Ple ordinari 2012-11-30

Cerca sessions de Ple

E.g., 26/06/2024
E.g., 26/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 30 Novembre, 2012

Acta 15/2012

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 30 DE NOVEMBRE DE 2012

1. Aprovació actes sessions anteriors

S’aproven les actes del dies 20 de juliol, 2 d’agost i 14 de setembre de 2012.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Assessoria Jurídica. Substitució d’un membre del Consell Municipal de Serveis Socials

S’acorda:

Nomenar el Sr. Albert Roig Gascón com a representant del grup municipal (ARA REUS) en el CONSELL MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS, en substitució de la Sra. Gemma Martí Arbós.

4. Assessoria Jurídica. Rectificació de l’acord de nomenament de membres del Consell Escolar Municipal pel període 2012-2014

S’acorda:

Primer: Rectificar l’acord adoptat per aquest òrgan plenari en la sessió de data 6 de juliol de 2012, en el qual es van ometre els noms de les dues persones que foren escollides en el procés electoral previ per representar el professorat dels centres d’educació infantil i primària al Consell Escolar Municipal de Reus i, a tal efecte, nomenar formalment a la Sra. LLuïsa Ballabriga Clarassó i a la Sra. Anna Sierra Barrabés com a representants del sector professorat dels centres d’educació infantil i primària al Consell Escolar Municipal de Reus per al període a 2012-2014, d’acord amb l’art. 6 del Reglament del CEM de Reus.

Segon: Donar trasllat del present acord a les persones que s’hi esmenten.

5. Assessoria Jurídica. Proposta de supressió de la paga extraordinària i addicionals corresponents al mes de desembre de 2012, dels regidors amb dedicació exclusiva o parcial

S’acorda:

Reduir les retribucions establertes per als regidors que desenvolupen les seves tasques en règim de dedicació exclusiva o parcial en les quanties que els correspongui percebre en el mes de desembre de 2012 suprimint-los la paga extraordinària i altres pagues addicionals de manera idèntica al que s’estableix per al personal del sector públic en el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

6. Assessoria Jurídica. Aprovar la supressió de diferents fitxers de dades de caràcter personal

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la disposició general referent a la supressió dels fitxers de dades personals següents, com a conseqüència, de la seva actualització i agrupació amb altres fitxers, les dades dels quals passen a integrar els següents fitxers:

Nom del fitxer que es suprimeix DANYS
Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers

Destinació del fitxer
Fitxer Gestió d’Expedients

Nom del fitxer que es suprimeix SANCIONS

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació del fitxer Fitxer Gestió d’Expedients

Nom del fitxer que es suprimeix SA222P2

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers
Destinació del fitxer
Fitxer Gestió Tributària

Nom del fitxer que es suprimeix ASSOCIACIONS
Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers
Destinació del fitxer
Fitxer Sistema de Gestió d’Inscripcions

Nom del fitxer que es suprimeix SD34622
Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers

Destinació del fitxer Fitxer Gestió d’Expedients

Nom del fitxer que es suprimeix DIRCORR
Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers

Destinació del fitxer Fitxer Sistema de Gestió d’Inscripcions

Nom del fitxer que es suprimeix LABORO PLUS
Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers
Destinació del fitxer
Fitxer Recursos Humans

Nom del fitxer que es suprimeix LABORO PLUS
Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Recursos Humans

Nom del fitxer que es suprimeix SPEC

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Recursos Humans

Nom del fitxer que es suprimeix IN000001 DBF

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Gestió d’Expedients

Nom del fitxer que es suprimeix SA322

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers
Destinació de les dades del fitxer
Fitxer Padró Municipal d’Habitants

Nom del fitxer que es suprimeix AIGUA

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Benestar Social

Nom del fitxer que es suprimeix BEQUES

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer
Fitxer Benestar Social

Nom del fitxer que es suprimeix
CASALS

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Sistema de Gestió d’Inscripcions

Nom del fitxer que es suprimeix DENUNCIES

Motius de la supressió: Agrupació de fitxes

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Salut Pública

Nom del fitxer que es suprimeix
DONES

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Atenció a la Dona

Nom del fitxer que es suprimeix TARJA VERDA

Motius de la supressió:
Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer Fitxer Usuaris Serveis Municipals

Nom del fitxer que es suprimeix REGISTRE

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers
Destinació de les dades del fitxer
Fitxer Gestió d’Expedients

Nom del fitxer que es suprimeix TERCERO

Motius de la supressió: Agrupació de fitxers

Destinació de les dades del fitxer
Fitxer Gestió de Tercers

Segon. Incorporar al punt segon de l’acord de Ple de 19.10.12, mitjançant el qual s’aprova inicialment la disposició general de creació de 6 fitxers de dades de caràcter personal, un nou apartat de “transferències internacionals”, fent constar que no es preveuen.

Tercer. Sotmetre els acords primer, segon a informació pública, per un període de 20 dies hàbils mitjançant edicte al Butlletí oficial de la província, un extracte al Diari oficial de la Generalitat de Catalunya, el taulell d’anuncis i a la seu electrònica de la Corporació. Durant aquest període es podran formular les al·legacions que es considerin pertinents. La supressió dels esmentats fitxers i l’aprovació del nou fitxer de dades de caràcter personal, esdevindran definitius si, dins el termini esmentat, no es presenten al·legacions.

Quart. Notificar l’acord primer, segon a l’Autoritat Catalana de Protecció de dades perquè iniciï els tràmits oportuns davant de l’Agencia Espanyola de Protecció de dades a efectes de donar de baixa els esmenats fitxers.

Cinquè. Facultar l’Alcalde, Sr. Carles Pellicer Punyed i, el Regidor d’Innovació, Empresa i Ocupació, Sr. Marc Arza Nolla, per a la signatura de qualsevol document que es derivi dels presents acords.

7. Intervenció. Autorització del Ple de la corporació de la modificació del préstec hipotecari de la Patacada de l’empresa GUPSA

S’acorda:

Primer: Autoritzar la novació de l’operació de préstec hipotecari actualment vigent, a GESTIÓ URBANÍSTICA PUBLICA SA per un import de 2.243.176,39 euros.

Segon: Així mateix autoritzar a GESTIÓ URBANÍSTICA PUBLICA SA i al Conseller delegat designat per a que, en el moment d’atorgament de l’escriptura i dins del límits de reducció - ampliació del principal del préstec hipotecari que es nova d’acord amb les condicions fixades per CAJAMAR CAJA RURAL, pugui acceptar aquelles condicions hipotecàries que consideri més avantatjoses, pel bon fi de l’operació.

Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

8. Intervenció. Donar compte de l’Informe trimestral d’Intervenció sobre el seguiment del Pla d’Ajust (a 30/09/2012), d’acord amb l’article 10 del Reial Decret - Llei 7/2012, de 9 de març, pel que es crea el Fons per al finançament dels pagaments a proveïdors

Es dóna compte de l’informe.

9. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de la Corporació

S’acorda:

PRIMER.- Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS
ALTES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 1.017.156,41
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 583.684,13
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 53.400,00
CAPITOL VII TRANSFERENCIES DE CAPITAL 11.969,26
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 100.000,00
CAPITOL IX PASSIUS FINANCERS 200.000,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 1.966.209,80
BAIXES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES BENS CORRENTS I SERVEIS 727.929,88
CAPITOL III DESPESES FINANCERES 1.100.000,00
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 128.869,92
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 9.410,00
TOTAL BAIXES DE DESPESES 1.966.209,80

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA
ALTES DE DESPESES
CAPITOL I DESPESES DE PERSONAL 4.329,88
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 275.000,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 279.329,88

ALTES D’INGRESSOS
CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 279.329,88
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 279.329,88

SEGON.- Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

10. Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus a l'illa delimitada entre els carrers de Montserrat, de l'Hospital, de la Presó i la plaça d'Evarist Fàbregas i Pàmies.

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus a l'illa delimitada entre els carrers de Montserrat, de l'Hospital, de la Presó i la plaça d'Evarist Fàbregas i Pàmies.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes d’executivitat i publicació de l’instrument de planejament definitivament aprovat.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

11. Moció d’Ara Reus, per tal de dinamitzar l’ocupació d’alguns habitatges buits de Reus en propietat dels bancs i promotors

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

12. Moció d’Ara Reus, per una política de seguiment, assessorament i suport als afectats per les ocupacions il·legals

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

13. Moció d’Ara Reus, per cercar un espai digne i en condicions per guardar els passos de Setmana Santa

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

14. Moció del PSC-PM, relativa a la gestió de l’Hospital de Sant Joan

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

15. Moció del PSC-PM, relativa als desnonaments i als problemes socials que provoquen

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

16. Moció de la CUP, per la redacció d’un pla preventiu per a la seguretat i salut pública vers la proliferació d’immobles i solars abandonats i/o en mal estat

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

17. Moció de la CUP, per a la implantació i promoció del WEBAPP de control del transport públic interurbà

S’acorda:

Primer. Instar al Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona a realitzar els debats aprovats en sessió plenària el 16 de desembre de 2011.

Segon. Sol·licitar a l’empresa que ha ofert aquest servei la inclusió en la seva webapp, (que no suposaria cap cost), les rutes que cobreix l’empresa de transport Hispano Igualadina.

Tercer. Redideccionar les queixes rebudes a través de la webapp al Consorci dels Transport Públic de Tarragona i a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya.

Quart. Fer difusió de l’existència d’aquesta webapp i fomentar-ne el ús entre els usuaris del servei d’autobusos”.

18. Moció de la CUP, per rebre informació relacionada amb el funcionament de les comissions informatives

Sotmesa la proposta a votació és rebutjada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

19. Hisenda. Aprovació definitiva dels acords de modificació de diverses ordenances fiscals reguladores de tributs i preus públics que han de regir a partir de l’1 de gener de 2013

S’acorda:

Primer. Desestimar l’escrit d’al·legacions presentat pel Grup municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) en relació a les ordenances fiscals, exercici 2013.

Segon. Aprovar definitivament les modificació de les ordenances fiscals reguladores de tributs i preus públics municipals i la redacció dels textos corresponents que han d’entrar en vigor a l’1 de gener de 2013 i que tot seguit es detallen :

.- Núm.1, General de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i altres ingressos de dret públic local.
.- Núm. 3, reguladora de l’impost sobre béns immobles.
.- Núm. 4, reguladora de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica.
.- Núm. 5, reguladora de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
.- Núm.6, reguladora de l'Impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa Urbana.
.- Núm. 8, reguladora de les Taxes per la prestació de serveis d'intervenció administrativa de les activitats.
.- Núm. 9, reguladora de la Taxa per recollida d'escombraries.
.- Núm. 10, reguladora de la Taxa per llicències de taxis.
.- Núm. 11, reguladora de la Taxa per la prestació dels serveis de cartografia i tecnologies de la Informació, per la identificació cadastral de finques i per l’ocupació de les infraestructures de telecomunicacions municipals.
.- Núm. 12, reguladora de la Taxa per la retirada de vehicles de la via pública i el seu dipòsit.
.- Núm. 13, reguladora de la Taxa per expedició de documents administratius.
.- Núm. 14, reguladora de les Taxes pels serveis de cementiri.
.- Núm. 15, reguladora de la Taxa per la prestació de serveis urbanístics.
.- Núm. 16, reguladora de Taxa per actuacions singulars de la Guàrdia Urbana.
.- Núm. 17, reguladora de les Taxes per entrada de vehicles a través de les voreres i les reserves de la via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe.
.- Núm. 18, reguladora de les Taxes per utilització o aprofitament del vol, sòl i subsòl de la via pública.
.- Núm. 19, reguladora de la Taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals.
.- Núm. 21, reguladora de la Taxa per la prestació del servei de registre censal de gossos i gats i recollida, acollida i manteniment d'animals abandonats.
.- Núm. 22, reguladora del Preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d'altres residus municipals singular o especials

Tercer. Notificar el present acord als interessats que han presentat al·legacions en el tràmit d’exposició pública.

Quart. Publicar el present acord i els textos modificats que es contenen a l’annex adjunt, al Butlletí Oficial de la Província, abans de l’1 de gener de 2013.

Cinquè. Comunicar el present acord i l’annex adjunt a la Subdelegació del Govern de l’Estat a Tarragona i al Servei Territorial d’Administració Local de Tarragona, de la Generalitat de Catalunya.

Sisè. Contra el present acord que és definitiu en via administrativa, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del mateix ordre jurisdiccional, del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la seva publicació i la dels textos modificats de les ordenances, en el Butlletí Oficial de la Província, de conformitat amb el que estableix l’art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Precs i preguntes

Reus, 18 de febrer de 2013

El secretari

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.