Junta de Govern Local 2018-02-23

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 29/03/2024
E.g., 29/03/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 23/02/2018

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm: 3/2018

Caràcter: Ordinària
Data: 23/02/2018
Horari: 09:20h a 9:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Montserrat Vilella Cuadrada
Hipòlit Monseny Gavaldà
Daniel Rubio Angosto
Montserrat Flores Juanpere

Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'han excusat:

Noemí Llauradó Sans
Jordi Cervera Martínez
Marc Arza Nolla
Joaquim Enrech Garola
Montserrat Caelles Bertran

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l'Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

4. Gestió Urbanística. Recepció parcial de les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents a la Fase 2 del Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 ''Mas Mainer'', promogut per Unifamiliar Sant Jordi, SL.

5. Oficina d'Habitatge. Liquidació de l'encàrrec a la societat REDESSA de la gestió i administració de diferents programes en matèria d'habitatge any 2017.

6. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del preu de la quota mensual per beneficiari del servei d'assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents.

Assumptes sobrevinguts, si s'escau.

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 2 de febrer de 2018.

2. Informació de l'Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

• De la inauguració de l'exposició de Pete Seeger al Bravium Teatre.

• De l'assistència al pregó i als actes del Carnaval.

• Del concert commemoratiu de Mishima pel 25è Aniversari de la Lliga Contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i Terres de l'Ebre que va tenir lloc al Teatre Fortuny.

• De la visita institucional a la ciutat de Trento (Itàlia).

• De la presentació del projecte del Centre Social "El Roser" com a nou equipament que donarà un impuls a les polítiques d’atenció a les persones.

• De la inauguració del grup xou de patinatge artístic al Pavelló Olímpic Municipal.

• De la visita institucional a Madrid coincidint amb l'exposició sobre el pintor reusenc Marià Fortuny i Marsal al Museu Nacional del Prado “Fortuny, 1838-1874”.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 1489/2017 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:

Decrets núm. Data Expedients Import

2017015158 22-12-2017 2017/13 49.488,52
2017013718 21-11-2017 2017/14 19.087,99
2017015159 22-12-2017 2017/15 36.633,37
2017013804 23-11-2017 2017/16 20.519,00
2017014068 29-11-2017 2017/17 15.488,00
2017015162 22-12-2017 2017/18 14.348,74
2017015163 22-12-2017 2017/20 9.609,82
2017011646 10-10-2017 2017/34-37 13.485,12
2017011198 29-09-2017 2017/36 980.187,60
2017012199 23-10-2017 2017/39-40 140.391,02
2017013148 10-11-2017 2017/41 510.315,90
2017013215 14-11-2017 2017/41 189.634,36
2017012109 23-10-2017 2017/43 7.642,92
2017013214 14-11-2017 2017/44 348.427,46
2017013810 23-11-2017 2017/46 147.904,62"

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

4. Gestió Urbanística. Recepció parcial de les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents a la Fase 2 del Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 "Mas Mainer", promogut per Unifamiliar Sant Jordi, SL.

"Vist l'acord adoptat per la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament en sessió de 24 de març de 2017, mitjançant el qual es va aprovar definitivament el Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea ''6.1 Mas Mainer'', promogut per Unifamiliar Sant Jordi, SL (BOPT núm. 71, de 11/4/2017), així com l'acord adoptat per la Junta de Govern Local de 14 de juliol de 2017, pel qual es va aprovar l'annex del projecte d'urbanització esmentat, que recull la redistribució de l'ús pormenoritzat al sistema viari que afecta a la vorera de l'avinguda Onze de Setembre (BOPT núm. 149, de 2/8/2017).

Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 10 de novembre de 2017 es van rebre parcialment les obres d'urbanització corresponents a la Fase 1 de l'esmentat projecte d'urbanització.

Vista la sol·licitud presentada en data 24 de gener de 2018 pel Sr. Daniel Roig Nolla en nom i representació de la societat Unifamiliar Sant Jordi, SL, amb la qual demana la recepció de les obres corresponents a la Fase 2 del projecte d'urbanització.

Vist l'informe emès en data 2 de febrer 2018 pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament, pel qual s'informa favorablement la recepció de la Fase 2 a excepció d'una part que s'executarà posteriorment amb la Fase 3.

Atès que segons resulta de l'esmentat informe del Servei d'Enginyeria, desprès d'aquesta segona recepció parcial, les obres encara pendents de recepció serien les següents:

Fase 1:
- Xarxa de subministrament elèctric (recepció ENDESA, connexió ZV i Equip a noves CT i eliminació traspàs aeri).
- Justificació seguretat mur col·legi.
- Enllumenat públic av. 11de Setembre (a executar per l'Ajuntament).

Fase 2:
- Una part de la zona verda i de l'enllumenat públic, que resten pendents d'executar, vinculades al desenvolupament de la Fase 3.

Fases 3 i 4: La totalitat

D'acord amb l'establert a l’article 169 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015).

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords seguents:

Primer. Rebre les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents a la Fase 2 del Projecte d'urbanització del Pla de millora urbana de l'Àrea 6.1 ''Mas Mainer'', promogut per Unifamiliar Sant Jordi, SL, a excepció d'una part de la zona verda i de l'enllumenat públic que resten pendents d'executar, vinculades al desenvolupament de la Fase 3.

Segon. Fer esment que aquest acord és definitiu en via administrativa i contra ell es pot interposar recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats del Contenciós Administratiu de Tarragona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció d’aquesta notificació.

No obstant això, amb caràcter potestatiu es podrà interposar recurs previ de reposició davant l’òrgan que ha dictat l’acte en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la recepció de la present notificació."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Oficina d'Habitatge. Liquidació de l'encàrrec a la societat REDESSA de la gestió i administració de diferents programes en matèria d'habitatge any 2017.

"Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el dia 24 de febrer de 2017, s’aprovà encarregar a la societat REDESSA la gestió i administració dels programes Borsa de Mediació per al lloguer social, la gestió dels ajuts al pagament de l’habitatge i Servei d’Assessorament Hipotecari, així com la gestió administrativa dels habitatges destinats al programa Borsa d’Habitatge Assequible, per a l’anualitat 2017.

Atès que l’acord abans esmentat s’aprovà per un import global de 165.000,00 € a càrrec de l’aplicació pressupostària 40833 15211 250 del pressupost municipal de despeses per a l’any 2017.

Atès que l’acord abans esmentat preveu que si la liquidació de l’encàrrec s’ha d’efectuar per un import inferior al que s’aprovà en el moment de la seva formulació, l’òrgan competent haurà d’aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta diferència.

Vist el conveni de 2 de març de 2017 entre l’Ajuntament de Reus i la societat REDESSA per a la regulació de l’esmentat encàrrec.

REDESSA ha presentat la documentació justificativa per efectuar liquidació encàrrecs.

Vistos els informes dels serveis tècnics de l’Oficina de l’Habitatge, emesos en dates 26 de gener i 6 de febrer de 2018, en els quals es posa de manifest que l’encàrrec s’ha portat a terme correctament segons els termes i condicions recollides a l’acord de la Junta del Govern Local i al conveni de 2 de març de 2017 abans esmentat, i que els resultats han estat satisfactoris i que la liquidació econòmica, segons el cost real de l’encàrrec, s’ha d’efectuar per un import total de 155.901,87 €.

Per tot l’exposat al paràgraf anterior, l’import finalment facturat és inferior al previst en l’encàrrec abans esmentat.

Vist el decret de l’Alcaldia número 7032, de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l’Alcaldia número 2016002499, de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades la competència per a l’aprovació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 €.

Considerant que correspon la liquidació dels encàrrecs al mateix òrgan que l’aprova, éssent l’òrgan competent la Junta de Govern Local d’aquells encàrrecs d’import superior a 25.000€, per delegació de l’alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

Primer: Aprovar la liquidació de l’encàrrec a la societat REDESSA, per a l'anualitat 2017, per a la realització de la gestió i administració dels programes Borsa de Mediació per al lloguer social, Gestió dels ajuts al pagament de l'habitatge i Servei d'Assessorament Hipotecari, així com la gestió administrativa dels habitatges destinats al programa Borsa d'Habitatge Assequible. Aquest encàrrec s’efectuà per un import total de 165.000,00 € i es liquida per un import de 155.901,87 €.

Segon: Aprovar la baixa de l’operació 220170019141 per l’import sobrant de 9.098,13 € de l’aplicació pressupostària 40833 15211 250 del pressupost municipal de despeses per a l’any 2017."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovació del preu de la quota mensual per beneficiari del servei d'assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents.

"Que per Decret d’avocació de l’Alcaldia número 4646, de data 17 de novembre de 2010, es va adjudicar a l'empresa ASISA ASSISTENCIA SANITARIA INTERPROVINCIAL DE SEGUROS SA, el servei d’assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i Organismes Autònoms dependents, per una quota mensual per beneficiari de 43 euros.

Que en data 1 de desembre de 2010 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb l’esmentada empresa.

Que segons en el pacte tercer del mateix document, a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s'actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d'Estadística), referit al mes de signatura del contracte, és a dir, el mes de desembre.

Que per Acord del Ple de data 10 de febrer de 2017 es va aprovar la darrera revisió de preus del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, establint la quota mensual en 45,30 euros, per a tot l’any 2017.

Que segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació de l’Índex general de preus de consum durant el període comprès de desembre de 2016 a desembre de 2017 ha estat del 1,1 %, i per tant, aplicant el 85% de l’esmentat índex, resulta un percentatge del 0,94 %, resultant una quota mensual per beneficiari de 45,72 euros.

Que per Decret de l’Alcaldia de data 27 de desembre de 2017 es va aprovar la pròrroga del contracte del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, per un període d’un any, amb efectes des del dia 1 de gener de 2018.

Vist el que estableix la Disposició transitòria primera del RDL 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP) en el sentit que els expedients de contractació iniciats abans de l’entrada en vigor del TRLCSP, es regiran per la normativa anterior, que en aquest cas és la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic (LCSP).

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 77 al 82 del LCSP.

Vist el que disposa l'article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat primer i catorze del TRLCSP; i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l'Alcaldia de data 15 de juny de 2015, publicat al BOP de Tarragona número 148, del dia 27.06.2015,

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords seguents:

1.- APROVAR el preu de la quota mensual per beneficiari del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, adjudicat a l’empresa ASSISTENCIA SANITARIA INTERPROVINCIAL DE SEGUROS SAU (ASISA), en 45,72 euros, i amb efectes d’1 de gener de 2018."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts, si s'escau.

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessióde la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L'alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.