Notes de premsa

La polsera "Visit Reus" incorpora una App amb descomptes exclusius

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 4/07/2018
Presentació de l'App de la campanya
Montserrat Caelles amb diferents representants dels sectors comercials de la ciutat

La polsera turística «Visit Reus», que es va posar en marxa fa gairebé un any, entra a la segona fase d'implementació amb la incorporació d'una aplicació mòbil amb promocions i descomptes exclusius per als seus usuaris, tant pel que fa a promocions a establiments comercials i de restauració, al Mercat Central, així com també descomptes a les activitats de la Ruta del Vermut o de la Ruta del Modernisme. La polsera inclou la visita a 5 espais emblemàtics de la ciutat: el Gaudí Centre, el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, el Campanar i els 2 Museus de Reus.

La polsera turística «Visit Reus» va veure la llum el 9 d'agost del 2017, amb la finalitat de millorar l'experiència turística dels visitants de la ciutat, oferint en un sol producte diferents espais patrimonials i culturals, a un preu reduït, i, per tant, incrementant la seva satisfacció. La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha explicat que «amb aquest producte turístic volíem també allargar la seva estada a la ciutat i afavorir la seva fidelització, ja que la polsera té una validesa de sis mesos des de la seva activació, la qual cosa facilita el retorn a la ciutat, i les dades que tenim d'aquest primer any ens indiquen que anem alineats amb la nostra estratègia de projecció de ciutat al turisme de proximitat».

En aquest temps, s'han venut un total de 2.139 polseres, la majoria (un 57,3%) a públic adult i majoritàriament la seva procedència és, en un 44%, de Catalunya. Per facilitar la venda, les polseres es poden adquirir en tres dels punts visitables (Gaudí Centre Reus, Institut Pere Mata i campanar). La polsera d'adult té un preu de 12 € per als adults (per a visitants de 15 a 64 anys), 8 € per a júniors i sèniors (de 9 a 14 anys i a partir de 65 anys), i és gratuïta per a infants fins als 8 anys.

Dades estadístiques de la primera fase
De les polseres venudes en la primera fase se n'han extret diferents dades:

1. Tipologia

  • Adult                                      1.227               57,3 %                          
  • Sènior                                       354                16,5 %
  • Júnior (9 a 15)                           170                   8 %
  • Infantil (0 a 8)                           124                 5,7 %
  • Invitacions/Gratuïtats                 244                11,4 %
  • Descomptes 50 %                        20                0,9 %         

2. Procedències

  • Català                                     44 %                                  
  • Estatal                                   18,6 %
  • Internacional                          37,4 %

Pel que fa al turisme català, els usuaris d'aquesta polsera són, bàsicament, de Barcelona i província, amb un 62,7% sobre el total de visitants. Destaca també l'usuari de proximitat, amb un 12,8% de visitants de la província de Tarragona i un 12,4% de Reus.

Les principals procedències de turisme internacional són el turisme francès i rus que representen un 37,7% i un 20,8% respectivament del total de turisme internacional.

El turisme estatal més significatiu és el turista de València (24,5%), el turista de Madrid (16,7%), el d'Aragó (15,6%) i el del País Basc (14,1%).

3. Nombre de visitants per espais

Un total de 1.586 persones (74% del total) que han comprat la polsera han visitat el Gaudí Centre, 1.015 persones (47%) han visitat el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, 961 persones (45%) han realitzat la seva visita al campanar i un total de 681 persones (31,83%) han visitat els Museus de la ciutat.

En relació a la intensitat de l'ús de la polsera es coneixen les següents dades sobre el nombre d'espais visitats pels usuaris:

  • 5 espais: 26 persones (1,4%)
  • 4 espais: 122 persones (6,6%)
  • 3 espais: 469 persones (25,5%)
  • 2 espais: 751 persones (40,9%)
  • 1 espai:, 469 persones (25,5%)

4. Conclusions

Es important destacar l'elevat nombre de públic català en primer lloc i de la resta del territori nacional, usuari de la polsera que afavoreix la possibilitat de retorn per acabar de realitzar les visites, ja que disposen de 6 mesos per a realitzar-les (efecte «tiquet retorn», i que fa evident el resultat de les accions de promoció realitzades per l'Agència Reus Promoció a nivell de Catalunya i resta Espanya.

Pel que fa al turista internacional les xifres mostren que el visitant francès és el més nombrós com a usuari de les polseres turístiques, per sobre del visitant rus, dada lògica tenint en compte la davallada del mercat rus que s'ha vingut produint aquests últims anys.

Aquestes xifres demostren que la capacitat d'atracció de turisme cultural és cada vegada més important i consolida el posicionament de la ciutat com destinació turística de cultura i compres.

2a fase App
La segona fase de la campanya comença aquest 4 de juliol amb la incorporació d'una aplicació mòbil que inclou la millora de l'oferta de la polsera "Visit Reus".

Aquesta APP respon a l'oportunitat d'oferir més serveis de ciutat als visitants que adquireixin aquest producte, millorant la seva experiència a Reus i potenciant el seu accés a l'oferta pública i privada.

Es tracta d'una eina que agrupa la informació dels espais visitables amb la polsera, l'agenda dels esdeveniments de ciutat, l'autobús gratuït per anar a l'Institut Pere Mata i l'accés a promocions d'establiments comercials, de restauració i serveis turístics.

Funcionament
La descàrrega de l'APP és lliure i permet la lectura de tots els apartats però per poder activar les visites als 5 espais visitables i les promocions i descomptes és necessari disposar de la polsera.

Mitjançant el telèfon es llegeix el codi QR de la polsera i les dades es traslladen automàticament a l’APP.

Identificació dels establiments participants

Els establiments que ofereixen promocions i descomptes disposaran d'un distintiu per identificar que participen de l'APP i tindran el codi QR visible perquè els usuaris puguin aplicar la promoció.

Estructura
L'APP es divideix en 5 apartats:

- Agenda: dona accés als esdeveniments culturals i de ciutat en temps real. Es poden compartir a les xarxes socials.

- Visites: són les 5 visites que inclou la polsera (Gaudí Centre, Institut Pere Mata, Campanar, Museu de Reus Arqueologia i Museu de Reus). Un cop activada, l’APP mostra les visites que el visitant tindrà disponibles per consumir i l’informa de les que ja s'han visitat. La fitxa de cada visita disposa de tota la informació necessària: localització, dades de contacte, galeria fotogràfica, etc.

- Promocions: les persones que adquireixin la polsera podran accedir a promocions, descomptes i regals de les següents categories:

  • Moda
  • Moda infantil
  • Òptica
  • Complements
  • Joieria i bijuteria
  • Perruqueria i estètica
  • Perfumeria
  • Alimentació
  • Calçats
  • Electrònica
  • Esports
  • Llar i decoració
  • Restauració
  • Mercats
  • Ruta del vermut (descomptes a diverses activitats ofertes per La Teva Ruta, Ans Educació, Còdol Educació i Vermuts Miró)
  • Visit Reus Art (descomptes a les visites de la Casa Navàs, Ruta del Modernisme i Visita teatralitzada a l'Institut Pere Mata)

En aquesta primera fase de l'App hi ha 87 promocions i descomptes actius de 76 establiments comercials i de restauració i 4 empreses del sector turístic i de la producció del Vermut de Reus.

En els mesos anteriors, l'Agència Reus Promoció ha treballat conjuntament amb la Unió de Botiguers de Reus, el Tomb de Reus, el Passeig Comercial El Pallol i el Mercat Central per aglutinar totes les promocions que avui es presenten. S'estudiarà en una propera fase la possibilitat d'incloure establiments no associats.

- Notificacions: aquest apartat permet enviar notificacions en temps real als usuaris per informar de nous esdeveniments, noves promocions, etc.

- Bitllet Bus: els usuaris podran visitar l'Institut Pere Mata amb un viatge d'anada i tornada gratuït a la línia 30 de l'autobús urbà.

 

Presentació de l'App de la campanya
Montserrat Caelles amb diferents representants dels sectors comercials de la ciutat

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.