Junta de Govern Local 2017-07-14

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 25/04/2024
E.g., 25/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 14/07/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm.: 12/2017

Caràcter: ordinària
Data: 14/07/2017
Horari: 09:15h a 09:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemí Llauradó Sans
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'ha excusat:

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de les actes de les sessions de dates 2 i 15 de juny de 2017.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa (FAE) per a la gestió de les escoles bressol municipals del curs 2016-2017.

4. Benestar Social. Aprovació de l'addenda econòmica de l'encàrrec a la Fundació per a l'Atenció Social per a la gestió íntegra del Centre d'activitats i acollida "La Illeta" per a l'anualitat 2017.

5. Gestió Urbanística. Aprovació de l'annex del Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 «Mas Mainer» que recull la redistribució de l'ús pormenoritzat al sistema viari que afecta a l'Avinguda Onze de Setembre.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació de les actes de les sessions de dates 2 i 15 de juny de 2017.

S'aproven, per unanimitat, les actes de les sessions de la Junta de Govern Local dels dies 2 i 15 de juny de 2017.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer comunica que la propera sessió del Ple tindrà lloc el dia 20 de juliol a les 15:30 hores i també informa del següent:

• De la presentació del Festival Reus Blues & Jazz.
• Dels actes de celebració de la Festivitat del Col·legi d'Advocats de Reus amb l'assistència del conseller del Departament de Justícia de la Generalitat, Sr. Carles Mundó, al Teatre Bartina.
• De la jornada "Mulla't per l'Esclerosi Múltiple" al club de Tennis Reus Monterols.
• De la Cloenda del "Festival de les Arts de Reus" a l'Institut Pere Mata.
• De l'entrega d'un dels Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris de Catalunya, al Sr. Josep Ramon Pallejà (Embijoc, SL) a Barcelona.
• De la recepció a l'equip Folch Endurance, per la seva victòria en les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme 2017.
• De l'assistència al Consell Alcaldes del Baix Camp a L'Albiol.
• De la signatura a l'Edifici CAT112 de Reus d'un conveni amb el conseller pel qual el Departament d'Interior cedeix a l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Reus, entre d'altres, una emissora de la xarxa d'emergències RESCAT de radiocomunicacions de la Generalitat,

3. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa (FAE) per a la gestió de les escoles bressol municipals del curs 2016-2017.

"Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 9 de setembre de 2016, s’aprovà encarregar a la Fundació per a l’Acció Educativa (en endavant, FAE), la gestió de les escoles bressols municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i el Lligabosc, per al curs escolar 2016-2017, que abasta el període comprès entre els dies 1 de setembre de 2016 i fins al dia 31 d’agost de 2017, ambdós inclosos.

Atès que l’acord abans esmentat s’aprovà per un import global màxim de 1.806.570,02 €, dels quals la xifra de 595.897,23 € s’imputà a la partida 30919-32311-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2016. La xifra restant, d’un import de 1.210.672,79 €, corresponent al període de gener a agost de 2017 s’imputà al pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2017.

El pressupost elaborat per la FAE per al curs 2016-17 preveia una ocupació de 463 places en base a l’ocupació dels curs 2015-16 i en l’actualitat el nombre de places és de 476 places ( juny 2017 ) .El servei de menjador del curs 2016-17 també ha augmentat de forma significativa , amb una ocupació mitjana el curs 2015-16 de 230 usuaris, mentre que en l’actualitat tenim 270 usuaris del servei de menjador (abril 2017), i amb una mitjana de setembre a abril de 256 usuaris. Atès que conseqüentment també ha augmentat el servei de dormitori.

Vist els informes de la FAE, de data 17 d’octubre de 2016, 31 de gener de 2017,24 de febrer de 2017 i 4 d’abril de 2017, pel qual s'informa sobre la necessitat de modificar el personal, incrementant el nombre de professionals de l'àrea educativa durant el curs 2016-2017, ajustant els recursos humans a la necessitat real del servei, davant l'augment d'ocupació i activitat dels centres d'educació infantil del grup Reus.

Vist l’informe emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, de data 9 de juny de 2017, en el qual es proposa una ampliació de l’esmentat encàrrec per un import de 25.000€ i , en conseqüència, l’import total serà de 1.831.570,02 €.

Vist l’informe emès per intervenció pel qual s’informa favorablement la modificació de l’encàrrec.

Atès doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’Alcaldia.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer: Modificar l’encàrrec amb la FAE per la gestió de les escoles bressol municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i El Lligabosc, en el sentit d'ampliar-ne l'encàrrec en 25.000 € en els termes que consten a l’informe de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística per tal d'atendre la major demanda de serveis.

Segon: Modificar l’import global màxim amb el qual es retribueix l’encàrrec, que es xifra en 1.831.570,02 € import que es desglossa de la següent manera:

-Un import de 595.897,23 correspon a l’execució de l’encàrrec pel període del 1 de setembre al 31 de desembre de 2016.

-Un import de 1.235.672,79 € que correspon al període d’1 de gener a 31 d’agost de 2017, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses 2017.

La resta de condicions de l’encàrrec de gestió amb la FAE es mantenen segons s’acordà per la Junta de Govern Local de data 9 de setembre de 2016.

Tercer: Notificar aquest acord a la FAE, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Benestar Social. Aprovació de l'addenda econòmica de l'encàrrec a la Fundació per a l'Atenció Social per a la gestió íntegra del Centre d'activitats i acollida "La Illeta" per a l'anualitat 2017.

"Vist l’article 25. e) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local, en virtut de la qual és competència pròpia dels municipis l'avaluació i informació de situacions de necessitat social i l’atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió social.

Atès que l’Ajuntament de Reus, des dels inicis de l’any 1990 ha desenvolupat programes de prevenció de les drogodependències, en virtut dels quals es realitzaven campanyes de sensibilització, rehabilitació i suport a les persones drogodependents.

Atès que per decret 142/2010, d'11 d'octubre, s'aprovà la Cartera de Serveis Socials destinada a persones que es troben en situacions amb necessitat d'atenció especial, com són, entre d'altres les persones amb drogodependència i que com a novetat inclogué ampliar l'abast de la prestació del servei de prevenció de drogodependències i la prestació del servei del centre de dia per a persones amb drogodependències, a persones amb altres addiccions.

Atès que l’any 2005 es crea el Centre d’activitats i acollida “La Illeta”, que en l’actualitat està destinat al servei d’acolliment diürn en el qual es desenvolupen activitats d’inserció social complementàries al processos de tractament terapèutic, programes de caire ocupacional, d’ensenyament pro-laboral i laboral i adquisició d’hàbits i responsabilitats i on es potencia la reinserció a la societat de les persones amb problemes de drogodependència.

Atès que per tal de millorar l’eficiència, l'optimització i la racionalització dels recursos que destinava l’Ajuntament, en data 25 de novembre de 2011, la Junta de Govern Local va encarregar a la Fundació per l’Acció Educativa la gestió del servei del Centre de dia per a persones amb drogodependències “La Illeta “ pel període comprès de l'1 de gener de 2012 fins el 31 de desembre de 2015.

Atès que en data 10 de juny de 2016, la Junta de Govern Local, aprovà donar continuïtat a l'encàrrec de gestió del servei del Centre de dia ''La Illeta a través de la Fundació per a l'Atenció Social, pel període comprès de l'1 de juliol de 2016 fins el 31 de desembre de 2017 i en conseqüència es formalitzà un nou conveni per tal de regular les condicions de l'esmentat encàrrec.

Atès que la clàusula sisena del conveni, esmentat a l'anterior antecedent, preveu la necessitat d'establir mitjançant addenda les condicions econòmiques de l'encàrrec per a l'anualitat 2017 amb la Fundació per a l'Atenció Social.

Atès que la despesa prevista per a l'any 2017 per la gestió íntegra del centre d’activitats i acollida “La Illeta”, és de 151.251 euros per tal de fer front el conjunt de despeses laborals i les corresponents al manteniment de l'edifici, les instal·lacions i la totalitat dels elements existents, a la seva reparació i reposició, i als consums de tota classe amb càrrec a l'aplicació pressupostària 30422-23137-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2017.

Vist l’informe emès per la Cap de Servei de Benestar Social de data 20 de juny de 2017, pel qual informa favorablement i proposa aprovar l’addenda econòmica amb la Fundació per a l'Atenció Social per a la gestió íntegra del centre d'activitats i acollida ''La Illeta''per un import de 151.251euros per a l’anualitat 2017.

Vist l'esborrany d'addenda al conveni d'encàrrec de gestió del centre ''La Illeta'', que consta en l'expedient, que ha estat consensuada amb els serveis tècnics de la Fundació per a l'Atenció Social.

Vist l’informe de fiscalització prèvia limitada emès per la intervenció municipal de data 28/06/2017, acreditatiu de l’existència de crèdit adequat i suficient per atendre les obligacions de caràcter econòmic que resulten de l'aprovació d'aquesta addenda.

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'Alcaldia núm. 2499 de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en els regidors delegats, entre d'altres, l'aprovació dels encàrrecs i encomanes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.
Considerant, doncs, que l'òrgan competent en l'aprovació de l'addenda de l'encàrrec per a l'any 2017, de conformitat amb l'exposat, és la Junta de Govern Local.

D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents ACORDS:

Primer: Aprovar l'addenda econòmica amb la Fundació per a l'Atenció Social per a la gestió íntegra del centre d'activitats i acollida ''La Illeta'' per a l'anualitat 2017.

Segon: Aprovar la despesa de 151.251euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 30422-23137-250 del pressupost municipal de despeses de l'any 2017.

Tercer: Notificar aquest acord a la Fundació per a l’Atenció Social, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Gestió Urbanística. Aprovació de l'annex del Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 «Mas Mainer» que recull la redistribució de l'ús pormenoritzat al sistema viari que afecta a l'Avinguda Onze de Setembre.

"Vist l’acord adoptat per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en sessió de 24 de març de 2017, mitjançant el qual es va aprovar definitivament el Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 «Mas Mainer» promogut per Unifamiliar Sant Jordi, SL. (BOPT núm.71 , de 11/4/2017).

Atès que el Projecte d'urbanització d'aquesta àrea inclou a més de les connexions amb els carrers del perímetre, la connexió amb la xarxa d'infraestructures i sistema viari general i que en data 28 de juny de 2017 Unifamiliar Sant Jordi, SL, presenta annex al projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 «Mas Mainer» que recull les modificacions sol·licitades per l'Ajuntament seguint les directrius de diferents departaments municipals que consisteixen en:

- Modificar la vorada prevista, enretirant-la 2 metres cap a l'interior, reduint l'espai de vorera i deixant així una calçada de 8 metres.
- Eliminar del carril bici en vorera.
- Eliminar el nou pas de vianants de l'avinguda previst a l'alçada del c/ Dr. Domènech.

Vist l'informe emès en data 4 de juliol de 2017 pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament, del qual resulta que la nova solució és tècnicament viable i per tant admissible i que s'ha pogut resoldre bastant bé la distribució dels serveis del subsòl.

Atès que les obres d'urbanització de l'àmbit es troben en plena execució i d'acord amb l'establert a l’art. 89.6 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, i a l'article 98 i concordants del Decret 305/2006, de 18 de juliol; i en ús de les atribucions delegades per l'Alcalde per Decret de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

- Aprovar l'Annex del Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 «Mas Mainer» que recull la redistribució de l'ús pormenoritzat al sistema viari que afecta a la vorera de l'Avinguda Onze de Setembre d'aquesta ciutat."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L'alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.