Preguntes freqüents sobre taxes i impostos

 Actualització: 12 de maig de 2020

  • Durant el període de confinament i després d’aquest amb les restriccions, he de pagar la taxa per la llicència de la terrassa?

L’Ajuntament de Reus aplicarà d’ofici (no cal presentar sol·licitud) la reducció corresponent. L’exempció s’ha ampliat fins a finals de setembre.

  • He hagut de tancar el meu establiment comercial per imperatiu legal mentre dura l’estat d’alarma, he de pagar la recollida d’escombraries.

No, l’Ajuntament aplicarà d’ofici (no cal presentar sol.licitud) la reducció corresponent.

  • Quins tributs municipals tenen ajornat el termini de pagament?

Impost de Vehicles de Tracció Mecànica, Impost sobre Béns Immobles, Taxa de Recollida d’escombraries i Gual.

  • Quin serà el nou termini per pagar aquests impostos

El període ajornat és de tres mesos. Per tant l’Impost sobre Vehicles  s’ha d’abonar abans del 5 d’agost. La resta de tributs ajornats s’han d’abonar abans del 7 de setembre.

  • Tinc els impostos i taxes domiciliats. Quan es farà el càrrec?

La previsió de càrrega dels rebuts domiciliats és d’un mes abans de finalitzar el termini de pagament. 

  • El rebut del vehicle el tinc caducat el dia 5 de maig. Què he de fer?

L’Ajuntament tornarà a enviar els rebuts que no s’hagin abonat abans del 5 de maig amb el nou termini de pagament. A partir del dia 15 de maig podreu accedir als vostres rebuts actualitzats a la «Carpeta ciutadana».

  • Encara no he rebut els rebuts d’IBIU, TRBD. S’enviaran?

Sí, l’Ajuntament enviarà als domicilis els rebuts que no constin domiciliats.

  • Estic acollit al sistema de termini especial (pagament fraccionat de tributs municipals). Com m’afecten aquestes mesures?

El sistema de termini especial continua vigent i es mantindran les quotes fins al mes de novembre. En cas de tenir acollit algun preu públic o taxa que hagi estat reduït en funció de les mesures econòmiques, aquesta reducció s’aplicarà de forma automàtica a les quotes de setembre a novembre.

  • On puc consultar els meus rebuts i gestionar-los?

A la web municipal trobareu la «Carpeta ciutadana» on podeu abonar rebuts, domiciliar-los, obtenir duplicats i realitzar altres gestions.

Més informació

Si voleu fer qualsevol consulta podeu trucar al telèfon 977010070 o enviar un correu electrònic a [email protected].

Si voleu fer gestions o presentar sol.licituds ho podeu fer mitjançant tràmit telemàtic al web www.reus.cat o demanar fer el tràmit de forma assistida amb Cita prèvia al telèfon 977 010 010 (opció 2) on recolliran les vostres dades. Posteriorment contactarem amb vosaltres i us ajudarem a fer el tràmit que necessiteu.

Vull accedir a la Carpeta ciutadana

 

 

nike air max thea taupe grey color White Laser Blue DC0956-100 Release Date

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.