Notes de premsa

L’Ajuntament amplia a 100 noves llars el Servei de Teleassistència Domiciliària

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 23/10/2013
’Ajuntament amplia a 100 noves llars el Servei de Teleassistència Domiciliària

L’Ajuntament de Reus introdueix millores al Servei de Teleassistència Domiciliària amb el canvi de proveïdor, que a partir de 2014 serà l’empresa Tunsall Televida. La prestació del servei podrà arribar a 100 noves llars. L’àrea de Benestar amplia i millora el servei, tot i rebaixar-ne el pressupost un 20% en relació al 2013. El cost per a l’usuari es manté.

Augment del nombre de serveis
Durant l’any 2014, el Servei de Teleassistència Domiciliària oferirà 1.405 serveis, 100 llars més respecte el 2013. Actualment ja s’ofereix aquest servei a tothom que el necessita i amb aquest augment es preveu cobrir la futura demanda.

El preu del servei es manté
La gestió del servei per part de l’àrea de Benestar Social permet reduir el pressupost un 20% respecte el 2013 (el 2014 serà de 235.000 euros); i, a la vegada, permetrà assumir per segon any el 31% que enguany ja ha deixat d’aportar l’Estat a través de l’IMSERSO. Així, l’aportació municipal al cost total del servei passarà del 48% de 2012 al 74% de 2014. El 26% restant anirà a càrrec dels usuaris, que aportaven el 21%.

Amb tot, el preu del Servei de Teleassistència Domiciliària per a cada usuari es mantindrà el 2014 com fins ara.

Millora de la qualitat del servei
Altres millores en la qualitat en la prestació del servei són les següents:

  • 20 dispositius de teleassistència mòbil i sistema de localització sense cost dirigits a persones fràgils. 
  • Penjolls adaptats a persones amb dificultats motrius a les mans o els braços.
  • 15 dispositius de detector per a llit i 15 de detector per a sofà, sense cost addicional per a persones amb alta dependència.
  • L’empresa proveirà dispositius extres de seguretat: detectors de foc, detectors de gas, detectors de fum, detectors de caigudes, detectors d’obertura de portes, etc.
  • 10 dispositius a l’any, sense cost, dirigits a persones amb dificultat de comunicació. 
  • Renovació anual d’un 20% del parc de terminals amb aparells d’última generació.
  • Gestió telemàtica que permetrà digitalitzar la documentació.

Així mateix, es disposarà d’una unitat mòbil que complementa els serveis prestats des del Centre d’Atenció amb la intervenció presencial, per prestar suport personal als usuaris. Garanteix l’atenció les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. El personal de la Unitat Mòbil té un perfil professional per atendre situacions diverses. Aquest servei es prestarà mitjançant el desplaçament d’un vehicle especial per facilitar l’accés a qualsevol tipus d’habitatge i equipat per atendre qualsevol tipus d’emergència. El servei de la Unitat Mòbil serà mobilitzat des del Centre d’Atenció del Servei de Teleassistència Municipal.

Les persones usuàries del servei
Les persones usuàries del servei de Teleassistència són persones grans o amb dependència i/o discapacitat que viuen a Reus. El servei els dóna la seguretat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o accidents domèstics, poden contactar immediatament amb un centre d’atenció.

La selecció de les persones que es poden beneficiar del servei és competència de l’Ajuntament, a través de Serveis Socials.

L’empresa adjudicatària del servei: Tunstall Televida
Tunsall Televida és una empresa, creada l’any 1994, dedicada a millorar la qualitat de vida de les persones grans i depenents, que necessiten un suport per tal de portar a terme les seves activitats diàries. Actualment, presta el servei de teleassistència a nombrosos municipis de Catalunya i de la resta de l’Estat.

Descripció del servei
El Servei de Teleassistència Domiciliària consisteix en la instal·lació d’una terminal a una llar, en què pot haver-hi un o més usuaris: persones grans o amb dependència i/o discapacitat. Les persones usuàries porten un penjoll que poden pitjar en cas d’emergència, enviant un avís a una central, atesa per personal preparat per donar resposta adequada a les seves necessitats. Aquest centre està actiu les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

El servei de teleassistència augmenta les possibilitats de permanència al propi domicili i s’incrementa l’autonomia de la persona atesa i de la seva família mitjançant la utilització d’un sistema que permet a l’usuari avisar en cas d’emergència i rebre una resposta ràpida.

’Ajuntament amplia a 100 noves llars el Servei de Teleassistència Domiciliària
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.