Casa de nines, 20 anys després

Fins al 22 de octubre de 2019

FINALITZADA!

Casa de nines, 20 anys després

de Lucas Hnath

Casa de nines, 20 anys després 
de Lucas Hnath

Què passaria si la Nora, el personatge més conegut de Henrik Ibsen, reaparegués a la mateixa casa que havia deixat enrere vint anys abans? Emma Vilarasau i Ramon Madaula ens ho expliquen de la mà d'un autor nord - americà d'èxit. Segur que encara recordeu el final de Casa de nines , una de les creacions més conegudes d'Ibsen. Un drama prefeminista ambientat a Noruega en el qual la Nora, la seva protagonista, no acceptava representar el paper assignat a les dones del seu temps i ser tractada com una pertinença més, una nina en mans del seu marit.

 Ella era l'encarregada de tancar l'obra en sortir per la porta principal del domicili familiar per no tornar-hi mai més. Dins, quedaven un marit - el banquer Torvald Helmer - i uns fills que, des d'aquell moment, serien aliens a la nova vida que emprenia la Nora. Però, i si vint anys més tard, aquesta dona valenta i inconformista tornés a picar a la mateixa porta? Aquest és el punt de partida de A doll's house, part 2 de Lucas Hnath, un dramaturg de Florida instal·lat a Nova York que s'ha convertit en un del s autors més representats del seu país i que ha vist el seu text convertit en un dels grans èxits de Broadway. En aquest text, Hnath converteix la porta a la qual truca la Nora al principi de la funció en un personatge més. En traspassar-la per tal de demanar al seu marit que signi els papers del divorci, la protagonista es veurà obligada a defensar les seves eleccions davant dels habitants de la casa i a assumir les conseqüències que els seus actes van tenir en la vida dels qui havien estat els seus familiars directes.

 FITXA ARTÍSTICA

Autor: Lucas Hnath
Traducció: Helena Tornero
Direcció: Sílvia Munt
Repartiment: Emma Vilarasau, Ramon Madaula, Isabel Rocatti, Júlia Truyol
Escenografia: Enric Planas
Vestuari: Mercè Paloma
Disseny d’il·luminació: David Bofarull
Espai sonor: Jordi Bonet
Ajudant de direcció: Daniela Freixas

Una coproducció del Grec 2019 Festival de Barcelona i el Teatre Romea
Durada: 1 hora i 50 minuts




PREU

30 - 20 - 10


VENDA D'ENTRADES


ON

Teatre Fortuny

Plaça de Prim, 4

Com arribar-hi


QUAN

el 22/10/2019

a les 21:00h

LOCALITZACIÓ

Et pot interessar...

CALL ME ORLANDOE
Arts escèniques

CALL ME ORLANDO

CALL ME ORLANDOamb Ernest Feliu i Soraya ÁvilaUna dramatúrgia contemporània sobre la identitat de gènere interpretada per dos dels talents locals més representatius, Soraya Àvila i Ernest Feliu

On: Teatre Fortuny

L'illa desertaE
Arts escèniques

L'illa deserta

Autoria i direcció: Marc Artigau i QueraltInterpretació: Miki Esparbé i Maria Rodríguez L’illa deserta és la història d’Ella i d’Ell.De tot allò que hauria pogut ser.Ella que treballa en un banc i que pintava grafits per la ciutat.Ell que és repartidor a domicili i que somia en...

On: Teatre Bartrina

CALL ME ORLANDOE
Arts escèniques

CALL ME ORLANDO

CALL ME ORLANDOamb Ernest Feliu i Soraya ÀvilaUna dramatúrgia contemporània sobre la identitat de gènere

On: Teatre Fortuny

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.