de la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, s’inclouen “totes aquelles activitats i serveis relacionats amb la circulació, el transport, la mobilitat, els espais públics, la via pública, els edificis, equipaments i instal·lacions de caràcter públic, inclosa la redacció de projectes i estudis, l’execució d’obres, l’establiment i ampliació de serveis, la remodelació d’aquestes obres i serveis, i la seva millora, manteniment i renovació, per encàrrec de l’Ajuntament i de les seves entitats dependents...”

Atès que la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus i/o d’ aquells poders adjudicadors per als que realitzi la part essencial de la seva activitat, els quals li podran fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i d’ adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’ empara del disposat als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Atès que el cost total màxim per l’execució d’aquest encàrrec, es preveu que serà d’un import màxim de 547.000,00€, IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32300-212 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2017.
Vista la proposta de conveni (obrant a l’expedient de referència) elaborada per a la regulació d’aquest encàrrec.

Vist l’informe emès per la Intervenció Municipal de data 9 de març de 2017, pel qual s’informa de l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses per a l’any 2017.

Atesos, entre d’altres, els principis d’eficàcia i eficiència previstos a l’article 3.1. j) de la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Vist el que disposen l'article 4.1.n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic i l'article 86 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, en relació als encàrrecs de gestió als mitjans propis i serveis tècnics dels poders adjudicadors.

Vist el decret de l’alcaldia de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern Local, l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’ alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l’alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l’alcaldia, la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió, quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’ Alcaldia.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer: Encarregar a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, per a l'anualitat 2017, la realització dels següents treballs, als centres educatius que a continuació es relacionen:

- la conservació i manteniment d’edificis i instal·lacions.
- la conservació i manteniment de les pistes i equipaments esportius.
- la conservació i manteniment de jardineria i neteja de patis.
- tasques corresponents a l'adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs dels esmentats centres educatius.

L’encàrrec abasta les escoles i l’institut escola públiques, les escoles bressol de titularitat municipal, i el centre d’educació especial, que són els següents:

Escoles Bressol Municipals
Escola Bressol Municipal El Lligabosc
Escola Bressol Municipal El Marfull - Mas Pintat
Escola Bressol Municipal El Margalló
Escola Bressol Municipal La Ginesta
Escola Bressol Municipal L’Olivera
Escola Bressol Municipal Montsant

Centres Públics d'Infantil i Primària
Centre Educació Especial Font del Lleó
Escola Cèlia Artiga
Escola Ciutat de Reus (SEZ segons conveni)
Escola Dr. Alberich i Casas
Escola Eduard Toda
Escola Els Ganxets
Escola General Prim
Escola Isabel Besora
Escola Joan Rebull
Escola La Vitxeta
Escola Montsant
Escola Mowgli
Escola Marià Fortuny (CFA segons conveni)
Escola Misericòrdia
Escola Pompeu Fabra
Escola Prat de la Riba
Escola Rosa Sensat
Escola Rubió i Ors
Escola Teresa Miquel i Pàmies
Escola Sant Bernat Calbó (segons protocol ICF)
Institut Escola Pi del Burgar

Aquesta relació es podrà modificar i es podrà adequar, previ acord entre l’Ajuntament i la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA per atendre les necessitats sorgides.

L’objecte de l’esmentat encàrrec abasta els aspectes inclosos a l’informe conjunt emès per les Regidories d'Ensenyament i Política Lingüística i per la Regidoria d'Arquitectura i Urbanisme de data 8 de març de 2017 SSTT ARQ i el pla de treball del servei de manteniment de les escoles públiques i escoles bressol municipals de Reus per a l’exercici 2017, de data 14 de febrer de 2017.
Segon: La societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, podrà contractar, parcialment, a tercers, la realització dels treballs objecte del present encàrrec. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes

El personal afecte a la prestació de les tasques encarregades, dependrà a tots els efectes de Reus Mobilitat i Serveis, SA o de l’empresa a qui aquesta li encarregui l’execució de les mateixes, segons correspongui, havent de complir aquesta, en tot moment, les obligacions derivades de la legislació laboral, de seguretat i salut en el treball i previsions socials essent responsable directe de tots els pagaments i indemnitzacions que es puguin derivar de l’incompliment de les seves obligacions generals o particulars relatives a la seguretat social i ordenació de treball, quedant l’Ajuntament de Reus exonerat de qualsevol tipus de responsabilitat, solidària o subsidiària, d’aquest tipus en que pugui incórrer la referida empresa o el seu personal.

Tercer: Aprovar la despesa inherent als treballs esmentats en el primer punt del present acord, que es fixa en un import màxim de 547.000,00 € IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32300-212 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2017. Aquest import màxim global resulta del desglòs de les despeses per conceptes i per centres que consta a l'expedient. El desglòs de les despeses és merament indicatiu i no limitatiu, de tal manera que en l'execució de l'encàrrec es poden superar les xifres parcials que consten en l'esmentat desglòs, sempre i quan no es superi la xifra global de l'encàrrec.

Juntament amb la factura final de prestació del servei, s'haurà d'emetre informe del seu cost real detallat i agregat per conceptes i per centres.

Si la liquidació de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta diferencia.

La liquidació per un import superior requerirà la prèvia aprovació de l'ampliació de l'encàrrec.

Quart: Aprovar el conveni amb la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, amb el contingut i en els termes que consten a l’expedient de referència, pel qual es regulen els termes de l’encàrrec realitzat amb l’esmentada societat.

Cinquè: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. M. Dolors Sardà Lozano, per a la formalització de l’esmentat conveni.

Sisè: Donar trasllat del present acord a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.