Notes de premsa

El COS 2016 s'acomiada després de quatre intensos dies

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Diumenge, 23/10/2016
Foto balanç COS 2016 amb Montserrat Caelles (esquerra), Mònica Rincón, Marta Arjona i Carlota Moragas

El 19è Festival de Moviment i Teatre Gestual de Reus COS 2016 s'acomiada aquest diumenge dels escenaris i els carrers reusencs amb la producció “4 herman@s”, un espectacle on dues parelles de germans s'expressen a través de la dansa damunt l'escenari del Teatre Bartrina. L'edició renovada del COS ha viscut aquest dissabte a la tarda i al vespre alguns dels moments culminants amb els espectacles de dansa al carrer, al Teatre Bravium i al Bartrina i amb el 25è aniversari de la companyia “Yllana” al Teatre Fortuny.

La representació de “4 Herman@s” incorpora una combinació de hip hop en què es mostra la relació entre dues germanes ballarines (dins la peça “Raindú”, amb Berta i Clara Pons) i entre dos germans ballarins (en la peça “Solo2”, amb Pol i Lluc Fruitós).

Han estat catorze espectacles de primer nivell presentats entre dijous i diumenge a diferents teatres, carrers i places de la ciutat. Alguns d'aquests espais, com els espais públics, han estat una novetat en la programació i han tingut una bona acollida entre el públic, tot i que alguns dels previstos al carrer el dissabte a la tarda s’hagin hagut de traslladar finalment al Teatre Bravium.

Entre els plats forts de l’edició 2016 hi ha hagut el retorn a Reus de la companyia Yllana amb l’espectacle del seu 25è aniversari dissabte al Teatre Fortuny així com l’espectacle inaugural “André y Dorine”, de Kulunka Teatro, el dijous al Teatre Bartrina. Un muntatge, aquest darrer, àmpliament reconegut arreu del món amb diferents guardons de gran prestigi.

Un altre dels espectacles destacats del festival ha estat “Faboo, l'encant de la imaginació”, a càrrec de Escena Creativa, una proposta de teatre gestual caracteritzat per la seva simplicitat i expressivitat que estimula la imaginació i creativitat tant dels infants com dels adults.

Gest i titelles
En aquesta edició el gest combinat amb les titelles ha tingut presència a través de la Cia. Zero en Conducta, amb l'espectacle “Allegro ma non troppo (o...¿si el amor es ciego, por qué nos mira?” (divendres 21 a les 21:30 h al Bravium Teatre). Aquest ha estat un espectacle guardonat amb el Premi al Millor espectacle al Festival Pierrot de Bulgària 2015, el Premi al Millor espectacle al Festival Internacional FOF d'Itàlia 2015 i Premi al Millor espectacle al Festival Tandarika de Romania el 2014.

Les titelles també han estat protagonistes el dissabte 22 al Bravium Teatre amb “Gnoma”, de Cia. Pea Green Boat. Finalment, la producció de titelles “Kissu” programada aquest diumenge 23 al mateix teatre i produïda pel Centre de Titelles de Lleida s’ha hagut de cancel·lar per raons tècniques de la companyia.

Gest i humor
Com és habitual, al COS ha permès veure teatre gestual d'humor. A més de l’aclamada “Yllana 25” que aquest dissabte a la nit ha fet riure el Teatre Fortuny, aquest diumenge ha arribat “El Pillo”, de Marcel Tomàs & Cascai Teatre, els quals oferien un espectacle on es combinava música, gest, teatre d'objectes, audiovisual i improvisació en directe, en què un cantant de cabaret en hores baixes coneix l'amor de la seva vida, que resulta ser un amor impossible.

Aposta per la dansa
Un dels pilars del COS 2016 ha estat el ventall de propostes de dansa que s'hi han pogut trobar. Això ha estat possible per la incorporació a l'equip organitzador de l'equip format per la ballarina i coreògrafa reusenca Anna Borràs, la també ballarina Ariadna Llussà, la periodista cultural Carlota Moragas i la productora audiovisual Marta Arjona, les quals han dissenyat un programa d'esdeveniments de dansa inclosos en la programació del festival.

En aquest sentit, cal destacar el dissabte 22 d'octubre la presentació a la plaça de Prim (18.00 h) de la Mostra de dansa amateur resultat del taller impartit per Llussà i Borràs com a activitat paral·lela al festival. Després d'aquesta exhibició la plaça Prim ha estat escenari de “Huntresses”, de Nicolas Ricchini Company.

El dissabte a partir de les 19:00 h s’ha viscut un canvi en la progrmació: la pluja ha provocat un canvi d’ubicació d’”Alfred”, de Pol Jiménez, que s’ha traslladat des de la plaça del Dr. Sabater al Teatre Bravium, que s’ha omplert de gom a gom amb aquesta acció de dansa. Al Bravium ha continuat la dansa d'Anna Borràs i Ariadna Llussà que inicialment s’havia previst al Jardi de Cal Rull, amb un espectacle que constava de quatre peces: “The falling woman”, “DansLands”, “15” i “Siq”. Les tres primeres peces incloïen la videodansa, mentre “Siq” oferia una coreografia guanyadora del 1r Premi al II Certamen Mujer Contemporánea d'Almeria i reconegut, entre d'altres llocs del món, al I Festival Internacional de Danza de la Ciudad de México.

El mateix dissabte a les 21:00 h el Teatre Bartrina va aplegar diferents peces breus de dansa, en què s'incloïen les companyies Umma Umma Dance, La Taimada i la companyia Plan B, en la qual participa la reusenca Ariadna Llussà amb Alberto Gnola. D'aquesta manera, tal i com ha recordat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles, “el festival ha augmentat la seva presència al carrer i ha ampliat el ventall de disciplines relacionades amb les arts del gest i el moviment”.

Altres activitats
Com a activitats paral·leles s'han organitzat tres tallers de dansa, un dels quals adreçat a no entesos, un de dansa familiar i un per a amateurs, alumnes de dansa i semiprofessionals. Al mateix temps, el col·lectiu Soul Dance també ha volgut col·laborar en l'organització del COS 2016 incorporant diferents tallers escolars de treball de les emocions a través de la dansa a cinc escoles de la ciutat, en els quals han participat 350 alumnes.

La regidora de Cultura, Montserrat Caelles, ha agraït aquest diumenge durant la conferència de premsa de balanç del festival el suport i la col·laboració de totes les persones, entitats i institucions que fan possible el festival COS 2016, entre els quals es troba Reale Assegurances.

Han acompanyat Caelles durant la compareixença al Teatre Bartrina les representants de l’equip assessor en dansa del festival, Carlota Moragas i Marta Arjona, i la representant del col·lectiu Soul Dance, Mònica Rincón, les quals han coincidit a fer un balanç positiu de la seva participació a la 19ena edició del Festival de Moviment i Teatre Gestual COS Reus 2016.

Foto balanç COS 2016 amb Montserrat Caelles (esquerra), Mònica Rincón, Marta Arjona i Carlota Moragas

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.