Junta de Govern Local 2016-12-23

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 01/05/2024
E.g., 01/05/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 23/12/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 20/2016

Caràcter: ordinària
Data: 23/12/2016
Horari: 09:25h a 09:35h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte dels decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016012158, 2016012552, 2016012607 en relació a l’aprovació de factures, certificacions d’obres, serveis i subministraments.
4. Serveis Financers. Modificació de les condicions de la operació de crèdit a curt termini concertada amb l'entitat Cajamar-Cajarural, per l'import de 2.000.000 €.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència els següents assumptes per a ser inclosos a l'ordre del dia:

5. Esports. Aprovació del conveni entre l'Ajuntament i distintes entitats esportives per a la cessió d'ús de les instal·lacions esportives i la subvenció municipal, temporada 2016 -2017.
6. Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a la Fundació per a l'acció educativa (FAE) de la gestió i/o desenvolupament dels espais del centre de suport a la infància i a les famílies "Mas Pintat" per l'any 2017.

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta del dia 16 de desembre de 2016

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

De la recepció a l’Ajuntament de la presidenta de l’Institut Català de les Dones, Sra. Maria Teresa Pitarch.

Dels diferents berenars de Nadal als Casals de la Gent Gran de la ciutat.

Del tradicional esmorzar i vermut de Nadal amb els treballadors de la recollida d’escombraries a les seus de Fomento de Construcciones i Contratas (FCC).

Del berenar de Nadal amb les Germanetes del Pobres i l’Agrupació de Taxis de Reus a l'Ajuntament.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte dels decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016012158, 2016012552, 2016012607 en relació a l’aprovació de factures, certificacions d’obres, serveis i subministraments.

Es dona compte dels següents decrets:

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2016012158 de data 16 de novembre de 2016:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 14F/2016, per un import de 31.875,97€ (trenta-un mil vuit-cents setanta-cinc euros amb noranta-set cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 14F/2016, per un import de 31.875,97€ (trenta-un mil vuit-cents setanta-cinc euros amb noranta-set cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2016012552 de data 28 de novembre de 2016:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 13F/2016, per un import de 2.431.241,74€ (dos milions quatre-cents trenta-un mil dos-cents quaranta-un euros amb setanta-quatre cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 13F/2016, per un import de 2.431.241,74€ (dos milions quatre-cents trenta-un mil dos-cents quaranta-un euros amb setanta-quatre cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."
- Decret del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals núm. 2016012607 de data 29 de novembre de 2016:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 15F/2016, per un import de 228.254,08€ (dos cents vint-i-vuit mil dos-cents cinquanta-quatre euros amb vuit cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 2016002499 de data 3 de març de 2016 (BOPT núm. 47 de data 9 de març de 2016), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments, donant-se compte mensualment a la Junta de Govern local.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 15F/2016, per un import de 228.254,08€ (dos cents vint-i-vuit mil dos-cents cinquanta-quatre euros amb vuit cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.
4. Serveis Financers. Modificació de les condicions de l'operació de crèdit a curt termini concertada amb l'entitat Cajamar-Cajarural, per l'import de 2.000.000 €.

A proposta de la presidència aquest assumpte es retira de l'ordre del dia.

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passen a tractar els assumptes admesos al començament de la sessió i que s'han declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

5. Esports. Aprovació del conveni entre l'Ajuntament i distintes entitats esportives, per a la cessió d'ús de les instal·lacions esportives i la subvenció municipal, temporada 2016 -2017.

"En data 16 de desembre de 2016 el director d'instal·lacions de Reus Esport i Lleure, SA (en endavant RELLSA) ha emès informe, en el qual detalla les entitats esportives de la ciutat que fan ús habitual i d'especial intensitat de les instal·lacions esportives municipals durant la temporada 2016-2017.

En data 20 de desembre de 2016, el gerent coordinador de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Reus, amb el vistiplau del regidor delegat de l'Àrea d'Esports, ha emès informe, en el qual proposa l'aprovació dels convenis entre aquest Ajuntament i distintes entitats esportives de la ciutat, reguladors de la subvenció a aquestes entitats, amb relació al cost de l'ús privatiu no exclusiu de les instal·lacions esportives municipals durant el període comprès entre l’1 de juliol de 2016 i el 30 de juny de 2017, ambdós inclosos, i que RELLSA factura mensualment a aquesta entitat, en aplicació de les tarifes aprovades; la seva justificació, així com la corresponent cessió de crèdit a favor d’aquesta empresa municipal.

És voluntat de l’Ajuntament col·laborar amb les entitats esportives de la ciutat per assolir el correcte desenvolupament ordinari.

En aquest sentit, es pretén signar un conveni amb cadascuna de les entitats esportives que reculli:

1) La regulació de la cessió de l’ús privatiu no exclusiu de les instal·lacions esportives a les entitats esportives de la ciutat de Reus per a la realització dels entrenaments i competicions regulars, durant el període comprès entre l’1 de juliol de 2016 i el 30 de juny de 2017, ambdós inclosos.

2) La col·laboració econòmica entre l’Ajuntament i l’entitat per a la utilització de les instal·lacions municipals.

Per la qual cosa, és voluntat de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Reus atorgar una subvenció directa a l’entitat que en faci ús per un import equivalent a l’import facturat per RELLSA, en concepte d’ús de les instal·lacions esportives per al període comprès entre l’1 de juliol de 2016 i el 30 de juny de 2017, ambdós inclosos, exclosos els impostos susceptibles de recuperació o de deducció, d'acord amb la declaració que aporta la pròpia entitat.

La subvenció serà abonada directament per l’Ajuntament de Reus a RELLSA, reduint el cost que han d'assumir les entitats esportives per a la utilització de les instal·lacions, en compliment de la cessió de crèdit que es preveu a la clàusula tercera del conveni, ja que, en alguns casos, l'entitat esportiva s'haurà de fer càrrec de l'IVA.

En concret, aquesta col·laboració comporta la subvenció per part de l'Ajuntament de Reus a les entitats esportives que en fan ús per un import màxim total de 1.239.990,34 € (un milió dos-cents trenta-nou mil nou-cents noranta euros amb trenta-quatre cèntims) pel període comprès entre l'1 de juliol de 2016 i el 30 de juny de 2017, dels quals 436.084,28€ amb càrrec a l'exercici 2016 i 803.906,06€ amb càrrec a l'exercici 2017.

D’acord amb l’article 22.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les causes que acrediten la impossibilitat d’aplicar un procediment de concurrència competitiva, així com l’interès social i la naturalesa de les pròpies subvencions han estat les següents:

Actualment, no hi ha cap convocatòria de subvencions oberta per aquest concepte.

L’objecte de la subvenció és l’ús que fan els clubs esportius de les instal·lacions municipals esportives, que es periodifiquen per temporada esportiva. Atès que la temporada 2016/2017 actualment ja està iniciada i programada, essent materialment impossible efectuar convocatòria de subvencions en termini i amb règim de concurrència competitiva, dins l’anualitat pressupostària, i abans de finalitzar la temporada esportiva.

La relació d'entitats esportives de la ciutat que fan ús habitual i d'especial intensitat de les instal·lacions esportives municipals durant la temporada 2016-2017 són les següents:

ENTITAT INSTAL·LACIÓ MODALITAT
ESPORTIVA HORES ÚS
ASSOC. ESPORTIVA PARE MANYANET POLILLEUGER CIUTAT DE REUS GIM. RÍTMICA 167,00
ASSOC. VETERANS CF REUS DEPORTIU CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 69,00
CD MINUSVÀLIDOS COSTA DORADA PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL BÀSQUET A/C RODES 109,50
CFRD SAD – TECNIFICACIÓ CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 315,50
CLUB BÀSQUET LA SALLE PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL BÀSQUET 139,50
POLILLEUGER ALBERICH I CASAS BÀSQUET 152,00
CLUB DE FUTBOL REDDIS CAMP DE FUTBOL REDDIS FUTBOL 242,00
CLUB ESPORTIU MAS IGLESIAS CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 11 40,25
FUTBOL 7 285,00
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS CAMP DE FUTBOL REDDIS FUTBOL 3.548,75
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA ZONA ESPORTIVA DTE. VÈ FUTBOL 1.542,75

CLUB FUTBOL AMERICÀ IMPERIALSCAMP DE FUTBOL LA PASTORETA FUTBOL AMERICÀ 154,00
CAMP DE FUTBOL REDDIS FUTBOL AMERICÀ 4,00
ESTADI MUNICIPAL FUTBOL AMERICÀ 289,75
CLUB RÍTMICA LA SALLE PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL GIM. RÍTMICA 246,00
CLUB TENNIS TAULA GANXETS DE REUS PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL TENNIS TAULA 168,00
CONSELL ESPORTIU DEL BAIX CAMP POLILLEUGER ALBERICH I CASAS BÀDMINTON 103,50
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA FUTBOL 1.627,00
FEDERACIÓ CATALANA DE BÀSQUET POLILLEUGER ALBERICH I CASAS BÀSQUET 126,00
FEDERACIÓ CATALANA DE PATINATGE PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL PATINATGE 88,00
FUTBOL CLUB LA SALLE CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 366,00
MARE MOLAS FS PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL FUTBOL SALA 175,50
FUTBOL SALA BASE 0,00
POLILLEUGER ALBERICH I CASAS FUTBOL SALA 0,00
FUTBOL SALA BASE 178,50
REUS DEPORTIU CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA RUGBI 509,00
PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL PATINATGE 1.560,00
SPORTING GRANADA CF DE REUS CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA FUTBOL 218,00
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 663,00
FUTBOL 11 225,75
FUTBOL 7 242,00
Total general 13.555,25

Aquest usos tenen un import màxim per temporada i anualitat de:
temporada 2016/2017 anualitat
ENTITAT NIF Base Imposable Quota IVA IVA inclòs exercici 2016
IVA inclòs exercici 2017
IVA inclòs
ASSOC. ESPORTIVA PARE MANYANET G43133115 2.229,68 € 468,23 € 2.697,91 € 852,01 € 1.845,90 €
ASSOC. VETERANS CF REUS DEPORTIU G43577584 3.439,84 € 722,37 € 4.162,21 € 1.324,80 € 2.837,41 €
CD MINUSVÀLIDOS COSTA DORADA G43202373 5.038,64 € 1.058,11 € 6.096,75 € 443,40 € 5.653,35 €
CFRD SAD – TECNIFICACIÓ A55517924 26.738,14 € 5.615,01 € 32.353,15 € 11.609,15 € 20.744,00 €
CLUB BÀSQUET LA SALLE G43105535 11.984,62 € 2.516,77 € 14.501,39 € 4.239,80 € 10.261,59 €
CLUB DE FUTBOL REDDIS G43036963 23.448,68 € 4.924,22 € 28.372,90 € 11.237,60 € 17.135,30 €
CLUB ESPORTIU MAS IGLESIAS G55554257 28.695,17 € 6.025,98 € 34.721,15 € 14.582,81 € 20.138,34 €
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS G55547145 274.830,86 € 57.714,48 € 332.545,35 € 110.856,26 € 221.689,09 €
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA G43535095 149.581,93 € 31.412,21 € 180.994,14 € 61.123,83 € 119.870,31 €
CLUB FUTBOL AMERICÀ IMPERIALS G43324458 39.300,87 € 8.253,18 € 47.554,05 € 13.468,65 € 34.085,40 €
CLUB RÍTMICA LA SALLE G43528298 14.169,57 € 2.975,61 € 17.145,18 € 7.377,80 € 9.767,38 €
CLUB TENNIS TAULA GANXETS DE REUS G55623359 21.712,33 € 4.559,59 € 26.271,92 € 9.851,97 € 16.419,95 €
CONSELL ESPORTIU DEL BAIX CAMP G43058718 8.690,17 € 1.824,93 € 10.515,10 € 5.509,60 € 5.005,50 €
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA G43731157 145.991,60 € 30.658,24 € 176.649,84 € 68.348,05 € 108.301,79 €
FEDERACIÓ CATALANA DE BÀSQUET G08665432 1.337,85 € 280,95 € 1.618,80 € 255,60 € 1.363,20 €
FEDERACIÓ CATALANA DE PATINATGE G08875437 5.374,52 € 1.128,65 € 6.503,17 € 1.478,00 € 5.025,17 €
FUTBOL CLUB LA SALLE G43288737 30.150,18 € 6.331,54 € 36.481,72 € 13.013,25 € 23.468,47 €
MARE MOLAS FS G55589188 11.009,97 € 2.312,09 € 13.322,06 € 4.843,45 € 8.478,61 €
REUS DEPORTIU G43013804 108.194,16 € 22.720,77 € 130.914,94 € 42.382,15 € 88.532,79 €
SPORTING GRANADA CF DE REUS G43323542 18.585,47 € 3.902,95 € 22.488,42 € 9.524,40 € 12.964,02 €
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP G43263367 94.281,17 € 19.799,04 € 114.080,21 € 43.761,70 € 70.318,51 €
TOTAL 1.024.785,41 € 215.204,94 € 1.239.990,34 € 436.084,28 € 803.906,06 €
Atès que l'import de la subvenció prevista en els convenis amb les entitats que figuren en el quadre següent superen l'import de 50.000,00 €, és competent per a la seva aprovació la Junta de Govern Local, en virtut del decret de l’alcaldia número 7032, de data 15 de juny de 2015, pel qual es va delegar a aquest òrgan col·legiat els encàrrecs, encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import fos competent l'alcalde i la seva quantia excedís els límits atribuïts als /les regidors/es delegats/des, límit fixat en 50.000,00 € segons decret d'alcaldia 2499, de data 3 de març de 2016.
temporada 2016/2017 anualitat
ENTITAT INSTAL·LACIÓ MODALITAT
ESPORTIVA HORES ÚS Base Imposable Quota IVA IVA inclòs exercici 2016
IVA inclòs exercici 2017
IVA inclòs
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS CAMP DE FUTBOL REDDIS FUTBOL 3.548,75 274.830,86 € 57.714,48 € 332.545,35 € 110.856,26 € 221.689,09 €
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA ZONA ESPORTIVA DTE. VÈ FUTBOL 1.542,75 149.581,93 € 31.412,21 € 180.994,14 € 61.123,83 € 119.870,31 €
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA FUTBOL 1.627,00 145.991,60 € 30.658,24 € 176.649,84 € 68.348,05 € 108.301,79 €
REUS DEPORTIU CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA RUGBI 369,00 108.194,16 € 22.720,77 € 130.914,94 € 42.382,15 € 88.532,79 €
ESTADI MUNICIPAL RUGBI 140,00
PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL PATINATGE 1.560,00
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 1130,75 94.281,17 € 19.799,04 € 114.080,21 € 43.761,70 € 70.318,51 €
TOTAL 772.879,73 € 162.304,74 € 935.184,47 € 326.471,99 € 608.712,48 €

D'acord amb l'esmentat informe emès pel gerent coordinador de Serveis Econòmics, en data 19 de desembre de 2016, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció del següent acord:

Primer: Aprovar els convenis entre l’Ajuntament de Reus i les distintes entitats esportives de la ciutat que s’indiquen a continuació,

temporada 2016/2017 anualitat
ENTITAT INSTAL·LACIÓ MODALITAT
ESPORTIVA HORES ÚS Base Imposable Quota IVA IVA inclòs exercici 2016
IVA inclòs exercici 2017
IVA inclòs
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS CAMP DE FUTBOL REDDIS FUTBOL 3.548,75 274.830,86 € 57.714,48 € 332.545,35 € 110.856,26 € 221.689,09 €
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA ZONA ESPORTIVA DTE. VÈ FUTBOL 1.542,75 149.581,93 € 31.412,21 € 180.994,14 € 61.123,83 € 119.870,31 €
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA FUTBOL 1.627,00 145.991,60 € 30.658,24 € 176.649,84 € 68.348,05 € 108.301,79 €
REUS DEPORTIU CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA RUGBI 369,00 108.194,16 € 22.720,77 € 130.914,94 € 42.382,15 € 88.532,79 €
ESTADI MUNICIPAL RUGBI 140,00
PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL PATINATGE 1.560,00
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS FUTBOL 1130,75 94.281,17 € 19.799,04 € 114.080,21 € 43.761,70 € 70.318,51 €
TOTAL 772.879,73 € 162.304,74 € 935.184,47 € 326.471,99 € 608.712,48 €

Segon: Aprovar la subvenció de l'Ajuntament de Reus a les entitats esportives de la ciutat detallades al quadre exposat en l'apartat primer anterior, amb el desglossament dels imports previstos., per un import total màxim de 935.184,47 €, dels quals 326.471,99 € aniran a càrrec de la partida 21220-34000-489 del pressupost de l'exercici 2016, i 608.712,48 € resten condicionada a l’existència de consignació pressupostària en el pressupost de l'exercici 2017.

Tercer: Aprovar el reconeixement de l’obligació de 326.471,99 €, amb càrrec a la partida 21220-34000-489 del pressupost de l’exercici 2016 a les entitats detallades i pels imports descrits d’acord amb el següent detall, i procedir al seu pagament a RELLSA.

ENTITAT INSTAL·LACIÓ Base Imposable Quota IVA IVA inclòs

exercici 2016
IVA inclòs
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS CAMP DE FUTBOL REDDIS 274.830,86 € 57.714,48 € 332.545,35 € 110.856,26 €
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA ZONA ESPORTIVA DTE. VÈ 149.581,93 € 31.412,21 € 180.994,14 € 61.123,83 €
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA 145.991,60 € 30.658,24 € 176.649,84 € 68.348,05 €
REUS DEPORTIU CAMP DE FUTBOL LA PASTORETA 108.194,16 € 22.720,77 € 130.914,94 € 42.382,15 €
ESTADI MUNICIPAL
PAVELLÓ OLÍMPIC MUNICIPAL
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP CAMP DE FUTBOL MAS IGLESIAS 94.281,17 € 19.799,04 € 114.080,21 € 43.761,70 €
TOTAL 772.879,73 € 162.304,74 € 935.184,47 € 326.471,99 €

Quart: L'efectivitat del que s'estableix en els apartats primer i segon anteriors queda condicionat al fet que s'habiliti crèdit suficient per import de 608.712,48 € en el pressupost de l'exercici 2017.

Cinquè: Habilitar el regidor delegat de l'Àrea d'Esports per a la signatura dels convenis amb les entitats esportives detallades."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
6. Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a la Fundació per a l'acció educativa (FAE) de la gestió i/o desenvolupament dels espais del centre de suport a la infància i a les famílies "Mas Pintat" per l'any 2017.

“Atès que l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística promou serveis i activitats adreçats a programes d’infància i a les famílies amb infants.

Dins d’aquests programes durant l’any 2017 és voluntat política promoure els espais al Mas Pintat, que inclouria activitat de suport adreçades als infants i a les famílies, amb els següents objectius genèrics:

1.- Reforçar el context educatiu familiar a la ciutat de Reus, amb la detecció i prevenció i posta en acció per la millora i benestar igualitari de les famílies en relació a la criança.
2.- Aconseguir canvis en la ciutat des d’una mirada de família, adequant-la a les necessitats de les famílies amb infants
3.- Aprofitar més abastament els recursos i els equipaments de Mas Pintat
4.- Diversificar l’oferta d’activitats per tal d’ampliar el sector de població al que van adreçats els serveis
5.- Redactar un projecte marc de necessitats familiars de la ciutat.

Aquestes activitats es realitzarien dins del Servei Mas Pintat segons projecte de centre de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, i durant els mesos de gener a juny i de setembre a desembre, tots inclosos.

Atès que la Regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística no ostenta els recursos adients per a l’execució d’aquests projectes, i pretén que per a l’any 2017 siguin gestionats per un ens adient, en tots aquells aspectes no assumits per l’organització municipal

Atès que mitjançant escriptures atorgades davant el notari de Reus, Sr. Joaquín Ochoa de Olza Vidal, dels dies 25 de gener i 12 d’abril de 2011, es modificaren els estatuts de la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, les finalitats fundacionals actuals de la qual el constitueixen, entre d’altres, la prestació, gestió i promoció de tota classe d’activitats referents o relacionades amb serveis educatius i d’ensenyament, i qualsevol altres serveis o activitats relacionades directament amb les necessitats de les persones al llarg del seu cicle vital.

Atès que la Fundació per a l’Acció Educativa ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic, entre poders adjudicadors, de l’Ajuntament de Reus, que li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte i activitats fundacionals, en els termes previstos en als articles 4.1.n) i 24.6 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Considerant que l’ens esmentat disposa dels recursos adients per desenvolupar la gestió d’aquestes accions, com s’ha posat de manifest en els encàrrecs efectuats amb anterioritat en programes i projectes de naturalesa similar, i que ha presentat una proposta econòmica i tècnica de desenvolupament de l’encàrrec on s’informa que prestaran més del 50% del servei amb mitjans propis

Vist el plec de peticions, de data 24 de novembre de 2016, elaborat per l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística per l’encàrrec de gestió a la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA per la gestió de Mas Pintat per a l’any 2017.

Vista la proposta econòmica, de data 5 de desembre de 2016, rebuda per part de la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA per a la gestió de l’esmentat encàrrec.

Vist l’informe de data 12 de desembre de 2016 emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, en el qual es posa de manifest un balanç satisfactori de la gestió efectuada per la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA els darrers anys, per la qual cosa es proposa efectuar l’encàrrec a la citada fundació de la gestió de Mas Pintat durant l’any 2017, amb un cost global màxim de 74.401,25 €

Vist l’informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 19 de desembre de 2016 emès en relació al present encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

Atès que la xifra de 74.401,25 s’assumirà amb càrrec al pressupost municipal de despeses per a l’any 2017, al qual s’haurà d’habilitar el crèdit adequat i suficient.

Atès que l’esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA ostentarà en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d’ajustar la seva actuació en aquest àmbit a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

Vist l’esborrany de contracte d’encarregat de tractament de dades de caràcter personal entre l’Ajuntament de Reus i la Fundació per a l’Acció Educativa, obrant a l’expedient.

Al respecte, cal tenir en compte, entre d’altres, els principis d’eficàcia i d’eficiència, entre d'altres, previstos a l’article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa. De conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1.n) del TRLCSP, resten fora de l’àmbit d’aplicació d’aquesta llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que (...) tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.

Vist el decret de l'alcaldia de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000€.

Atès, doncs, que la quantia de l'encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l'Alcaldia.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció del següent acord:

Primer: Encarregar a la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat que inclouria activitats de suport adreçades als infants i a les famílies, amb els objectius genèrics que s’indiquen a l’ìnforme-proposta d’encàrrec emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística:

1.- Reforçar el context educatiu familiar a la ciutat de Reus, amb la detecció i prevenció i posta en acció per la millora i benestar igualitari de les famílies en relació a la criança.
2.- Aconseguir canvis en la ciutat des d’una mirada de família, adequant-la a les necessitats de les famílies amb infants
3.- Aprofitar més abastament els recursos i els equipaments de Mas Pintat
4.- Diversificar l’oferta d’activitats per tal d’ampliar el sector de població al que van adreçats els serveis
5.- Redactar un projecte marc de necessitats familiars de la ciutat.
L’esmentat encàrrec inclou, més enllà del que s’ha especificat , el conjunt de tasques que s’indiquen al plec de clàusules emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística de data 24 de novembre de 2016, i que consta a l’expedient.

Segon: El present encàrrec abasta el període comprès entre els dies 1 de gener al 31 de juliol de 2017 i des del dia 1 de setembre fins al 31 de desembre de 2017, ambdós inclosos.

Tercer: Per dur a terme l’encàrrec, la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA posarà a disposició de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística els recursos humans i materials necessaris per tal de portar a terme les esmentades activitats.

Quart: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Cinquè: Aprovar la despesa màxima corresponent a l’esmentat encàrrec, per un import global de 74.401,25 euros, s’imputarà al pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2017 i restarà condicionada a l’existència de consignació en el pressupost de l’esmentat exerici, per la qual s’haurà d’habilitar el crèdit adequat en les partides corresponents.

El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà prèvia emissió i presentació, per part de la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA a l’Ajuntament de les corresponents factures, que s’emetran amb periodicitat mensual pels serveis prestats, en consonància amb el pressupost de l’encàrrec i que es presentaran en el termini de 15 dies des de la finalització de cada mes natural incloent el cost de personal.

Les despeses que atès els terminis no es puguin incloure en una facturació mensual sobre els serveis prestats ( que hauran de ser mínimes) es liquidaran en una liquidació trimestral desglossada amb els mateixos conceptes que consten al pressupost presentat i amb la documentació acreditativa de les despeses.

Tot l’esmentat, sens perjudici de les liquidacions que es preveuen en l’informe-proposta d’encàrrec efectuat pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, que hauran d’ésser conformades per la citada Àrea i posteriorment aprovades per mateixa regidora delegada, i realitzades en els termes previstos en l’esmentat informe.

Si la liquidació de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta minoració.

Sisè: La FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s’efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el contracte específic, obrant a l’expedient, que hauran de formalitzar ambdues parts, i que també s’aprova amb el present decret.

Setè: Correspon a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat

L'entitat receptora de l'encàrrec previst en aquest/a acord/ resolució tindrà l'obligació de facilitar a l'Ajuntament la informació que preveu l'article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern. (subcontractacions i altres)

Vuitè: Notificar aquesta resolució a la societat FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, als efectes pertinents.

Novè: Aquesta resolució és definitiva en via administrativa i contra ella es pot interposar recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats del Contenciós Administratiu de Tarragona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la seva notificació.

No obstant això, amb caràcter potestatiu es pot interposar recurs previ de reposició davant l’òrgan que ha dictat l’acte en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la recepció de la seva notificació.”

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari en funcions

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.