Notes de premsa

L’incivisme acapara el gruix de les queixes recollides amb el nou projecte de proximitat de la Guàrdia Urbana

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 3/12/2019
Roda de premsa Proximitat Guàrdia Urbana

Només el 15% de les queixes veïnals rebudes amb el nou projecte de proximitat posat en marxa per la Guàrdia Urbana tenen a veure amb qüestions relacionades amb la inseguretat. El gruix dels temes tractats pels representants dels barris amb els guàrdies fa referència a l’incivisme.

La Guàrdia Urbana ha redissenyat recentment la seva estratègia de proximitat, amb l’objectiu de fer un mínim d’una reunió al mes amb els representants veïnals, comercials o empresarials de cada una de les 48 zones policials amb què el cos municipal de seguretat té estructurada la ciutat.

Una vegada finalitzada la primera ronda de contactes amb els representants de totes les zones, la Guàrdia Urbana ha constatat com la ciutadania percep Reus com una ciutat segura, i que la percepció de la inseguretat ve donada per l’incivisme i no per fets delictius.

L’estadística dels fets més comuns sorgits en els contactes és la següent:

  • 40%, Molèsties veïnals (sorolls, actes incívics, etc...)
  • 15%, Consum d’alcohol i substàncies estupefaents a la via pública.
  • 15%, Ocupacions il·legal i problemàtiques ocasionades pels ocupes.
  • 15%, Inseguretat Ciutadana (sensació d’inseguretat, furts, robatoris, etc..)
  • 10%, Mobilitat (trànsit, senyals, bandes rugoses, etc...)
  • 15%, Altres (gossos, comunitats de veïns, vehicles abandonats, etc...)

El nou dispositiu, que sorgeix de la col·laboració de la regidoria de Seguretat i Convivència amb la Federació d’Associacions de Veïns de Reus, ha requerit ampliar la dotació de la Unitat de Proximitat de la Guàrdia Urbana.

La nova estratègia de proximitat complementa el servei de patrullatge que continua fent la Guàrdia Urbana. El servei de proximitat s’ha ampliat amb els reunions amb els representants dels barris.

El nou dispositiu reforça el compromís del cos policial amb la proximitat, i se suma a mesures vigents i que es mantenen, com el patrullatge a peu, les Comissaries Externes de Proximitat i els contactes directes de la regidoria i dels comandaments amb els representants de les entitats veïnals i comercials.

La reunions del nou dispositiu de proximitat es porten a terme amb un grup de dos sergents i 12 caporals, la qual cosa permet ampliar el número de trobades setmanals i, alhora, fer-les més efectives, amb la tramitació immediata de determinades demandes ciutadanes.

Els caporals tenen assignats 4 barris cada un, d’aquesta manera els guàrdies són referents per a les associacions i treballen les problemàtiques existents mensualment.

La política de proximitat amb la ciutadania del cos de la policia local preveu un paper destacat per a les associacions de veïns i de comercials de la ciutat. La Guàrdia Urbana té establert un fil directe amb la ciutadania via telèfon i correu electrònic, que permet un contacte diari i personalitzat.

L’estratègia de proximitat de la Guàrdia Urbana de Reus es fonamenta en una major presència als barris i a les zones comercials; en el reforç de la prevenció amb un major grau de visibilitat dels agents que treballen al territori; i en enfortir les relacions de la Guàrdia Urbana amb la comunitat i el teixit social de la ciutat. Així mateix, busca incrementar el grau de detecció i diagnosi de les problemàtiques; eradicar des de les arrels les problemàtiques, tot augmentant la capacitat de resposta; i millorar els nivells de convivència i civisme, i incrementar la qualitat de vida dels ciutadans.

Roda de premsa Proximitat Guàrdia Urbana
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.