Junta de Govern Local 2017-05-26

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 20/04/2024
E.g., 20/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 26/05/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm.: 09/2017

Caràcter: ordinària
Data: 26/05/2017
Horari: 09:20h a 09:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'han excusat:

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemí Llauradó Sans
Sr. Marc Arza Nolla

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia
3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.
4. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, no subjecte a regulació harmonitzada, del servei de cursos, tallers de formació i lleure dins la xarxa dels Centres Cívics de Reus.
Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 5 de maig de 2017.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer comunica als membres que la propera sessió del Ple tindrà lloc el dia 8 de juny a les 16 hores i informa del següent:

- Del tercer sopar solidari que celebra el Club Tennis Taula Ganxets de Reus, amb la consellera de la Presidència de la Generalitat Sra. Neus Munté i Fernández a l' Hotel NH.

- De la Festa de les Famílies a la Residència Marinada.

- De l'assistència a la final de la Copa d'Europa d'Hoquei guanyada pel Reus Deportiu a Lleida i de la recepció a l'equip campió.

- De la cloenda de la 21a edició de "Trapezi", Fira del Circ de Catalunya, a la Plaça Anton Borrell.

- De l'Audiència Pública del Consell d'Infants al Saló de Plens.

- De la inauguració de les Jornades d'Història Contemporània a la Biblioteca Pere Anguera.

- De la presentació pública del Consell Municipal de Joves a Cal Massó.

- De l’acte de col·locació de la bandera de Sant Martí al balcó de l’Ajuntament amb una representació del col·lectiu gai, lesbià, bisexual i transsexual del Camp de Tarragona per commemorar el Dia internacional contra la discriminació per l'orientació sexual i identitat de gènere.

- De la lectura d’un manifest contra l'homofòbia a càrrec del cantautor Fito Luri a la Plaça Mercadal.

- De la inauguració del "Congrés Internacional de la Bicicleta" a la FiraReus.

- De la presentació del projecte “Reus Urban Art” promogut per l'Associació per la promoció de l’Art Contemporani - Telax.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.
Es dona compte dels següents decrets:
- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017004189 de data 28 de març de 2017:
"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 03F/2017, per un import d'1.097.259,36€ (un milió noranta-set mil dos-cents cinquanta-nou euros amb trenta-sis cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

HE RESOLT:
Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 03F/2017, per un import d'1.097.259,36€ (un milió noranta-set mil dos-cents cinquanta-nou euros amb trenta-sis cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2017 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."
- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017005573 de data 25 d'abril de 2017:
"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 04F/2017, per un import d'1.952.064,37€ (un milió nou-cents cinquanta-dos mil seixanta-quatre euros amb trenta-set cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

HE RESOLT:

Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 04F/2017, per un import d'1.952.064,37€ (un milió nou-cents cinquanta-dos mil seixanta-quatre euros amb trenta-set cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2017 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."
- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2017005824 de data 3 de maig de 2017:
"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 05F/2017, per un import de 949.312,24€ (nou- cents quaranta-nou mil tres-cents dotze euros amb vint-i-quatre cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

HE RESOLT:
Aprovar les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 05F/2017, per un import de 949.312,24€ (nou- cents quaranta-nou mil tres-cents dotze euros amb vint-i-quatre cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2017 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."
Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.
4. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, no subjecte a regulació harmonitzada, del servei de cursos, tallers de formació i lleure dins la xarxa dels Centres Cívics de Reus.
"Atesa la necessitat de contractar el servei de cursos, tallers de formació i lleure dins la xarxa dels Centres Cívics de Reus., a l’empara de l’article 22 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP).

Atès que és un contracte de serveis, a l’empara de l’article 2.1.9) de la Directiva 2014/24/UE del Parlament europeu i del Consell de 26 de febrer de 2014, sobre la contractació pública i per la qual es deroga la Directiva 2004/18/CE.

Atès que el pressupost anual de licitació (despesa màxima estimada) és de 149.577,00€ (més l’IVA que li correspongui), segons la següent distribució:

Lot 1: Activitats infantils 3.744,00 €
Lot 2: Arts escèniques i musicals 11.232,00 €
Lot 3: Arts plàstiques i manuals 35.136,00 €
Lot 4: Balls i danses 12.000,00 €
Lot 5: Creixement personal.
Entrenament mental i emocional 3.720,00€
Lot 6: Físiques i esportives 30.690,00 €
Lot 7: Fotografia i creativitat digital 4.437,00 €
Lot 8: Gastronomia 5.166,00 €
Lot 9: Idiomes 39.711,00 €
Lot 10: Informàtica i noves tecnologies 3.741,00 €
Total: 149.577,00 €

D’acord amb l’article 88, del TRLCSP, el valor estimat del contracte és de 329.069,40€ (despesa màxima estimada) més l’IVA que li correspongui al tipus vigent,i que es desglossa de la manera següent:

Vist que la durada d’aquest contracte es fixa per un any. Aquest contracte es podrà prorrogar per una altra anualitat més, per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la finalització de la seva vigència inicial. La durada total del contracte, inclosa la pròrroga, no podrà excedir els dos (2) anys a l’empara del que disposen els articles 23 i 303, del TRLCSP.

Atès que s’ha redactat el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la seva contractació amb caràcter ordinari, el qual defineix el conjunt de pactes i condicions definidores dels drets i les obligacions de les parts del contracte, a l’empara de l’article 115 del TRLCSP, els quals s’han d’incorporar a l’expedient, de conformitat amb el que disposa l’article 109.3 del mateix text legal.

Atès que procedeix utilitzar el procediment obert amb varis criteris d’adjudicació, i no subjecte a regulació harmonitzada, al tractar-se d'un servei inclòs a l'Annex XIV de la Directiva 2014/24/UE del Parlament europeu i del Consell de 26 de febrer de 2014, sobre la contractació pública i per la qual es deroga la Directiva 2004/18/CE, d'import inferior a 750.000€, d'acord amb l'article 4d) d'aquesta Directiva.

Atès que existeix la consignació necessària per contractar, de conformitat amb el que disposa l’article 109 del TRLCSP.
Vist l’informe de la Regidoria de Participació,Ciutadania i Transparència, de Secretaria i la fiscalització prèvia per part de la Intervenció Municipal, a l’empara de l’ article 109 i de la disposició addicional segona del TRLCSP.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats primer i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015 publicat al BOPT número 148 de data 27/06/2015, s'acorda:

Primer. Aprovar la despesa corresponent a la contractació del servei de cursos, tallers de formació i lleure dins la xarxa dels Centres Cívics de Reus, amb un pressupost de licitació (despesa màxima anual estimada) de 149.577,00 euros (més l’IVA que li correspongui) i amb un valor estimat de contracte (despesa màxima estimada) de 329.069,40 euros (més l’IVA que li correspongui).

Segon. Aprovar l’expedient de contractació, mitjançant procediment obert, amb varis criteris d’adjudicació, i no subjecte a regulació harmonitzada, i aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que han de regir la licitació.

Tercer. Publicar l’anunci de la present licitació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i al perfil del contractant, a l’empara dels articles 53 i 142 del TRLCSP, atorgant un termini de 15 dies naturals per a la presentació de pliques, a comptar des de l’endemà de la data de publicació al DOGC."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L'alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.