Junta de Govern Local 2013-01-25

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 23/06/2024
E.g., 23/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 25/01/2013

Acta núm. 02/2013

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 25 DE GENER DE 2013

1. Aprovació acta sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió del dia 18 de gener de 2013.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de la modificació de l'import dels Convenis amb Innova.

S’acorda:

Primer. Aprovar les despeses dels convenis relacionats en l’expedient, i corresponents al quart trimestre de 2012, per un total de 580.596,14 € (CINC CENTS VUITANTA MIL CINC CENTS NORANTA-SIS EUROS AMB CATORZE CÈNTIMS), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2012, d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost.

Segon. Aprovar la modificació de l’import dels Convenis relacionats en l’expedient, per un import definitiu per a l’exercici 2012 de 1.806.482,15 €, amb efectes des del dia 1 de gener de 2012.

Tercer. Aprovar la regularització comptable de l’actualització dels imports dels convenis, que s’efectuarà en la facturació del darrer trimestre de l’exercici, mitjançant l’oportuna aportació per part d’INNOVA dels documents de càrrec i abonament que, de manera individual, resultin de la modificació referida, així com els assentaments pressupostaris i comptables necessaris per a l’execució de la present resolució.

Quart. Aprovar l’anul·lació de les operacions sobrants tramitades en tot l’exercici 2012, i que ascendeix a un import total de 515.902,41 €.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

4. Patrimoni del Sòl. Drets de superfície sobre part de l’immoble situat al C/ Antoni Gaudí, núm. 18, a favor de l’Escola Maria Cortina, SCCL.

S'acorda:

PRIMER. CONSTITUIR, a títol gratuït, un dret de superfície sobre els 189,22 m de terreny edificats en planta única (tipus nau) assenyalats com a Edifici-4 al plànol elaborat pels Serveis Tècnics Municipals d’Arquitectura, abans referit, de l’immoble núm. 18 del C/ Antoni Gaudí, Referència Cadastral: 1184201 CF4518C 0001 QW, a favor de la ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL, NIF F-43092261, amb domicili a Reus, -43203- C/ Antoni Gaudí, núm. 20. La finalitat d’aquest dret de superfície és l’adaptació, millora i ampliació de les aules i altres instal·lacions de l’escola. Aquest dret de superfície, tal i com s’ha dit, recau sobre l’edificació existent (tipus nau) i de conformitat amb l’establert al PGOU vigent, permet la construcció -a l’interior de la mateixa- en planta baixa i una planta pis, tot mantenint les parets de tancament i la coberta de la nau, les quals es podran agençar en el que sigui menester.

Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció amb els punts i condicions següents:

1. La duració serà de 50 anys i la construcció (planta baixa, planta pis i agençament de parets i coberta) s'haurà de realitzar en el termini de 4 anys, ambdós terminis a comptar des de l'atorgament de l'escriptura pública de constitució, la qual s’atorgarà en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la notificació d’aquest Acord, sempre i quan ja s’hagin realitzat les modificacions registrals a les que es refereix l’ordinal tercer d’aquest Acord.

2. El dret de superfície és personal i no serà transmissible ni susceptible de gravamen, llevat d’autorització expressa de l’Ajuntament, fins i tot en els supòsits de modificació i/o canvi de la personalitat jurídica actual de ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL.

3. L'edifici a construir estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret de superfície- a dependencies i instal·lacions pròpies de l’escola Maria Cortina, que haurà d’impartir obligatòriament alguna etapa de l’ensenyament general obligatori, segons la determinació que, de les mateixes, faci la normativa vigent en cada moment.

4. Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que s’acreditin aniran a càrrec de la ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL. Les despeses fiscals i altres que s'acreditin seran segons Llei. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret de superfície serà la que resulti de l’informe dels Serveis Tècnics Municipals.

5. Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció i obres realitzades revertiran gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

6. Les obres de construcció a l’interior de la nau, així com l’agençament de les seves parets i coberta, hauran de respectar les prescripcions del PGOU i resta de normativa aplicable.

7.- Cas de no realitzar-se la construcció (planta baixa, planta pis i agençament de les parets i coberta si és necessari) n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

8.- L’ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL està obligada a demanar pel seu compte i càrrec les llicencies i autoritzacions necessàries per l’execució de les facultats que li confereix aquest dret de superfície . També esta obligada a realitzar pel seu compte i càrrec l’execució dels treballs de divisió –si és el cas- de la nau.

9.- Els efectes i extinció d’aquest dret de superfície s’ajustaran a l’establert a la Llei 5/2006, de 10 de maig, del Llibre cinquè del Codi Civil de Catalunya relatiu als drets reals i altre legislació aplicable.

10.- En el supòsit que l’ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL no atengués, dificultés o impedís la formalització en escriptura pública de la constitució d’aquest dret de superfície en el termini indicat al punt 1 de l’ordinal PRIMER, l’Ajuntament requerirà a la mateixa perquè concorri en el termini de dos mesos (addicionals al termini del punt 1) a la Notaria (que correspongui segons torn) a aportar els documents necessaris i també a l’acte de signatura pròpiament dit. Si l’ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL no atén aquest segon requeriment, el dret de superfície quedarà sense efecte.

11.- L’accés a aquesta superfície, sobre la que s’ha constituït un dret de superfície, es realitzarà per la finca que l’ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL té llogada i que es troba situada al c/ Antoni Gaudí, núm. 20. Si es constitueix el dret de superfície a què fa referència l’acord SEGON (sobre 180,80m2 de superfície), la entrada podrà ser pel terreny d’aquest segon dret de superfície, o bé, per la finca del c/ Antoni Gaudí, núm. 20 segons la solució que adopti en el seu moment l’ESCOLA MARIA CORTINA, SCCL.

SEGON.- Assumir el compromís de constituir un dret de superfície del mateix contingut jurídic que l’establert als punts 1 a 10 del dret de superfície constituït a l’ordinal PRIMER precedent sobre el solar que resultarà de la part de l’immoble situat al C/ Antoni Gaudí, núm. 18, en concret la superfície de 180,80 m avui edificada en planta única (tipus nau) i assenyalada com a Edifici-5 al plànol elaborat pels Serveis Tècnics Municipals d’Arquitectura incorporat a l’expedient. Aquest dret de superfície sols es podrà constituir si en el moment que entri en vigor el POUM, actualment en tràmit, les seves determinacions urbanístiques ho permeten.

TERCER. Realitzar les modificacions registrals necessàries per la constitució dels drets de superfície referits als ordinals PRIMER i SEGON precedents.

QUART.- Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Miquel Domingo Rodríguez per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar de l'escriptura pública de formalització i constitució del dret, i tota la resta de documentació necessària per l’execució dels acords anteriors.

5. Emergències i Protecció Civil. Aprovar l’adaptació i actualització del Pla d’actuació municipal PENTA

S’acorda:

PRIMER. Aprovar l’adaptació i actualització del Pla d’actuació municipal PENTA.

SEGON. Donar tràmit a l’expedient a efectes que l’adaptació i actualització del Pla d’actuació municipal PENTA sigui ratificada pel Director del PENTA.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS
6. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del Projecte “Millora i ampliació del sanejament dels polígons industrials de la zona sud-est del TM de Reus situats a l’entorn de les rieres de la Baorada i la Boella amb l’EDAR de Reus”

S’acorda:

1. APROVAR inicialment el projecte de “Millora i ampliació del sanejament dels polígons industrials de la zona sud-est del TM de Reus situats a l’entorn de les rieres de la Baorada i la Boella amb l’EDAR de Reus” amb un pressupost d’execució per contractar de 2.199.398,80 euros (més l’IVA que correspongui).

2. SOTMETRE a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

L’aprovació definitiva d’aquest projecte queda condicionada a l’emissió dels pertinents informes favorables, per part de les Administracions competents.

3. NOTIFICAR individualment l’adopció d’aquest acord als afectats per les expropiacions forçoses dels terrenys, en la seva qualitat d’interessats de conformitat amb el que disposa l’article 31 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 37.2 del ROAS.

4. ENCARREGAR a l’empresa municipal Aigües de Reus Empresa Municipal SA (AREMSA) l’execució i el finançament del projecte referenciat. AREMSA tindrà la condició d’entitat beneficiària de les expropiacions vinculades a l’execució del projecte.

AREMSA rebrà el finançament corresponent per part de l’Ajuntament provinent de les contribucions especials que es puguin exigir per raó de l’execució de les obres contemplades al projecte. Les obres no es podran iniciar mentre les contribucions especials no es trobin definitivament imposades.

5. DELEGAR en favor dels regidors delegats de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme i de l’Àrea de Medi Ambient, per tal que d’acord amb les atribucions que cada un d’ells té delegades per Decret d’Alcaldia de 17 de juny de 2011, signin els convenis d’assumpció de despeses, amb els beneficiaris afectats pel projecte.

Reus, 4 de febrer de 2013

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.