Junta de Govern Local 2018-12-21

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 24/04/2024
E.g., 24/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 21/12/2018

 

 

 ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

 

Núm: 18/2018

 

Caràcter: Ordinària

Data: 21/12/2018

Horari: 08:45h a 08:55h

Lloc: Palau Municipal

 

Hi assisteixen:

 

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Hipòlit Monseny Gavaldà

Jordi Cervera Martínez

Marc Arza Nolla

Joaquim Enrech Garola

Daniel Rubio Angosto

 

Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions

 

S'han excusat:

 

Montserrat Vilella Cuadrada

Noemí Llauradó Sans

Montserrat Caelles Bertran

Montserrat Flores Juanpere

 

 

ORDRE DEL DIA

 

 

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

 

2. Informació de l'Alcaldia

 

3. Gestió Econòmica i Pressupostària.  Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures i certificacions d'obres, serveis i subministraments.

 

4. Ensenyament i Política Lingüística.  Aprovació de la liquidació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa per la gestió de les escoles bressol municipals per al període gener a agost 2018.

 

5. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.  Aprovació de la pròrroga del contracte del servei d'assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents.

 

Assumptes sobrevinguts.

 

 

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

 

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència el següent assumpte per a ser inclòs a l'ordre del dia atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

 

6. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de l'encàrrec a la FAE de gestió de la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat.

 

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

 

S'aprova per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 30 de noviembre de 2018.

 

2. Informació de l'Alcaldia

 

El Sr. Pellicer informa del següent:

 

De la reunió amb l’Honorable Sr. Damià Calvet i Valera,  conseller de Territori i Sostenibilitat  de la Generalitat de Catalunya (projecte RECAMP) a Barcelona.

 

De la presentació del llibre de l’escriptor Quim Forn a El Círcol.

 

De la constitució de la Taula Siurana-Riudecanyes a la delegació de la Generalitat a Tarragona.

 

De la reunió amb l’alcaldessa de Cambrils i l’alcalde de Tarragona a Cambrils.

 

De la signatura del conveni amb Vermuts Miró per l’exposició «Miró & Art» a l’Alcaldia.

 

De la inauguració de l’escultura «Atemporal» de l’artista Marie France Veyrat al carrer Valentí Almirall.

 

De la presentació als veïns del projecte Boca de la Mina al Centre Cívic Mestral.

 

De la inauguració de l’exposició «Art, vi i territori» organitzada pel Celler Clos Galena i la Galeria d’Art Anquin’s al Centre cultural el Castell del Cambrer.

 

 

De la reunió amb l’alcalde de Salou a Salou.

 

Del reconeixement als treballadors de l’Ajuntament que s’han jubilat enguany, al Saló de Plens.

 

De la reunió  amb l’alcalde de Vila-seca a Vila-seca.

 

De l’acte de reconeixement a les persones usuàries del Casal Municipal Sant Bernat Calvó que durant aquest any han complert els 80 anys.

 

De la recepció institucional als diferents equips de la secció de patinatge del Reus Deportiu al Saló de Plens.

 

De la jornada especialitzada “Les oportunitats del Corredor del Mediterrani” organitzada per la SER a Tarragona.

 

De la reunió d’alcaldes sobre la proposta d’acord territorial que permeti millorar els serveis ferroviaris actuals i impulsar noves infraestructures que dotin al territori de millor connectivitat, a la Delegació del Govern a Tarragona.

 

Del lliurament dels Premis Centre de desenvolupament de l'Oli 2018 al Palau Bofarull.

 

Del sopar de Nadal de l’ Associació de Concerts a El Círcol.

 

De la Lectura de textos que ha preparat el Servei de Biblioteques com a acte commemoratiu dels 15 anys de la Biblioteca Xavier Amorós.

 

Del dinar de Nadal d’Amics de la Gent Gran al restaurant L'Estel.

 

Del dinar solidari organitzat per l’escola Rubió i Ors per col·laborar amb «La Marató de TV3».

 

De la celebració del Dia del Socio a la Casa de Andalucía.

 

Dels diferents actes per col·laborar amb «La Marató de TV3», amb el concert de la Banda Simfònica de Reus al Teatre Fortuny i fent trucades al Tinglado nº1 de Tarragona.

 

De l’aperitiu de Nadal amb el Gremi de la Construcció del Baix Camp a la Seu del Gremi.

 

De l’esmorzar de Nadal amb periodistes al restaurant L'Absis.

 

De la cloenda del projecte didàctic Cercaselles al Saló Plens.

 

De la visita a les residències de la ciutat.

 

Del berenar de Nadal amb les Germanetes dels Pobres i l'Agrupació de Taxis de Reus a

l'Ajuntament.

 

 

De la felicitació del Nadal als treballadors de l’empresa FCC encarregada del servei de recollida d’escombreries.

 

De la presentació del Projecte Boca de la Mina al Centre cultural el Castell del Cambrer.

 

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures i certificacions d'obres, serveis i subministraments.

"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 2139/2018 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:

Decret núm.

Data

Expedient

Import

2018015290

05-11-2018

2018/131

16.782,14€

2018015458

05-11-2018

2018/158-171

36.997,60€

2018015555

06-11-2018

2018/177-181-182

139.116,94€

2018015795

12-11-2018

2018/172

18.728,83€

2018015796

12-11-2018

2018/187-189

107.309,87€

2018015797

12-11-2018

2018/179-188-191

122.192,54€

2018016014

13-11-2018

2018/195

25.792,97€

2018016473

20-11-2018

2018/203

3.015€

2018016476

20-11-2018

2018/199

184,25€

2018016479

20-11-2018

2018/202

59.204,42€

2018016480

20-11-2018

2018/192-196

100.514,35€

2018016696

22-11-2018

2018/206

53.664,01€

2018016697

22-11-2018

2018/40

35.189,81€

2018016715

22-11-2018

2018/41

82.538,80€

2018016722

22-11-2018

2018/201

203.198,12€

2018016946

27-11-2018

2018/190

86.418,14€

2018017128

30-11-2018

2018/46

26.434,93€

2018017152

30-11-2018

2018/44

15.349,74€

2018017261

03-12-2018

2018/194-200-213

57.956,90€

2018017262

03-12-2018

2018/217

951.490,93€

2018017263

03-12-2018

2018/193

31.617,14€

2018017264

03-12-2018

2018/43

8.527,46€

2018017265

03-12-2018

2018/42

12.404,60€

2018017346

04-12-2018

2018/210

4.930,75€

2018017358

04-12-2018

2018/198-207-208-209

82.580,61€

2018017429

07-12-2018

2018/204-205-215

86.366,26€

2018017643

12-12-2018

2018/211-212

155.735,60€

 

 

 

 

"

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

 

4. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de la liquidació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa per la gestió de les escoles bressol municipals per al període gener a agost 2018.

 

"Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 8 de setembre de 2017, s’aprovà encarregar a la Fundació per a l’Acció Educativa (en endavant, FAE), la gestió de les escoles bressols municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i el Lligabosc, per al curs escolar 2017-18, que abasta el període comprès entre els dies 1 de setembre de 2017 i fins al dia 31 d’agost de 2018, ambdós inclosos.

 

Atès que l’acord abans esmentat s’aprovà per un import global màxim de 1.934.449,97 €, dels quals la xifra de 627.448,47 € s’imputà a la partida 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2017. La xifra restant, d’un import de 1.307.001,50 € corresponent al període de gener a agost de 2018 s’imputà al pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2018.

 

Atès que mitjançant acord de Junta de Govern Local de data 19 de gener de 2018 s'aprovà la liquidació de l'encàrrec esmentat en l'antecedent primer pel període de l’ 1 de setembre de 2017 al 31 de desembre de 2017, per un import de 593.150,91 €.

 

Vist l’informe emès pel serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, de data 30 de novembre de 2018 en els qual s'informa que l’import finalment facturat del període gener a agost de 2018 és de 1.281.694,22 €, import inferior al previst en l'encàrrec abans esmentat. Aquesta diferència ve justificada pels canvis d’ocupació, a la baixa en relació al mateix període de l’any 2017, tant en el servei d’escolaritat com els altres serveis opcionals de menjador i d’acollida segons l’esquema següent, per la qual cosa les despeses de personal s’han vist minorades:

 

-Mitjana d’ocupació del servei d’escolaritat pel període gener a agost del  2017: 467 alumnes.

-Mitjana d’ocupació del servei d’acollida pel període de gener a agost del 2017: 144 alumnes.

-Mitjana d’ocupació del servei de menjador pel període gener a agost del 2017: 254 alumnes

-Mitjana d’ocupació del servei d’escolaritat pel període de gener a agost del 2018: 451 alumnes.

-Mitjana d’ocupació del servei d’acollida pel període de gener a agost del 2018: 134 alumnes.

-Mitjana d’ocupació del servei de menjador pel període de gener a agost del 2018: 251 alumnes

La despesa de restauració també s’ha minimitzat, per la disminució en l’ocupació.

 

D’altra banda, el pressupost presentat per FAE és lineal, i aquesta condició motiva les diferències entre períodes, atès que l’ocupació dels darrers mesos de curs és habitualment més alta que la dels primers mesos de curs.

 

Com a conseqüència d’aquesta reducció de l’ocupació inicialment prevista, hi ha un sobrant de disposició de 25.307,28 €

 

Vist l’informe emès per intervenció de data 10 de desembre de 2018 que consta l’expedient de referència, pel qual s’informa favorablement la liquidació de l’encàrrec.

 

Vist el decret de l'alcaldia de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

 

Atès, doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva liquidació recau en la Junta de Govern Local, per delegació d’Alcaldia

 

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

 

PRIMER: Aprovar la liquidació de l’encàrrec a la FAE per la gestió de l’escoles bressols municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló , El Marfull, L’Olivera i el Lligabosc per al curs escolar 2017-18, pel període  1 gener al 31 d’agost de 2018, segons s’exposa a l’informe tècnic esmentat als antecedents i vistos els detalls econòmics de les despeses reals emeses per la FAE, per un import 1.281.694,22€.

 

SEGON: Aprovar la baixa de l’operació AD amb NIO 220180000621 per l’import sobrant de 25.307,28 € de l’aplicació pressupostària 30919-32310-250 del pressupost de despeses 2018

 

TERCER.- Notificar aquest acord a la FAE.

 

QUART.- Aquesta resolució és definitiva en via administrativa i contra ella es pot interposar recurs contenciós administratiu davants dels Jutjats del Contenciós Administratiu de Tarragona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la seva notificació.

No obstant això, amb caràcter potestatiu es pot interposar recurs previ de reposició davant l’òrgan que ha dictat l’acte en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la recepció de la seva notificació."

 

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

 

5. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la pròrroga del contracte del servei d'assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents.

"Atès que per Decret d’avocació de l’Alcaldia número 4646, de data 17.11.2010, es va adjudicar a l'empresa ASISA ASSISTENCIA SANITARIA INTERPROVINCIAL DE SEGUROS SA, el servei d’assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i Organismes Autònoms dependents.

Atès que en data 01.12.2010 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb l’esmentada empresa.

Atès que segons el pacte segon del referit contracte, la durada del servei s'estableix per un termini inicial de dos anys, a partir del dia 1 de gener de 2011, amb la possibilitat de prorrogar-lo anualment de mutu acord de les parts. La durada total del contracte, incloses les pròrrogues, no podrà excedir dels deu anys, i que el contracte pot denunciar-se per qualsevol de les parts amb 2 mesos d'antelació a cada venciment anual sense perjudici de les causes de resolució que legalment operin.

Vist l’informe emès per la Tècnica de Recursos Humans de data 05.12.2018, comunicant la conformitat a la pròrroga de l’esmentat contracte.

Vist que l’empresa adjudicatària ASISA ASISTENCIA SANITARIA INTERPROVINCIAL DE SEGUROS SA, en data 13.12.2018 ha presentat escrit manifestant també la seva conformitat a la pròrroga.

Atès que per decret d’avocació de l’Alcalde número 2017015180 de data 27.12.2017 es va aprovar la darrera pròrroga del contracte de referència, amb efectes des del dia 01.01.2018.

Vist el que estableix la Disposició addicional segona, apartat primer, de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, en virtut de la qual correspon a l’Alcalde la competència en matèria de contractació per a aquest expedient.

 

Vist que d'acord amb el Decret de l'Alcaldia número 7032, de data 15 de juny de 2015, s'ha d'entendre delegada la competència en matèria de contractació per aquest expedient en la Junta de Govern Local.

 

Atès que de conformitat amb la disposició transitòria primera de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, aquest expedient es regeix per la normativa anterior, que en aquest cas és la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.

 

Vist l’article 29 de la LCSP, en relació a la durada dels contractes.

 

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

 

APROVAR la pròrroga del contracte consistent en el servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, per un període d’un any, amb efectes des del dia 1 de gener de 2019."

 

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

 

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

A continuació, es passa a tractar l'assumpte admès al començament de la sessió i que s'ha declarat d'urgència:

 

6. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de l'encàrrec a la FAE de gestió de la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat.

"Atès que l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística té com objectiu promoure serveis i activitats adreçats a programes d’infància i a les famílies amb infants.

Dins d’aquests programes és voluntat política durant l’any 2019 promoure els següents:

 

1-Espais familiars i tallers lúdics per a infants i les seves famílies

2-Casals d’estiu per a infants de 0 a 3 anys, i germans fins a 6 anys.

3-Altres serveis adreçats a fomentar la participació familiar, afavorir el procés de criança i promoure l’acompanyament a les famílies.

Els objectius genèrics d’aquests programes serien:

1.- Reforçar el context educatiu familiar a la ciutat de Reus, amb la detecció i prevenció i posta en acció per la millora i benestar igualitari de les famílies en relació a la criança.

2.- Aconseguir canvis en la ciutat des d’una mirada de família, adequant-la a les necessitats de les famílies amb infants

3.-Fomentar els recursos i equipaments de Mas Pintat.

4.- Diversificar l’oferta d’activitats per tal d’ampliar el sector de població al que va adreçats els serveis.

5.-Fomentar la participació des de l’àmbit de la integració social en les diferents activitats promogudes de forma universal.

6.-Afavorir la conciliació laboral.

 

Vist l’informe-proposta de tarifes emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, que consta a l’expedient, on es proposa establir la unitat tarifària per a l’esmentat servei. S’ha realitzat un estudi prenent com a referència la previsió de costos per a l’any 2019 en relació als costos dels serveis prestats en cursos anteriors per part de la FAE, a partir del càlcul realitzat es configuren les següents tarifes bàsiques:

 

Cost hora per servei de direcció:  25,26 €

Cost hora per servei d'educadora : 21,63 €

Cost hora per servei de monitora : 17,10 €

Cost hora per servei de vetlladora : 10,47 €

Cost hora per servei assessora't : 22,99 €

Cost de restauració: 4,02 € /menú

Cost materials i compres menors pel servei:: 550 € /per any per servei d'espai i tallers i servei d'altres

Cost materials i compres menors pel servei: 250 € /per any per servei de casals d'estiu.

 

Així mateix l'elaboració del pressupost pel servei de Mas Pintat de l'any 2019, respondria al següent detall.

 

1- Espais familiars i tallers lúdics per a infants i les seves famílies

Direcció. 20 hores a la setmana durant 10 mesos . 800 hores

Cost: 800 h* 25,26 € = 20.208,00 €

Educadores. 20 hores a la setmana durant 10 mesos. 800 hores.

                        2 educadores serien 1.600 hores

Cost: 1.600h*21,63 = 34.608,00 €

Cost materials i compres menors pel servei:: 550 € /per any

Total: 55.366,00 €

 

2- Casals d'estiu per a infants de 0 3 anys, i germans fins a 6 anys

Direcció. 38 hores a la setmana durant 1 mes . 152 hores

Cost: 152h*  25,26 € = 3.839,52 €

Educadores. 20 hores a la setmana durant 1 mesos. 80 hores.

Cost: 80h*21,63 =  1.730,40€

Monitores. 2 monitores 37,5h /setmana i 1 monitora 30 h/setmana

420 hores per les tres monitores

Cost 420h *17,10€ = 7.182,00 €

Cost materials i compres menors pel servei:: 250 € /per any

Cost de restauració. 130 menús setmana, total 520 menús

Cost: 520h * 4,02  = 2.090,40 €

Total : 15.092,32 €

 

3.-Altres serveis adreçats a fomentar la participació familiar, afavorir el procés de criança i promoure l'acompanyament a les famílies.

Direcció. 17,5 hores a la setmana durant 10 mesos . 700 hores

Cost: 700h*  25,26€ = 17.682,00 €

Educadores. 5 hores a la setmana durant 10 mesos. 200 hores.

2 educadores  : 400 hores

Cost: 400h*21,63 = 8.652,00 €

Professionals de l'Assessora't. 2 professionals 1,5h /setmana i 2 professionals 1,5 h a la quinzena.  2 professionals de 6h al mes (12 h/mes)  i 2 professionals de 3 hores al mes (6h/mes). 18 hores durant 8 mesos

Cost  144h *22,99 € = 3.310,56 €

Cost materials i compres menors pel servei:: 550 € /per any

Total: 30.194,56 €

 

En l’esmentat informe es proposta l’aprovació de les tarifes indicades anteriorment per tal de dur a terme l’encàrrec de gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat per a l’anualitat 2019.

 

Atès que la Regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística no ostenta els recursos adients per a l’execució d’aquests programes, i pretén que per a l’any 2019 siguin gestionats per un ens adient, en tots aquells aspectes no assumits per l’organització municipal

 

Vist l’informe-proposta d’encàrrec emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, en el qual es posa de manifest un balanç satisfactori de la gestió efectuada per la FAE els darrers anys, per la qual cosa es proposa efectuar l’encàrrec a la citada fundació de la gestió de Mas Pintat durant l’any 2019 en la mesura que disposa dels recursos adients per desenvolupar adequadament la gestió, amb un cost global màxim de 100.652,88 €.

 

Atès que la FAE, segons explicita la pròpia entitat, ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic, entre altres poders adjudicadors, de l'Ajuntament de Reus, que li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte i activitats fundacionals.

 

Atès, així mateix, que de conformitat amb els acords adoptats pel Patronat de la FAE de data 26 de juliol de 2018, la citada fundació està realitzant els tràmits per ajustar el contingut dels seus estatuts a les previsions de l'article 32 de la normativa vigent de contractes del sector públic.

 

Atès que la xifra de 100.652,88 € s’assumirà amb càrrec al pressupost municipal de despeses per a l’any 2019, en el qual s’haurà d’habilitar el crèdit adequat i suficient.

Atès que l'esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa la FAE ostentarà, en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d'ajustar la seva actuació en aquest àmbit a l’establert a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

 

Vist l'informe emès per l'Assessoria Jurídica de data 17 de desembre de 2018 en relació a al present encàrrec.

 

Vist l’informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 19 de desembre de 2018 emès en relació al present encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

 

Vist l'esborrany de contracte d'encarregat de tractament de dades de caràcter personal entre l'Ajuntament de Reus i la Fundació per a l'Acció Educativa, que consta a l'expedient.

 

Vistos els principis d'eficàcia i eficiència previstos a l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el d'optimització dels recursos disponibles que han d'informar la pràctica administrativa.

 

Vist el que disposa l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (en endavant LCSP)per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, possibilita als poders adjudicadors que s’encarreguin a entitats que tinguin la planificació de mitjà propi personificat les prestacions pròpies dels contractes de serveis, i que l’encàrrec no tindrà la consideració de contracte.

 

Així mateix,l’esmentat article 32 de la LCSP estableix que la compensació al poder adjudicador es regularà per referència a tarifes aprovades per l’entitat pública de la qual depèn el mitjà propi personificat per a les activitats objecte d’encàrrec. Aquestes tarifes es calculen de manera que representin els costos reals de realització de les unitats produïdes (servei) directament pel mitjà propi.

 

Vist la Circular 4/2015, de 20 de maig, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, en relació a diversos aspectes relacionats amb les encomanes de gestió que regula la LCSP, on es manifesta que «la tarifa o la retribución de la encomienda deberán cubrir el valor de las prestaciones encargadas, teniendo en cuenta para su cálculo los costes directos y los indirectos, y márgenes razonables, acordes con el importe de aquellas prestaciones prestaciones, para atender desviaciones o imprevistos de rentabilidad. Estos márgenes figurarán como partida independiente del resto de la tarifa.»

 

Vist el decret de l'alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000€.

 

Atès, doncs, que la quantia de l'encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l'Alcaldia.

 

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

 

PRIMER: Aprovar les següents tarifes per a l’execució del servei de gestió i /o desenvolupament dels espais de Mas Pintat:

 

Cost hora per servei de direcció:  25,26 €

Cost hora per servei d'educadora : 21,63 €

Cost hora per servei de monitora : 17,10 €

Cost hora per servei de vetlladora : 10,47 €

Cost hora per servei assessora't : 22,99 €

Cost de restauració: 4,02 € /menú

 

SEGON: Aprovar l’encàrrec a la FAE per la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat per a l’anualitat 2019, que inclouria activitats de suport adreçades i a les famílies, amb els objectius genèrics que s’indiquen a l’informe-proposta d’encàrrec de data 5 de desembre de 2018 emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística:

 

1.- Reforçar el context educatiu familiar a la ciutat de Reus, amb la detecció i prevenció i posta en acció per la millora i benestar igualitari de les famílies en relació a la criança.

2.- Aconseguir canvis en la ciutat des d’una mirada de família, adequant-la a les necessitats de les famílies amb infants

3.- Fomentar els recursos i els equipaments de Mas Pintat

4.- Diversificar l’oferta d’activitats per tal d’ampliar el sector de població al que va adreçats els serveis

5.- Fomentar la participació des de l'àmbit de la integració social en les diferents activitats promogudes de forma universal

6.- Afavorir la conciliació laboral

 

TERCER: Aprovar, de forma anticipada, la despesa màxima de l'esmentat encàrrec, per un import global de 100.652,88 €, que restarà condicionada a l’existència de consignació en el pressupost 2019, en el qual s’haurà d’habilitar crèdit adequat i suficient en les aplicacions corresponents.

 

QUART: L’esmentat encàrrec inclou, en tot cas, les tasques que s’indiquen als informes emesos pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política, i que consten a l’expedient.

 

CINQUÈ: El pagament d'aquest encàrrec es realitzarà prèvia emissió i presentació, per part de la FAE a l'Ajuntament, de les corresponents factures, que s'emetran amb periodicitat mensual pels serveis prestats, en consonància amb les tarifes aprovades per a l’any 2019.

Les esmentades factures es presentaran en el termini de quinze dies des de la finalització del període a facturar.

 

En la liquidació de l’encomana, la FAE s’acompanyarà certificació o acta de conformitat dels serveis, justificació del diferencial aplicat sobre els costos derivats del personal i despeses generals, així com la seva corresponent valoració i, si s’escau, justificació del cost efectiu suportat pel mitjà propi per les activitats subcontractades.

 

Si la liquidació final de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquest liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta diferència.

 

La liquidació per un import superior requerirà la prèvia aprovació de l'ampliació de l'encàrrec.

 

SISÈ: Per a dur a terme l'encàrrec, la FAE posarà a disposició de l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística els recursos necessaris per tal de portar a terme les esmentades activitats.

La FAE, podrà contractar, parcialment a tercers, la realització de treballs objecte del present encàrrec. No obstant executarà més del 50% de l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pel tipus i quantia dels contractes.

 

El personal afecte a la prestació de les tasques encarregades, dependrà a tots els efectes de la FAE o de l'empresa a qui aquesta li encarregui l'execució de les mateixes, segons correspongui, que hauran de complir, en tot moment, les obligacions derivades de la legislació laboral, de seguretat i salut en el treball i previsions socials, essent responsables directes de tots els pagaments i indemnitzacions que es pugin derivar de l'incompliment de les seves obligacions generals o particulars relatives a la seguretat social i ordenació de treball.

 

SETÈ: Correspon a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l'encàrrec efectuat.

L'entitat receptora de l'encàrrec previst en aquesta resolució tindrà l'obligació de facilitar a l'Ajuntament la informació que preveu l'article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern.

 

VUITÈ: La FAE té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició del tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s'efectuaran de conformitat a l’establert a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Aprovar el contracte d'encarregat de tractament entre aquest Ajuntament i la FAE per al tractament de les dades de caràcter personal aprovat en el segon punt d'aquesta resolució.

 

NOVÈ: El present encàrrec tindrà com a clàusula resolutòria expressa de compliment per part de l'entitat receptora de l'encàrrec, del compliment de la condició de mitjà propi personificat, en els termes previstos a l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. L'incompliment sobrevingut dels requisits per mantenir aquesta condició comportarà la impossibilitat de seguir efectuant encàrrecs i, si s'escau, la resolució anticipada i liquidació del present encàrrec, sens perjudici, de l'establiment del règim transitori que s'escaigui, atesa la rellevància del servei que es gestiona.

 

DESÈ: Publicar el present encàrrec al perfil del contractant, en els termes previstos al primer paràgraf de l'article 63.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

                         

ONZÈ: Donar trasllat del present acord a la FAE, als efectes pertinents."

 

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

 

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

 

L’alcalde                                                                                            El secretari en funcions

                                                                                                         

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.