Notes de premsa

Campanya per optimitzar les factures de llum, gas i aigua

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 17/12/2019
Roda de premsa Montserrat Vilella

La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha posat en marxa una campanya amb l’objectiu que les famílies puguin optimitzar les factures de llum, aigua i gas, ja que mitjançant la gestió de la subvenció de pobresa energètica s’ha detectat que hi ha un marge molt gran d’actuació en aquest camp, com demostra el fet que el 87% de les persones usuàries del Punt d’Assessorament Energètic (PAE) reben recomanacions en aquest sentit. D’una banda, es tracta de facilitar una millor contractació d’aquests serveis energètics i d’altra banda, de promoure l’estalvi energètic.

Per aquest motiu, s’han editat 1.000 díptics amb consells sobre estalvi energètic que tothom pot aplicar i recordant que qualsevol persona pot rebre assessorament individual sobre les seves factures de llum, gas i aigua a través del PAE, demanant cita prèvia a través del web reus.cat o trucant al telèfon d’informació de l’Ajuntament de Reus 010. Aquests díptics s’han repartit als centres cívics i altres  oficines municipals.

També s’han fet 500 imants amb la taula explicativa de l’ús correcte de les tarifes de discriminació horària, que es reparteixen a les persones usuàries del PAE, a les quals també se’ls dóna airejadors i reductors del cabal de descàrrega de les cisternes del vàter. Un material d’estalvi de l’aigua que facilita l’empresa municipal Aigües de Reus.

Formació i sensibilització
Punt d’Assessorament Energètic
Dades del PAE en data 31/11/2019

  • Persones citades: 802
  • Persones ateses: 628 (78%)
  • Atenció sense recomanacions: 80
  • Atenció amb recomanacions: 548 (87%)
  • Es recomana un canvi de tarifa: 293 (53%)
  • Es recomana un canvi de potència: 176 (32%)
  • Es recomana passar al mercat regulat: 305 (56%)
  • Es recomana tramitar el bo social: 348 (64%)

Auditories a domicilis
Des de l'1 de gener fins al 30 de novembre de 2019, s'han fet 25 auditories a domicilis de gent gran.

A més, entre desembre de 2019 i gener de 2020 es faran 25 auditories més als domicilis de les famílies que van presentar la factura de llum amb un import molt elevat o molt baix quan van sol·licitar la subvenció de la pobresa energètica l'any 2018.

Tallers d’Estalvi Energètic
Un taller adreçat al personal de benestar social. S’ha ofert a totes les entitats de la ciutat.

Projecte A-porta

  • Total habitatges visitats: 524
  • Entrevistes realitzades: 199
  • Detecció de situacions de pobresa energètica: 27

Promoció del bo social
Desembre 2018: la Regidoria de Benestar Social va trucar per telèfon, de manera personalitzada, a 446 famílies en situació de pobresa energètica que tenien dret al bo social per recordar-los-hi que el termini per renovar-lo, amb motiu del canvi normatiu, acabava el 31 de desembre.

Desembre 2019: En el marc d’aquesta campanya, aquest dilluns, 9 de desembre, la regidoria va enviar un SMS a 247 famílies en situació de pobresa energètica que tenen concedit el Bo Tèrmic, però que com que no tenen domiciliada la factura de la llum, encara no l’han cobrat. L’objectiu és informar-les que s’han de posar en contacte amb la Delegació del Govern a Tarragona i facilitar un número de compte on els puguin fer l’ingrés.

Ajuts i recursos a l’abast de les famílies vulnerables
Ajuts i recursos que l’Ajuntament de Reus posa a l’abast de la ciutadania en l’àmbit de la pobresa energètica, en data 30/11/2019:

  • Famílies Bonificades d’aigua: 365
  • Import Bonificacions: 69.835 €
  • Ajuts urgència: 188 (151 llum / 37 gas) / 53.138 euros (798 factures).
  • Subvenció Pobresa Energètica: 371 sol·licituds / 47.725 euros.
  • Subvenció Aigua: 615 / 67.520 euros.

Informes de Risc d’Exclusió Residencia
Aplicació de la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica - Informes de Risc d’Exclusió Residencial (RER):

  • Peticions per part de les empreses subministradores per tal que Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus informi de la vulnerabilitat dels seus clients: 7.808 (fins al 30/11/2019).
  • Informes sol·licitats per les famílies a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Reus: 508
  • Informes de Risc d’Exclusió Residencial (RER) favorables emesos per Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus: 402 famílies (334 llum / 239 Aigua / 134 Gas).

Comunicació i difusió

 

  • Nombre de visitants al Punt d’informació sobre estalvi energètica en funcionament amb motiu de la Setmana Europea de l’Energia: 85
  • Edició de 1.000 exemplars del fulletó de promoció del Punt d’Assessorament Energètic (PAE)
  • Edició de 500 exemplars de la Taula de la tarifa discriminació horària.
  • Promoció del PAE a través de la pantalla digital ubicada a la plaça Prim.
  • Difusió als mitjans de comunicació.

Línies de futur

  • Aprovació del Protocol d’intercanvi de dades amb les comercialitzadores.
  • Potenciar el treball mancomunat en defensa dels interessos socials.
  • Creació de la Taula Comarcal de Pobresa Energètica, com ampliació de l’actual Taula de Pobresa Energètica de Tarragona i Reus, amb l’objectiu de poder tenir més incidència i més poder de negociació amb les comercialitzadores. Es preveu que sigui una realitat l’any 2020.
  • Gestió política.
Roda de premsa Montserrat Vilella
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.