Notes de premsa

Reus Transport modifica el servei per cobrir Mas Iglesias i millorar la connexió del sud de la ciutat amb transport públic

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 21/10/2014
Plànol del recorregut de l'L60
Esquema del transbord de l'L10 i l'L60
Foto de la roda de premsa

L’empresa municipal de transport urbà, Reus Transport, presenta aquesta temporada diverses novetats amb l’objectiu de millorar la prestació del servei als barris del sud de la ciutat i cobrir les necessitats de Mas Iglesias. Aquestes millores s’aplicaran a partir del gener de 2015 i es fan a partir de la reorganització de línies i dels recursos actuals. Els canvis van ser aprovats pel Consell d’administració de Reus Transport el dilluns 13 d’octubre.

La modificació més important beneficia la zona de Mas Iglesias i cobreix les necessitats de transport públic del barri amb canvis en el recorregut de la línia 60, que uneix el centre de la ciutat –la plaça de les Oques– amb l’Hospital. Així, a partir del gener de 2015, la L60 canviarà el recorregut actual i, a l’avinguda de President Macià, en comptes de continuar recte fins a l’avinguda de Bellissens, es desviarà per l’interior de Mas Iglesias.

El nou recorregut –en direcció a l’Hospital– començarà al carrer de Jaume Vidal i Alcover, amb parades a l’escola Eduard Toda i l’Institut Roseta Mauri, continuarà el traçat per l’avinguda de Josep Pla i enllaçarà amb Sant Josep Obrer a través del carrer del Treball. En els trajectes de l’Hospital al centre, la línia 60 també s’introdueix a Mas Iglesias i passa pel carrer de Maria Aurèlia Capmany, consolidant així la prestació de transport urbà al barri. En total, es crearan 6 parades noves, que s’adequaran abans de l’entrada en servei del canvi previst per després de Reis. Fins ara els residents d’aquesta zona s’havien de desplaçar fins a l’estació d’autobusos o l’avinguda de Bellissens.

L60, la connexió ràpida entre el centre i la zona de l’Hospital
La L60 va registrar l’any 2013 més de 240.000 usuaris. Amb els canvis que s’aplicaran a la línia, no es trenca la seva harmonia actual i s’atenen les mancances en transport públic de Mas Iglesias. La modificació gairebé no incrementarà el temps mínim respecte al recorregut actual i això manté la L60 com una línia de connexió ràpida i directa del centre a l’Hospital: la durada del recorregut total de la plaça de les Oques a l’Hospital és d’un quart d’hora, aproximadament.

Els barris Fortuny, Montserrat, Juncosa i Parcel·les Casas, més ben connectats
Una altra millora que es posarà en marxa al gener, és la modificació d’horaris per connectar de manera eficient la L60 amb L10 –que uneix el barri Montserrat amb el barri Gaudí– a la zona de l’estació d’autobusos. Els horaris actuals de les dues línies no afavoreixen la interconnexió i penalitzen els residents de la zona sud-est de la ciutat quan volen arribar a l’Hospital amb transport públic, que han d’esperar gairebé un quart d’hora.

Les línies 10 i 60 permeten el transbord a l’estació d’autobusos, només cal creuar el carrer –un recorregut de 25 metres– i a partir del gener, se sincronitzaran els horaris perquè els usuaris de la L10 només hagin d’esperar 2 minuts a l’estació d’autobusos per agafar el bus de la L60 i anar fins a l’Hospital.

Amb aquesta sincronització d’horaris, Reus Transport aplica una lleu modificació que suposa una millora important per tots els residents dels barris del sud de la ciutat. Aquests nous horaris de connexió s’informaran bé a les marquesines de la Línia 10 i s’està estudiant la proposta d’aplicar també senyalització al paviment entre les parades de l’avinguda de Salou, on es podrà fer el transbord ràpid.

A banda d’aquests dos canvis més importants, el nou curs de Reus Transport també incorpora nous serveis: a la urbanització Pàmies, després d’una prova pilot, es consolidarà una nova parada de la Línia 10; a la urbanització El Pinar, a la carretera de Castellvell, s’ha ampliat el servei també els dissabtes i festius, fins ara només hi arribava la Línia 33 els dies feiners; i a l’escola La Vitxeta, s’han millorat els accessos perquè el bus de la L32 tenia problemes per maniobrar.

Nova versió de l’aplicació mòbil de Reus Transport
La primera versió de l’aplicació mòbil de Reus Transport data de principis de 2011 i estava dissenyada per una generació de terminals que ja ha quedat obsoleta. Actualment, més de 1.900 terminals Android tenen l’aplicació instal·lada i, des de la seva estrena, s’han comptabilitzat més de 6.600 descàrregues. En la plataforma iOS d’Apple, s’han superat les 3.600 descàrregues. En total, més de 10.000 terminals han fet servir l’aplicació en algun moment d’aquests 4 anys i, actualment, registra una mitjana diària superior a les 50 consultes.

L’aplicació s’actualitzarà abans que acabi 2014 i incorporarà les següents característiques: millora de la navegabilitat, adaptació a pantalles més grans, incorporació del mapa de cada línia amb les parades geolocalitzades, enllaços a la nova web de Reus Transport, informació a l’usuari de les incidències del servei, major integració amb les xarxes socials i estarà preparada per la integració de títols de transport en format de codi QR.

A més, la nova aplicació incorporarà una extensió per a rellotges intel·ligents, que permetrà obtenir informació com el temps d’arribada de l’autobús a una parada sense necessitat de treure el telèfon de la butxaca, directament al rellotge. Per desenvolupar aquest aplicatiu, caldrà guanyar la «Hackathon Reus» que es fa en el marc del Google DevFest el dissabte 25 d’octubre a firaReus. Una «hackathon» és una mena de marató de programació que en aquesta ocasió compta amb el patrocini de Reus Transport, que atorgarà 2.000 euros als guanyadors de la jornada per desenvolupar l’aplicatiu «Bus a temps real» per a telèfons intel·ligents.

Nova guia de transport interactiva, amb la incorporació de codis QR
Tots aquests canvis es recolliran en la nova guia de transport, que s’editarà al gener. La guia en paper està limitada per l’espai, per això per primera vegada incorporarà codis QR amb informació interactiva de cada línia, de manera que s’hi podrà trobar tota la informació dels serveis de Reus Transport. Per exemple, en el cas de les línies dels instituts –L40, L41 i L42, que només funcionen al matí– la guia incorporarà un codi QR mitjançant el qual els estudiants podran accedir al recorregut de la línia des del seu dispositiu mòbil. Reus Transport edita al voltant de 18.000 guies cada temporada.

Reus Transport ja va fer servir els codis QR durant el Mundial de Patinatge, en aquest cas, per permetre l’accés dels participants al campionat a l’autobús: el codi incorporat a les acreditacions va permetre accedir al transport públic i viatjar de manera gratuïta durant els dies del Mundial.

Plànol del recorregut de l'L60
Esquema del transbord de l'L10 i l'L60
Foto de la roda de premsa

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.