Notes de premsa

L’Ajuntament recorda per telèfon a 446 famílies en situació de pobresa energètica que el termini per demanar el bo social acaba el 31 de desembre

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 20/12/2018

L’Ajuntament de Reus ha trucat per telèfon, de manera personalitzada, durant els mesos de novembre i desembre, a 446 famílies en situació de pobresa energètica per recordar’ls-hi que el termini per sol·licitar el bo social acaba el 31 de desembre.

Durant l’any 2018, el Punt d’Assessorament Energètic (PAE) de l’Ajuntament de Reus ha detectat que 446 llars complien les condicions per contractar el bo social i no el tenien contractat. Amb aquesta informació, des de la Regidoria de Benestar Social s’ha trucat a aquestes 446 llars. A 341, el 76%, han rebut resposta i només a 105, el 24%, no ha contestat ningú.

De les 341 llars on algú de la família ha contestat, s’ha pogut extreure la informació següent:

  • 179 titulars de la factura (53%) diuen que ja han tramitat el bo social.
  • A 107 titulars de la factura (31%), que encara no havien sol·licitat el bo social, se’ls ha facilitat demanar cita.
  • 24 persones (7%) no poden sol·licitar el bo social per problemes amb la titularitat del contracte del subministrament de l’electricitat, tot i que paguen les factures.
  • 24 titulars de la factura (7%) manifesten que no volen tramitar el bo social per motius diversos.
  • 7 titulars de la factura (2%) han sol·licitat el bo social i els ha estat denegat per manca de documentació requerida.

La regidora de Benestar Social, destaca la importància de sol·licitar el bo social abans que acabi el termini: «ja que a partir de l’1 de gener de 2019, el fet de tenir atorgat el bo social elèctric, dóna dret automàticament a beneficiar-se del bo social tèrmic, la qual cosa suposa una ajuda econòmica més elevada per a les famílies en situació de pobresa energètica».

Bo tèrmic
El 5 d’octubre de 2018, va entrar en vigor el Reial Decret Llei de Mesures Urgents per a la Transició Energètica Justa i la Protecció dels Consumidors, que recull, entre altres mesures de suport al consumidor, la creació d’un bo tèrmic, una ajuda directa de l’Estat de la qual es podran beneficiar els que ara ja es beneficien del bo social elèctric. Aquest bo pretén compensar les factures de la calefacció i s’atorgarà en funció de les temperatures de la zona.

Al costat d’aquesta mesura, es van incloure algunes reformes notables en el bo social de l’electricitat, entre d’altres:

  • Ampliació de la cobertura a les famílies monoparentals i a dependents de grau 2 i 3.
  • Increment en un 15% del límit del consum.
  • Ampliació a 31 de desembre el termini per a la renovació d’aquest bo elèctric.

Assessorament energètic
A més, durant l’any 2018, un miler de persones de Reus han pogut aprendre com estalviar en la factura d'electricitat, gas i aigua durant aquest 2018, ja sigui de manera col·lectiva mitjançant els tallers «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua» o de manera individualitzada a través del PAE o de totes dues maneres.

Informació a Internet
L’Ajuntament de Reus també posa a l’abast de la ciutadania el web de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus, on es donen consells per estalviar energèticament i on s’expliquen totes les actuacions que es fan en aquest àmbit.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.