Notes de premsa

L'Ajuntament de Reus se suma al front comú municipalista per respondre a la carta enviada per ENDESA

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 9/09/2019
Imatge pobresa energètica

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, i el regidor d'Empresa i Ocupació, Carles Prats, van assistir el passat dijous 5 de setembre a la reunió que es va fer a Terrassa en què van participar uns cinquanta ajuntaments que van rebre la carta d'Endesa amb la proposta que els ajuntaments que tenen famílies vulnerables cofinancin el deute acumulat al 50% o es tallarà els subministres en aquestes llars a partir de l'octubre. A la reunió es va acordar una moció que s'elevarà als plens pròximament i es va signar una declaració conjunta, que exigeix a Endesa que condoni el deute que les famílies en situació de pobresa energètica han contret amb la companyia en els darrers anys. El text també reclama a la subministradora que retiri la carta que va enviar als ajuntaments i insta el govern a liderar un front comú per obligar les empreses energètiques a complir amb la llei 24/2015.

A hores d'ara, ajuntaments, la Generalitat, les quatre Diputacions, les dues entitats municipalistes i l'Aliança Contra la Pobresa Energètica estan treballant una proposta conjunta a Endesa amb l'objectiu de preservar els drets de les persones i famílies en situació de pobresa energètica, d'acord amb la Llei 24/2015 que impedeix tallar el subministrament a les llars que disposen de l'informe pertinent d'exclusió residencial i vulnerabilitat energètica.

Mesures per fer front a la pobresa energètica
La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha activat aquest 2019 un nou servei d’auditories energètiques en habitatges on viuen persones grans o amb discapacitat, amb dificultats de mobilitat i en situació de pobresa energètica.

També ha posat en marxa el projecte A-Porta, que aconsella al veïnat de 525 habitatges situats a Horts de Miró sobre el consum energètic.

A més d’aquestes dues iniciatives específiques, el Punt d’Assessorament Energètic de Reus ha realitzat unes 1.500 atencions individuals des de 2017. A l’assessorament, cal afegir que quan es detecten consums excessius d'aigua es regalen airejadors per les aixetes i reductors de consum per cisternes, cedits per Aigües de Reus, i en un futur es preveu instal·lar bombetes de baix consum a les llars vulnerables durant la realització de les auditories energètiques, per fomentar una reducció del consum i per tant de la despesa energètica.

De manera grupal, l’Ajuntament organitza tallers d’estalvi energètic a petició de les entitats.

I des del mes de maig fins al 31 d’octubre, es pot sol·licitar l’ajut per fer front a la pobresa energètica que ofereix l’Ajuntament de Reus. Una convocatòria dotada amb 70.000 euros i ampliable a 143.000.

A més, durant els mesos de novembre i desembre, des de la Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus es va trucar per telèfon, de manera personalitzada, a 446 famílies en situació de pobresa energètica per tal de recorda'ls-hi que el termini per sol·licitar el nou bo social acabava el 31 de desembre. Una informació rellevant, ja que la concessió d’aquest nou bo social suposa automàticament la concessió del bo tèrmic. Dues mesures que suposen una ajuda considerable a les famílies en situació de vulnerabilitat per tal de poder fer front a les despeses de la llum i del gas.

Informació a Internet
L’Ajuntament de Reus també posa a l’abast de la ciutadania el web de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus, on es donen consells per estalviar energèticament i on s’expliquen totes les actuacions que es fan en aquest àmbit.

Imatge pobresa energètica
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.