Serveis socials

S'ha reforçat l’atenció ciutadana de les emergències socials a través del telèfon 977 010 034 i del correu electrònic [email protected]. 60 professionals de Serveis Socials de la Regidoria (treballadores i educadores socials) treballen des de casa oferint atenció telefònica.

Pla de xoc alimentari i Cistella Covid

En el marc del Programa de Gestió Alimentària Responsable de Reus s’ha impulsat un pla de xoc per garantir una alimentació saludable i segura a totes les famílies de la ciutat en situació de vulnerabilitat que ho necessiten. La Cistella Covid, com s'anomena el lot d'aliments frescos i secs generat per aquest pla de xoc, s'ha començat a repartir a les famílies el 29 d'abril. Està previst també donar a les famílies que ho necessitin una targeta moneder per garantir que puguin complementar la Cistella Covid amb altres articles de primera necessitat que no hi siguin, tant d'alimentació com d'higiene.

Les famílies en situació de vulnerabilitat que reben la Cistella Covid tenen la prescripció de l'equip d'atenció social de la Regidoria de Benestar Social, que utilitza l'aplicatiu informàtic eQualiment per gestionar-les, com es fa amb el Programa de Gestió Alimentària Responsable. Es tracta d’un sistema de gestió que permet registrar l'assistència, el comprovant de l'entrega d'aliments, l'acreditació per les famílies, evitar duplicitats, etc.

Reforç de la Xarxa de Distribució d’Aliments

El pla de xoc preveu també el reforç, mentre duri la situació d'emergència, de la Xarxa de Distribució d'Aliments amb més personal per realitzar les tasques derivades de l'ampliació de l'horari i dels dies de distribució d'aliments. S’han habilitat sis punts de distribució repartits per la ciutat: 1 de nou creat per lAjuntament que se sumarà als cinc punts de la Xarxa de Distribució d'Aliments ja existents.

Així mateix s'ha reforçat i reorganitzat el servei social de distribució d’aliments, tant a domicili com als menjadors socials.

Voluntariat

S'ha creat un registre de voluntariat on es poden inscriure les persones disposades a ajudar gent gran o altres col·lectius vulnerables.


Beca menjador

L'Ajuntament ha començat a repartir les targetes monedes amb les beques menjador i ha redactat un document amb les respostes a les preguntes més freqüents per resoldre dubtes a les famílies.

Preguntes freqüents sobre la  targeta moneder de la beca de menjador

Des de la Regidoria de Serveis Socials i les empreses que gestionen serveis com la teleassistència s’ha posat en marxa un ampli dispositiu de seguiment telefònic del col·lectiu de persones grans que poden trobar-se en situació de vulnerabilitat.

Vols informar d'una situació de vulnerabilitat? (correu electrònic)

S’ha reorganitzat i intensificat el seguiment a altres col·lectius que poden viure la situació de confinament amb dificultats: infants, adolescents i famílies en situació de vulnerabilitat; persones sense sostre, i dones víctimes de violència.

S’han reorganitzat per via telefònica els serveis de seguiment i suport a diferents col·lectius: Servei d’Atenció a l’Immigrant, centres d’acollida a persones refugiades i centres d’acollida de joves que migren sols, i també en l’àmbit de la salut mental. En l’àmbit del treball comunitari es treballa amb la col·laboració de les associacions de veïns per detectar situacions de vulnerabilitat i també persones voluntàries per atendre necessitats.

S'han impulsat mesures d'atenció a les persones usuàries de la Illeta. S'ha reforçat el personal que hi presta servei i s'ha replantejat l’accés per millorar la seguretat de les persones usuàries i del veïnat.

Després del període d'interrupció de les obres privades i públiques a la via pública per garantir la seguretat dels treballadors, el 23 d'abril el govern de la ciutat ha decidit reprendre les obres municipals, entre les quals les obres d'inici del futur centre social El Roser, un equipament  que permetrà impulsar les polítiques d'atenció a les persones amb nous serveis i una nova aposta per programes ja existents, com el de gestió alimentària, l'allotjament de persones en situació de vulnerabilitat social o el Pla Local d'Inclusió Social.

Factura energètica

Bo social d'electricitat

Els Serveis Socials us informen que amb motiu de la COVID19 s'han afegit nous supòsits per poder beneficar-se del Bo social d'electricitat i accedir a un 25% de descompte de la factura elèctrica. En els casos següents:

  • Els treballadors autònoms que hagin cessat la seva activitat a causa de la COVID 19 que compleixin els requisits establerts.
  • Els treballadors autònoms que a, causa de la COVID 19, hagin vist disminuir la seva facturació un 75% respecte al semestre anterior que compleixin els requisits establerts.

Vull conèixer els requisits per accedir al Bo social d'electricitat (web bonosocial.gob.es)

 

Cànon de l'aigua

L'Agència Catalana de l'Aigua ha anunciat un descompte del 50% del cànon de l’aigua per als mesos d’abril i maig, que s'aplicarà automàticament sobre el rebut.

La web de la Taula de Pobresa Energètica dels ajuntaments de Reus i Tarragona t'informen de les ajudes i recursos per reduir la factura energètica. 

Informació ampliada a la web de la Taula de pobresa energètica

Nike Air Force 1 07 LV8 Utility White AJ7747-100 Shoes for Sale – Buy Best Price Adidas&Nike Sport Sneakers

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.