Notes de premsa

Reus Transport implanta un sistema d’avís d’arribada dels busos a les parades via mòbil

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 30/04/2009

mpanyia municipal d’autobusos, Reus Transport, ha implantat un sistema novedós per avisar els usuaris via missatge SMS al telèfon mòbil del temps que resta perquè els bus arribi a la parada. El servei, que és possible gràcies a la implantació del Sistema d’Ajuda a l’Explotació —SAE— mitjançant GPS i a la gestió realitzada des del Centre de Control de Reus Transport i AMERSAM, tindrà un cost per a l’usuari de 0,15 euros.

El sistema de consulta és fàcil i ràpid de fer servir. L’usuari haurà d’enviar un missatge de text SMS al número 633 500 500 amb el codi de la parada que li interessa. En 20 segons, rebrà un missatge des del centre de control de la companyia d’autobusos informant-lo del temps que queda perquè arribin en aquesta parada els busos de les diferents línies. El cost del servei és compartit entre usuaris i companyia. Els usuaris paguen el cost de l’enviament del missatge i Reus Transport es fa càrrec del cost del missatge de resposta.

Reus Transport ha numerat les 164 parades que té repartides per la ciutat. Aquest número és el codi que els usuaris hauran d’incloure al missatge. Els usuaris podran conèixer aquest codi des de la mateixa parada o consultar-lo a través de la pàgina web de l’empresa municipal o a través dels tríptics informatius editats per la companyia amb el lema de campanya «Guanya temps»..

Puntualitat de més de 80%
Amb aquest sistema, Reus Transport vol millorar el servei i la informació a l’usuari posant l’èmfasi en la puntualitat del servei del bus urbà. L’enquesta de satisfacció dels usuaris que Reus Transport va elaborar a finals del 2008 apuntava la puntualitat com l’aspecte pitjor valorat del servei, amb un 6,1 sobre 10. Tanmateix, les dades oficials de la companya permeten comprovar com més de 80% de les expedicions surten puntuals.

El nou servei permetrà als usuaris fer un seguiment més acurat de la puntualitat del servei, però, sobretot, els facilitarà ajustar el seu desplaçament fins a la parada a l’hora d’arribada prevista del bus, la qual cosa els permetrà guanyar temps i els evitarà haver-se d’esperar excessivament sense saber quan temps falta perquè arribi el bus.

El sistema d’avís via SMS s’afegeix a altres sistema d’informació que Reus Transport ha implantat darrerament. Des del passat mes d’octubre, té en marxa els panells en parades de l’autobús que informen als usuaris del temps que falta per l’arribada del pròxim vehicle. Aquestes millores en el servei a l’usuari són possible gràcies les millores tecnològiques implantades tant als vehicles de la flota de la companyia com al Centre de Control de Reus Transport i AMERSAM.

El Sistema d’Ajuda a l’Explotació també permet a l’empresa el seguiment on-line del recorregut de l’autobús al llarg de tota la xarxa del servei de transport públic de Reus, fet que permet millorar aspectes rellevants del servei com poden ser la velocitat comercial en cada sector, la gestió dels temps de regulació, el seguiment de l’ocupació del vehicle, etc... Aquesta informació permet a Reus Transport anticipar-se a possibles necessitats de canvis de ruta i assolir una major agilitat a l’hora de prendre decisions de reforç del servei regular de línia.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.