Notes de premsa

Reus Transport frega els 2,5 milions de viatgers el 2011

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 22/02/2012

="p1">El balanç de 2011 de l’empresa municipal Reus Transport registra un augment de gairebé el 16% de viatgers respecte al 2010, passant de 2.160.000 viatgers a gairebé 2.500.000. Aquestes dades confirmen una tendència a l’alça, en part provocada pel trasllat de l’Hospital: en el seu primer any sencer d’existència, la L60 s’acosta als 200.000 usuaris.

Les dades corresponents a l’exercici 2011 confirmen una tendència a l’alça del nombre de viatgers respecte 2010: Reus Transport han tingut 2.499.290 d’usuaris, un 15,68% més que l’any anterior, quan la xifra total es va quedar en 2.160.512 viatgers. Aquest increment és degut a l’augment per sobre del 12% del nombre de viatgers de la línia 20 -barris Immaculada i Sant Josep Obrer, i que també arriba al nou Hospital- i al binomi de línies 10 i 11 –que connecten els barris Montserrat i Gaudí i el nus de la plaça de les Oques-, amb un 2%. També cal tenir present que la línia 60, que dóna servei al nou Hospital, ha registrat 195.138 usuaris.

Respecte a la tendència a l'alça del nombre de viatgers, la presidenta del Grup Econòmic, Alícia Alegret, considera que les xifres «adopten ja una dimensió i un abast de gran ciutat amb dos milions i mig de passatgers». 

Les línies més utilitzades
Justament, entre les línies que creixen trobem els recorreguts amb més demanda: segons dades de 2011, el binomi L10 i L11 va suposar prop del 40% del total de passatgers, amb gairebé 990.000. I la línia amb més volum és la L20, que travessa la ciutat des del barri Immaculada a Sant Josep Obrer i el nou Hospital, amb més d’1 milió de passatgers (130.000 més que el 2010), el que significa un 42% del total.

Dades pel tipus de bitllet
Si s’analitzen els tipus de bitllet, s’ha produït un increment en la majoria de modalitats d’abonaments:

  • TMes. Amb una recàrrega permet un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies consecutius des de la primera validació- s’ha incrementat en un 46%, passant de 18.900 el 2010 a més de 27.000 el 2011.
  • T10. Permet recàrregues de 10 viatges per gastar en un termini de 3 mesos i amb un transbord gratuït entre línies durant una hora i mitja- ha crescut un 27%, arribant a final d’any a més de 530.000 viatges.
  • També creixen els abonaments per a un públic concret, com la Targeta Escolar, amb un 18% més, i la Targeta Jove, amb un 16% més. Els viatges amb bitllet senzill creixen un 11%.

Aquest 2012 Reus Transport ha estrenat una nova modalitat d’abonament, la T10/30, una targeta que permet gastar 10 viatges en un mes; té càracter unipersonal i un cost de 6,5 euros, de manera que cada viatge surt per la meitat de preu del bitllet senzill, que costa 1,2 euros. La nova targeta permet emmagatzemar un màxim de 5 recàrregues de 10 viatges cadascuna a realitzar en un termini de 30 dies consecutius a partir de la data de validació de cada recàrrega i permet el transbord gratuït entre línies diferents durant 1 hora i 15 minuts.

Reajustament del servei 
Aquest 2012, la xarxa de transport públic urbà ha viscut una reorganització del servei a causa de la necessitat d’optimitzar recursos que ha consistit en la reducció d’algunes hores de servei en línies concretes, un ajust que no ha modificat cap recorregut ni l’esctructura de la xarxa de transport. Una redistribució que ha incidit principalment en els serveis amb menys demanda i en aquelles zones que disposen d’una cobertura més àmplia. De fet, analitzant el nombre de viatgers del gener de l’any 2012 respecte l’any anterior no s’aprecia cap davallada. En aquest sentit, la president del Grup Econòmic, Alícia Alegret, afegia que «les modificacions puntuals que s'han fet han servit per adequar el servei a la demanda real dels ciutadans. 

Serveis especials de transport
La nova ubicació de FiraReus a l’Edifici Tecnoparc ha propiciat un augment del volum dels serveis especials de transport: en el cas de l’ExproReus, va créixer més d’un 200%, amb un total de més de 7.000 viatgers; i pel Parc de Nadal, més d’un 100%, amb més de 3.500 usuaris. El dispositiu especial de Tots Sants també va augmentar un 11% el número de viatgers respecte al 2010, passant de 3.200 a prop de 3.700. Pel que fa aquests dispositius específics i extraordinaris, Alegret també els valora molt positivament i assegura que «confirmen l'aposta del govern municipal pel transport públic urbà i de qualitat». 

Reus Transport cobreix el servei de transport urbà a tota la ciutat a través de 6 línies principals:

  • L10 i L11 (barris Montserrat i Gaudí), 
  • L20 (barris Immaculada i Sant Josep Obrer i nou Hospital), 
  • L30 (barris Sol i Vista i Pelai, polígon AgroReus) 
  • L50 (Tecnoparc i Aeroport)
  • L60 (Nou Hospital).

Aquesta xarxa augmenta durant el curs escolar amb les rutes als instituts (Línies 40, 41 i 42) i en motiu d’esdeveniments i dates especials com l’ExproReus, Tots Sants, el Parc de Nadal, etc. Tota la informació es pot consultar a la pàgina web reustransport.cat, amb enllaços al blog i als comptes de twitter i facebook de Reus Transport. També s’ofereix informació interactiva per a qui vulgui informació en temps real a través d’una aplicació per al mòbil i el servei de sms, que permet rebre un missatge amb les properes arribades dels autobusos de la parada sol·licitada.

Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.