Notes de premsa

Balanç 2019 del Servei d’Assessorament a l’Empresa i l’Emprenedor i tancament del programa d’acompanyament

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 19/12/2019
Servei acompanyament emprenedor

L’Ajuntament de Reus, a través de la regidoria d’Empresa i Ocupació, finalitza el programa d’acompanyament a l’emprenedor que ha dut a terme durant tot el 2019, aquest programa s’inclou dins del Servei d’Assessorament a l’empresa i l’emprenedor, a través del qual es dona un suport íntegre a tots els emprenedors que vulguin crear un negoci.

L’ajuda es materialitza amb un tracte continuat per part dels tècnics que a través de l’assessorament individual i personalitzat, permet a l’emprenedor la realització del pla d’empresa, valorar la viabilitat del projecte, la recerca de finançament, com capitalitzar l’atur, informació sobre els tràmits municipals i de creació de l’empresa i possibilitats d’internacionalització, etc.

El Servei d’Assessorament també disposa de convenis de col·laboració amb entitats financeres per tal de facilitar el crèdit als emprenedors amb unes condicions tancades,     finalment, també pot trobar suport, assessorament i gestió per iniciar un negoci a través  del programa REEMPRESA, que facilita la transmissió d’empreses.

Aquest servei també disposa d’un programa d’acompanyament a l’emprenedor que  en grups reduïts i amb consultors experts en cada matèria, es tracten tots els aspectes indispensables que un emprenedor necessita saber per poder crear la seva empresa. Aquest programa es fa dues vegades a l’any, i consta de 8 sessions de 2 hores de durada i avui se n’ha fet la darrera sessió i la seva cloenda.

Assessoraments individuals

Aquest any 2019 s’han realitzat un total de 248 assessoraments individuals, dels quals un 54.68% són homes. Per franja d’edat, la majoria, un 33%, tenen entre 25 i 35 anys i un 56,16% han estat persones no aturades.

Pel que fa als sectors, cal dir que el 53,69% formen part del sector serveis; un 18,72%, al sector comerç; un 14,78% a l’hoteleria, i finalment, un 12,81% al sector de l’agricultura, l’educació i la construcció.

Pel que fa a la procedència la majoria de persones que s’han adreçat al servei són de Reus, en un 64,04%.

Assessoraments en grups reduïts

El programa d’acompanyament a l’emprenedor, del qual enguany se n’ha fet 1 recorregut durant cada semestre de l’any, ofereix un acompanyament complementari a les sessions d’assessorament individual, els emprenedors aprofundeixen en aquells  aspectes que han de tenir en compte a l'hora de crear un empresa i desenvolupar el seu pla de negoci i, d’aquesta forma tenir les eines i coneixements que es consideren claus.

Les sessions han tingut el format de 2 hores i han estan impartides per professionals experts en cadascuna de  les matèries que s’han tractat, aspectes com la connexió amb la idea de negoci, l’autolideratge, la fiscalitat, aspectes legals, màrqueting, comunicació, pla financer i l’estudi de mercat i han anat de la mà d'entitats, institucions i professionals de reconegut prestigi.

Les sessions han estat les següents:

  • “Com connectar amb el teu negoci”, a càrrec de Magda Barceló.
  • “El core business: la teva eficàcia personal. Autolideratge efectiu i afectiu”, a càrrec de Xavier Plana.
  • “De la idea al negoci: estratègia empresarial”, a càrrec de David Martínez de la empresa INEO.
  • “Obligacions fiscals, formes jurídiques i llicències”, a càrrec de JURISA i del departament d’Activitats de l’Ajuntament de Reus.
  • “L'empresa en números: elements claus del pla financer”, a càrrec Xavi Càmara de la Càtedra d’emprenedoria de la URV.
  • “L'estudi de mercat”, a càrrec de Hildebrand Salvat del Gabinet Ceres.
  • “Estratègies per vendre: el pla de màrqueting”, a càrrec de Lucia Piqué d'ESIC.
  • “La comunicació per captar i fidelitzar al teu client”, a càrrec de David Achell professor de la UOC.

Precisament aquest dijous 20 de desembre ha finalitzat el segon itinerari del Programa d’Acompanyament a l’Emprenedor que s’ha realitzat durant el segon semestre de l’any. Una vegada finalitzada la sessió, els assistents que ho desitgen han presentat el seu projecte, en format elevator pitch, durant un minut, dels quals se n’ha valorat el millor.

Aquest ha estat premiat amb la realització d’un vídeo promocional que li permetrà iniciar la difusió del seu negoci. També durant la sessió s’han lliurat els diplomes als 8 participants que en aquesta darrera edició han assistit com a mínim 6 de les 8 sessions.

En total hi han participat uns 50 emprenedors, majoritàriament persones autònomes que emprenen per primera vegada un negoci. Els projectes de negoci han estat de sectors molt diversos, com el comerç, la restauració, les TIC i majoritàriament ha correspost a empreses de serveis diversos.

Sessions d’actualització empresarial obertes

Durant aquest any 2019 s’han realitzat, d’altra banda, un total de 20 activitats i sessions d’actualització empresarial, organitzades conjuntament amb diferents agents del territori com són: ACCIÓ, UOC, ESIC, Coopcamp, CECOT, Diputació de Tarragona, Ajuntament de Tarragona, Càtedra d'emprendoria de la URV, Garrigues advocats o l’Associació de Franquícies de Catalunya, i el Centre de normalització lingüística, entre d’altres.

Hi han participat un total de 530 empreses i emprenedors i s’han tractat diversos temes.

Destaquem els seminaris actualització fiscal i laboral, les sessions d’economia circular i col·laborativa, de noves tecnologies com el Blockchain, i de tipus de finançament, també s’han fet sessions sobre l’acompanyament a la transmissió i valoració dels negocis, i també s’han organitzat fòrums d’inversió.

Servei acompanyament emprenedor
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.