Notes de premsa

Reus Transport supera els 2,3 milions de viatgers el 2014

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 26/01/2015

El balanç de 2014 de l’empresa municipal Reus Transport registra un augment de l'1,6 % de viatgers respecte al 2013, passant de 2.282.000 viatgers a més de 2.317.000. Aquestes dades confirmen les línies més utilitzades: el binomi L10 i L11 i la L-20; la que més creix és la L-60, que presta servei a l'Hospital, supera els 265.000 usuaris, un 11,5% més que l'any anterior.

Les dades corresponents a l’exercici 2014 consoliden el volum de passatgers de transport urbà per sobre dels 2,3 milions l'any: Reus Transport va tenir durant 2014 un total de 2.317.794 usuaris, un 1,6% més que l’any anterior, quan la xifra total es va quedar en 2.281.915 viatgers. Aquest increment és deu a l'augment del servei, a la reordenació de les línies i al creixement de la línia 60, que dóna servei al nou Hospital: augmenta un 11,5% i acaba l'any amb 267.308 usuaris.

El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Marc Arza, afirma: «La Línia 60 és un enllaç ràpid i directe entre el centre de la ciutat i la zona de l'Hospital i el Tecnoparc –aquest gener, a més, hem modificat el recorregut per cobrir Mas Iglesias– i confirma el transport públic com la millor opció per accedir a l'equipament sanitari i a la zona universitària de Bellissens. Amb la nova sincronització d'horaris amb la L10, esperem que el nombre de ciutadans que es desplacen a l'Hospital amb transport públic continuï creixent.»

Les línies més utilitzades
La línia amb més volum de passatgers és un any més la L20, que travessa la ciutat des del barri Immaculada a Sant Josep Obrer i el nou Hospital, amb més de 970.000 usuaris, el que significa un 42% del total. El binomi L10 i L11, que uneix el barri Montserrat amb el Barri Gaudí i l'Hospital, es consolida com la segona línia amb més demanda amb 848.718 usuaris, un 36% del total. En canvi, la L50, la de l'Aeroport, perd un 6% de passatgers a causa del descens del trànsit aeroportuari.

Novetats 2015 al mateix preu
Enguany ha començat amb diverses novetats a la xarxa de transport urbà amb l'objectiu de millorar la prestació de servei als barris del sud de la ciutat i cobrir les necessitats de Mas Iglesias. Aquest 2015 Reus Transport també ha incorporat informació interactiva a les parades i a la nova guia de transport.
Els preus s'han congelat, el bitllet senzill costa 1,25 euros; el bitllet del servei especial a l'Aeroport, 3 euros i el títol de transport més utilitzat, la targeta de 10 viatges, 7,90 euros. El regidor Marc Arza destaca l'esforç per mantenir els preus de Reus Transport un any més i posa de relleu que aquesta política s'acompanya d'una millora del servei important com les noves parades de la Línia 60 per cobrir la zona de Mas Iglesias.

Reus Transport cobreix el servei de transport urbà a tota la ciutat a través de 6 línies principals:

  • L10 i L11 (barris Montserrat i Gaudí), 
  • L20 (barris Immaculada i Sant Josep Obrer i nou Hospital), 
  • L30 (barris Sol i Vista i Pelai, polígon AgroReus) 
  • L50 (Tecnoparc i Aeroport)
  • L60 (Nou Hospital).

Aquesta xarxa augmenta durant el curs escolar amb les rutes als instituts (Línies 40, 41 i 42) i en motiu d’esdeveniments i dates especials com l’ExproReus, Tots Sants, el Parc de Nadal, etc. Tota la informació es pot consultar a la pàgina web reustransport.cat

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.