Notes de premsa

La comissió de Transparència eleva al ple el Reglament de funcionament del Registre ciutadà

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 25/11/2015

La Comissió Informativa de Transparència, reunida aquest dilluns 23 de novembre, ha aprovat elevar al ple de l’Ajuntament la proposta de reglament del Registre ciutadà. El document defineix el registre com l'eina que recull les dades de totes aquelles persones que han manifestat explícitament el seu interès per estar informades de l'activitat municipal, i per participar en els òrgans i processos que l’Ajuntament porti a terme.

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, que aquest mandat té reservades les competències en matèria de participació ciutadana, afirma que “el Registre ciutadà s’emmarca en la voluntat de l’Ajuntament de Reus d'incrementar el nivell de participació dels ciutadans i ciutadanes en els afers públics”.

Les persones inscrites al Registre Ciutadà obtindran informació continuada dels projectes i activitat municipal que es desenvolupi en el territori o àmbits d'interès.

Així mateix, quan l'Ajuntament endegui algun tipus de procés participatiu, s'adreçarà a elles per a informar-les i motivar la seva implicació en el procés. També podran formar part d'altres òrgans de participació com a taules o grups de treball que es creïn.

Superada l’aprovació al ple i el termini d’exposició pública, el registre podria entrar en funcionament a mitjans del mes de gener.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.