Notes de premsa

La Guàrdia Urbana fa més de 26.000 hores de patrullatge per reforçar la proximitat amb la ciutadania

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 25/08/2016

La Guàrdia Urbana de Reus va realitzar l’any 2015 un total de 26.628 hores de patrullatge de proximitat per reforçar el contacte amb el ciutadà, el comerç i les entitats de veïns. Al llarg de l’any es van muntar 4.438 patrulles de proximitat. El balanç s’emmarca en les directrius operatives i polítiques del cos municipal de seguretat pel que respecta a la proximitat: l’any passat es va ampliar el servei als torns de matí i de nit.

L’estratègia de proximitat de la Guàrdia Urbana es fonamenta en una major presència als barris i a les zones comercials; en el reforç de la prevenció amb un major grau de visibilitat dels agents que treballen al territori; i en enfortir les relacions de la Guàrdia Urbana amb la comunitat i el teixit social de la ciutat. Així mateix, busca incrementar el grau de detecció i diagnosi de les problemàtiques; eradicar des de les arrels les problemàtiques, tot augmentant la capacitat de resposta; i millorar els nivells de convivència i civisme, i incrementar la qualitat de vida dels ciutadans.

Les dades analitzades en la darrera Junta Local de Seguretat, celebrada el passat mes d’abril posen de relleu l’encert de la política de proximitat i el contacte diari amb la ciutadania: Per quart any consecutiu, es van reduir els fets denunciats. El nombre total de fets denunciats es va rebaixar en un 12,8% el 2015 respecte el 2014; el que representa gairebé 1.000 fets menys. De 7.975 fets denunciats el 2014 es va passar a 6.955 fets denunciats el 2015.

Amb tot, les dades dels serveis d’informació i atenció de la Guàrdia Urbana demostren que la ciutadania confia en els serveis policials. Durant 2015 la Guàrdia Urbana va atendre més de 57.000 trucades.

La Guàrdia Urbana té establert un fil directe amb la ciutadania via telèfon i correu electrònic, que permet un contacte diari i personalitzat. Amb tot, la política de proximitat amb la ciutadania del cos de la policia local preveu un paper destacat per a les associacions de veïns i de comerciants de la ciutat, amb els quals es programen reunions periòdiques de treball.

Finalment, la Guàrdia Urbana ha consolidat el projecte de les Comissaries Externes de Proximitat. La Guàrdia Urbana ha posat en funcionament el passat mes de maig la nova Comissaria Externa de Proximitat a l’aeroport de Reus. És el vuitè punt d’atenció policial extern a la Comissaria Central, amb els quals el cos municipal de seguretat dóna compliment a la seva estratègia de proximitat a la ciutadania amb els objectius de reforçar la prevenció i augmentar la capacitat de resposta. Són punts de recollida de denúncies i d’informació per facilitar l'apropament de la policia a la ciutadania i als barris. Compten amb la presència d'agents de la Guàrdia Urbana. Les Comissaries Externes de Proximitat han atès 1.904 persones fins al 31 de juliol d'enguany.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.