Notes de premsa

L’Oficina d’Habitatge de l’Ajuntament de Reus gestiona ajuts al lloguer per valor de 3,3 milions d’euros

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 7/08/2019
Teresa Pallarès

L’Oficina d’Habitatge ha gestionat ajuts al lloguer per valor de 3,3 milions d’euros durant l’any 2018. L’Ajuntament de Reus, a través de l’Oficina, s’ha convertit en un servei de referència i en una font de recursos i de serveis per a la ciutadania de Reus en qüestions relacionades amb l’habitatge.

El servei municipal va atendre l’any 2018 un total de 14.385 visites d’assessorament i d’informació per part de la ciutadania; 10.177 de les quals presencials, 3.590 telefòniques i 618 per internet. El volum de tràmits que comporten aquestes visites es multiplica, ja que l’oficina en va realitzar un total de 7.700.

Des de l’Oficina d’Habitatge, gestionada des de la regidoria d’Economia i Coneixement i Habitatge, es tramiten les sol·licituds per optar als ajuts que ofereix l’Agència d’Habitatge de Catalunya.

L’any passat, l’Oficina d’Habitatge va tramitar un total de 2.226 sol·licituds d’ajudes destinades al pagament del lloguer, de les quals vora el 75% van ser concedides, per un import global de 3.399.617,22 euros:

  • 1.721 subvencions —per un import de 2.506.888,44 euros— per al pagament del lloguer, en règim de concurrència competitiva, per facilitar l’accés i la permanència en un habitatge en règim de lloguer. Aquests ajuts els tramita l’oficina municipal, fruit dels convenis amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
  • 393 prestacions — per un import de 724.813,92 euros— per al pagament del lloguer, destinades a unitats de convivència amb ingressos moderats o baixos, a qui el cost de l’habitatge en un moment determinat pot situar en risc d’exclusió residencial. També són ajuts tramitats via conveni amb la Generalitat.
  • 42 subvencions —per un import de 66.007,77 euros— per al pagament del lloguer social que l’Ajuntament de Reus concedeix a persones llogateres d'habitatges protegits municipals. Són ajuts municipals, fora del conveni amb la Generalitat.
  • 70 prestacions d’urgència especial —101.907,09 euros— per afrontar situacions d’emergència en l’àmbit de l’habitatge. Tenen la finalitat de possibilitar la permanència en l’habitatge, per tal de prevenir l’exclusió residencial que pot suposar la pèrdua de l’habitatge si aquest és la residència habitual i permanent. Són ajudes incloses al conveni amb la Generalitat.

L’Oficina d’Habitatge ha incrementat en els darrers anys la gestió d’ajudes, com a conseqüència d’haver ampliat la seva cartera de serveis i d’haver reenfocat la seva activitat per ta de donar una millor resposta a les necessitats d’habitatge de la ciutadania.

Teresa Pallarès
Fitxers relacionats:
Tipus de fitxer Teresa Pallarès 2859.6 KB

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.