Junta de Govern Local 2015-03-20

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 02/06/2024
E.g., 02/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 20/03/2015

Acta núm.: 07/2015

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL ORDINÀRIA I PÚBLICA DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE DATA 20 DE MARÇ DE 2015

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió del dia 06.03.2015.

2. Informació de l’Alcaldia

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS
3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Modificar el contracte del servei de vigilància de diverses dependències municipals (lot 1).

S’acorda:

1) Estimar parcialment les al·legacions presentades per l’empresa CIS COMPAÑIA INTEGRAL DE SEGURIDAD SA., en data 18 de febrer de 2015, en el sentit de mantenir el servei de vigilància al Dipòsit Municipal de Vehicles de Reus, però amb vigilant de seguretat sense arma.

2) Aprovar la modificació del contracte del servei de vigilància de diverses dependències municipals (lot1), formalitzat amb l’empresa CIS COMPAÑIA INTEGRAL DE SEGURIDAD SA., en el sentit que el servei de vigilància serà prestat sense arma.

3) Formalitzar documentalment la modificació del contracte, en un termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la notificació d’aquest acord, de conformitat amb el que disposen els articles 156 i 219 de la TRLCSP.

4) Atorgar els recursos legals oportuns.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME
4. Oficina d’Habitatge. Proposta de modificació de les bases que regulen el procediment d'assignació i priorització en l'accés als habitatges de la Borsa d'Habitatge Assequible

S’acorda:

1r.- Modificar la base 2.e) de les Bases per a l'assignació dels habitatges que formen part del programa “Borsa d'Habitatge Assequible” de l'Ajuntament de Reus, segons el redactat següent:

2.e) Acreditar uns ingressos ponderats no superiors a 1,21 IRSC en còmput anual dels darrer exercici fiscal.

1 membre 2 membres 3 membres 4 membres
Zona B 11.951,59 12.321,23 12.851,18 12.896,94

2n.- Modificar la base 3.6. de les Bases per a l'assignació dels habitatges que formen part del programa “Borsa d'Habitatge Assequible” de l'Ajuntament de Reus, segons el redactat següent:

3.6. Renda a abonar per l'arrendatari.

La renda a abonar per l’arrendatari d’un habitatge de la BHA es determinarà segons el concepte de lloguer just i la persona arrendatària pagarà una quantitat que no superarà el 20% o el 30% dels seus ingressos, en funció que aquests estiguin per sota o per sobre de 0,94 vegades l’IRSC.

3r.- Derogar la base 3.7. de les Bases per a l'assignació dels habitatges que formen part del programa “Borsa d'Habitatge Assequible” de l'Ajuntament de Reus.

SERVEIS A LA PERSONA

5. Ensenyament i Política Lingüística. Correcció d’errades de l’acord de modificació de l'encàrrec a la FAE per a la gestió dels espais Mas Pintat per a l'any 2015 del servei “MINUTS PINTATS”

S’acorda:

Primer. Rectificar els errors materials detectats en el punt segon de l’acord adoptat per la Junta de Govern Local de data 27 de febrer de 2015, en el sentit de modificar, on diu:

• Un import de 58.631,41 € dels Espais de Mas Pintat de l’1 de febrer al 30 de juny i de l’1 de setembre al 31 de desembre de 2015.

Hauria de dir:

• Un import de 58.631,41 € dels Espais de Mas Pintat de l’1 de gener al 30 de juny i de l’1 de setembre al 31 de desembre de 2015.

On diu: [...] El pagament d’aquest encàrrec a partir d’aquesta modificació es realitzarà d’acord amb el següent detall mensual:

febrer: 5.781,77 €
març: 5.781,77 €
abril: 5.781,77 €
maig: 5.781,77 €
juny: 5.781,77 €
juliol: 9.522,81 €
agost: 9.522,81 €
setembre: 5.781,77 €
octubre: 5.781,77 €
novembre : 5.781,77 €
desembre: 5.781,81 €

[...]

Hauria de dir:

[...] El pagament d’aquest encàrrec a partir d’aquesta modificació es realitzarà d’acord amb el següent detall mensual:

gener: 6.595,44 €
febrer: 5.781,77 €
març: 5.781,77 €
abril: 5.781,77 €
maig: 5.781,77 €
juny: 5.781,77 €
juliol: 9.522,81 €
agost: 9.522,81 €
setembre: 5.781,77 €
octubre: 5.781,77 €
novembre : 5.781,77 €
desembre: 5.781,81 €

[...]

Segon. Notificar aquest acord a la FUNDACIO PER L’ACCIÓ EDUCATIVA (FAE).

Seguidament es tractaran en sessió pública els temes següents:

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

6. Unitat d’Inspecció d’Hisenda i Defensa Jurídica. Aprovació del conveni entre els Ajuntaments de Reus i Constantí, per tal de regular la forma de procedir en la distribució de la quota tarifa de l’Impost sobre activitats econòmiques corresponent a l’activitat d’explotació integral d’aeroports

S’acorda:
Primer. Aprovar la subscripció del conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Constantí per tal de regular el compliment de l’obligació i forma de distribució de la quota tarifa de l’Impost sobre activitats econòmiques, per l’activitat d’explotació integral de l’Aeroport de Reus, següent:

R E U N I T S

D’una part el senyor (Alcalde o Regidor en qui es delegui) de l’Excel·lentíssim Ajuntament de Reus, NIF P-4312500D, , degudament facultat per a subscriure el present document en virtut de (acord de la Junta de Govern de data …… ), que ha aprovat la seva subscripció, en virtut de la delegació de competències efectuades pel Ple de la Corporació municipal de data 20/06/2011, tot això de conformitat amb la regulació de competències previstes pel Decret 179/1995, de 13 de juny.

El senyor (Alcalde o Regidor en qui es delegui) està assistit en aquest acte pel Secretari General de la corporació, senyor Jaume Renyer i Alimbau.

I de l’altra l’Il·lm. senyor Josep M. Franquès Martí, en la seva condició d’Alcalde de l’Ajuntament de Constantí, NIF P-4304800H, degudament facultat per a subscriure el present document en virtud de l’acord del Ple de la Corporació municipal de data …….., que ha aprovat la seva subscripció.

El senyor Franquès està assistit en aquest acte pel Secretari General de la corporació, senyor …………………………..

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per a l’atorgament del present document i, a tal efecte

E X P O S E N

I.- Que les instal·lacions aeroportuàries de l’Aeroport de Reus estan assentades actualment sobre les finques cadastrals núms. 5265201CF4556N0001EF; 5265204CF4556N0001UF; 5265205CF4556N0001HF; 5265206CF4556N0001WF; 7173701CF4577C0001DO; 43048A020090200000TD; i 43048A035001490000TF.

II.- Que les finques indicades es troben situades en els termes municipals de Reus i Constantí, amb una superfície total, a la data d’aquest document està fixada en 1.951.600 m2, dels quals 1.240.393 m2 corresponen al municipi de Reus i els restants 711.207 m2 al municipi de Constantí, resultant aquesta distribució superficial segons el detall que consta en el quadre que es transcriu tot seguit:

Municipi CONSTANTI
Superfície sòl descoberta 711.207 m2
Superfície coberta 0 m2
Total superfície 711.207 m2

Municipi REUS
Superfície sòl descoberta 1.199.069 m2
Superfície coberta 41.324 m2
Total superfície 1.240.393 m2

CONSTANTI REUS TOTAL
711.207 m2 1.240.393 m2 1.951.600 m2
36,44 % 63,56 % 100 %

III.- L’explotació aeroportuària es una activitat econòmica que està prevista per l’epígraf 753.5 de les tarifes de l’Impost sobre activitats econòmiques (IAE), el qual té assignat una quota mínima municipal expressada en funció de la superfície coberta de les instal·lacions tret dels hangars.

IV.- Per altra banda, la Dirección General de Tribuitos amb la resolució de la consulta/informe de 06/08/2014, núm. IE0377-14, ha resolt les qüestions que es poden plantejar sobre la procedència i forma de distribució de la quota tarifa de l’IAE quan, com és el cas de Reus i Constantí, la totalitat de la superfície coberta es troba en un sol terme municipal però en realitat el recinte aeroportuari s’estén sobre els dos termes municipals i, a tal efecte ha determinat:

• L'exacció correspon a l'Ajuntament en el terme municipal del qual radiqui la major part del local o de l’instal·lació que no tingui la consideració de tal on estigui situat l'aeroport
• Segons la nota 2 de l’epígraf 753.5 la superfície computable per a la determinació de la quota tributària és la superfície íntegre de l’establiment (aeroport), tret de les superfícies descobertes i les dels hangars.
• Les pistes d’aterratge, encara que als efectes de l’impost no tenen la consideració de local, són necessàries i estan afectes a l’activitat d’explotació integral d’aeroports.
• L’Ajuntament a qui correspon l’exacció de la quota ha de procedir a la distribució de la quota tarifa estrictament en els termes previstos per la regla 17. Un. 2, A), B) y C), del Reial Decret Legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, és a dir, les quotes es distribuiran en proporció a la superfície que en cada terme municipal ocupi la instal·lació o local. A aquests efectes es prendrà com a superfície dels locals o instal·lacions la total compresa dins del polígon de les mateixes, expressades en metres quadrats i per la suma de totes les plantes.

S’adjunta assenyalat com annex 1 la consulta/informe de 06/08/2014, núm. IE0377-14, emesa per la Dirección General de Tribuitos.

V.- Que la quota tarifa lliurada per l’Ajuntament de Reus en els últims quatre exercicis ha estat de conformitat amb el detall següent:

Exercici epígraf referència Subjecte passiu IMPRÈS NÚM. IMPORT QUOTA TARIFA
2011 753.5 8453007316004 ENAIRE
Q2822001J 11379847 4.785,77 €
2012 753.5 000664629257.2 AENA
A86212420 12398737 4.785,77 €
2013 753.5 000664629257.2 AENA
A86212420 13408821 4.785,77 €
2014 753.5 000664629257.2 AENA
A86212420 14410127 4.785,77 €

VI.- Que les parts compareixents, a fi donar compliment a les disposicions establertes pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, així com en Reial Decret Legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, pel qual s’aproven les tarifes i la instrucció de l’IAE, acorden procedir a la distribució de la quota tarifa de l’impost que anualment s’acrediti per l’obligat tributari, titular de l’explotació aeroportuària (epígraf 753.5), en els termes que resulten d’aquest document que està subjecte als següents,

A C O R D S

PRIMER.- D’acord amb la distribució superficial assenyalada a l’apartat II de la part expositiva, a la data del present document correspon a l’Ajuntament de Reus un 63,56 % de la superfície integra de les instal·lacions aeroportuàries i, el 36,44 % restant a l’Ajuntament de Constantí.

SEGON.- Atès doncs que la major superfície de les instal·lacions aeroportuàries estan situades en el terme municipal de Reus, correspon a aquest Ajuntament procedir a l’exacció íntegra de l’IAE que periòdicament es produeixi respecte de l’obligat tributari.

TERCER.- Cada vegada que es produeixi l’exacció periòdica de l’IAE assenyalada en el punt anterior l’Ajuntament de Reus haurà de donar compliment, dins del primer trimestre de cada any natural, a les prescripcions de la regla 17. Un. 2, A), B) y C), del Reial Decret Legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, i a tal efecte haurà de distribuir la quota tarifa efectivament percebuda en funció de la superfície i lliurar el pagament de la part corresponent a l’Ajuntament de Constantí.

Tanmateix, en el termini de tres mesos a comptar des de la signatura d’aquest conveni l’ajuntament de Reus procedirà a l’efectiva aprovació i al pagament dels 6.975,74 € que corresponen al percentatge establert (36,44 %) per a l’ajuntament de Constantí de la quota tarifa dels exercicis de 2011 a 2014.

També es procedirà a l’oportuna distribució de quotes en els casos que, en el futur, es puguin produir regularitzacions de quotes d’exercicis no prescrits. Per contra cadascun dels municipis haurà de suportar i fer-se càrrec, de conformitat amb llur percentatge, de les possibles devolucions d’ingressos indeguts en el cas que es produïssin.

QUART.- Si en el futur es produeix alguna variació en la superfície de les instal·lacions aeroportuàries s’haurà de procedir a determinar el nou percentatge que correspongui a cadascun dels municipis per tal d’aplicar-lo en el càlcul i llur distribució de la quota tarifa de l’IAE.

En aquest sentit quan qualsevol dels dos municipis tingui coneixement d’una variació de la superfície ho comunicarà a l’altra als efectes de convenir la procedència de la seva computació i l’establiment del futur percentatge.

CINQUÈ.- Per tal de fer el seguiment i control de les actuacions previstes en aquest conveni es designa, per part de l’Ajuntament de Constantí a l’Interventor municipal i, per part de l’Ajuntament de Reus al tècnic Cap de la Unitat d’Inspecció de tributs de l’Àrea d’Hisenda municipal.

Quan es produeixi una desavinença o diferència sobre la interpretació i compliment del conveni, la qüestió ha de ser debatuda pels respectius responsables municipals de seguiment i control, que disposaran del termini d’un mes per a resoldre-les. Transcorregut aquest termini sense haver-ho aconseguit les parts podran acudir a l’ordre de la jurisdicció contenciosa administrativa

SISÈ.- El present Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, i la seva vigència inicial s’estendrà fins al 31 de desembre de 2024. Transcorregut l’indicat termini, podrà ser prorrogar de forma expressa pels períodes que es determinin per mutu acord de les dues parts.

El conveni s’extingirà de forma anticipada per acord exprés de les dues parts i també en el cas que es produeix un canvi en regulació de l’IAE en el sentit que quedin sense contingut l’actual obligació de distribució de la quota, ja sigui per la supressió de l’impost o bé per una nova regulació del tribut.

I en prova de conformitat i acceptació, ambdues parts de comú acord subscriuen el present document per triplicat exemplar, i a un sol efecte en el lloc i data assenyalats a l’encapçalament>”
Segon. Facultar al senyor Joaquim Enrech Garola, regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals, per tal que pugui signar l’indicat conveni en nom de l’Ajuntament de Reus.

7. Recursos Humans. Sol·licitud de compatibilitat per l’exercici d’una activitat pública per una funcionària de l’Ajuntament de Reus

S’acorda:

1r.- Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat per la funcionària al servei d’aquesta Corporació Sra. , amb la corresponent activitat pública de la realització de tasques administratives de suport a la Secretaria General de la Mancomunitat Intermunicipal “Serveis Mancomunats d’Incineració de Residus Urbans sol·licitada.

2n.- Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en l’article 324.2 e) del Reglament del personal al servei de les entitats locals.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

8. Oficina d’Habitatge. Aprovació de les Bases per a la concessió de subvencions municipals per al lloguer social

S’acorda:

1r. Aprovar les Bases per a la concessió de subvencions municipals per al lloguer social.

2n. Sotmetre les bases esmentades a informació pública per un termini de 20 dies, mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona i al tauler d’anuncis de la corporació.

3r. En el cas que durant el termini d’informació pública no es presenti cap al·legació, reclamació o suggeriment, l’acord d’aprovació esdevindrà definitiu.

SERVEIS A LA PERSONA

9. Benestar Social. Modificació de les bases per a la concessió de subvencions per a l’assistència als menjadors de l'alumnat d'ensenyament obligatori i de segon cicle d'educació infantil de centres educatius, sufragat amb fons públics, de la ciutat de Reus

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de les bases per la concessió de subvencions per a l'assistència als menjadors de l’alumnat d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragat amb fons públics de la ciutat de Reus, que foren aprovades per acord de la Junta de Govern Local del dia 4 d'abril de l'any 2014.

A tal efecte, l’apartat 2 de l’article de les bases, que fins a la data ostentava el següent redactat:

2.- Destinataris

Podran ser destinataris d'aquestes subvencions les persones físiques que compleixin els requisits establerts en aquestes bases i en les respectives convocatòries.

Requisits per poder sol·licitar subvenció en virtut del finançament provinent, a través del Consell Comarcal del Baix Camp, de la Generalitat de Catalunya.
a) Estar matriculat en un centre educatiu de la ciutat de Reus sostingut amb fons públics en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, durant el curs corresponent a la convocatòria.

b )Fer ús del servei de menjador escolar.

c) Trobar-se en la situació socioeconòmica que es determini en les respectives convocatòries.

Requisits per gaudir de subvenció o de subvenció complementada en virtut del finançament provinent de l’Ajuntament de Reus:

• El progenitor (o si s’escau, el/la tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció) de l’alumne, que sol·liciti la subvenció ha d’estar empadronat a la ciutat de Reus amb una antiguitat mínima de dos anys consecutius, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.

• Acreditar una renda per càpita anual que no superi els límits de renda que s’estableix a la convocatòria corresponent.

• Utilitzar diàriament el servei de menjador escolar, excepte per causes suficientment justificades a criteri de l’Ajuntament.

• Que tots els progenitors (o, si s’escau, el/la tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció de l’alumne), treballin fora de la llar.

Restaria a partir de l’aprovació definitiva, amb el següent literal:

2.- Destinataris

Podran ser destinataris d'aquestes subvencions les persones físiques que compleixin els requisits establerts en aquestes bases i en les respectives convocatòries.

Requisits per poder sol·licitar subvenció en virtut del finançament provinent, a través del Consell Comarcal del Baix Camp, de la Generalitat de Catalunya.
a) Estar matriculat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de Catalunya, en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil i d’ensenyaments obligatoris, durant el curs corresponent a la convocatòria.
b) No tenir el servei de menjador amb caràcter preceptiu i, per tant, gratuït.

c) Fer ús del servei de menjador escolar.

d) Trobar-se en la situació socioeconòmica que es determini en les respectives convocatòries.

Requisits per gaudir de subvenció o de subvenció complementada en virtut del finançament provinent de l’Ajuntament de Reus:

• El progenitor (o si s’escau, el/la tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció) de l’alumne, que sol·liciti la subvenció ha d’estar empadronat a la ciutat de Reus amb una antiguitat mínima de dos anys consecutius, a comptar des de la data d’inici del curs escolar.

En el cas que es presentin sol·licituds de subvenció per situació sobrevinguda després de l 'inici del curs escolar es comptaran els dos anys consecutius d’empadronament a la ciutat de Reus a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

• Acreditar una renda per càpita anual que no superi els límits de renda que s’estableix a la convocatòria corresponent.

• Altres requisits que es determinin en la convocatòria.

A tal efecte, l’apartat 6 de l’article de les bases, que fins a la data ostentava el següent redactat:

6.- Termini de presentació de sol·licituds de subvenció

Les sol·licituds es podran presentar en el termini que estableixin les respectives convocatòries.
No obstant l’ expressat, un cop finalitzi el termini fixat a la convocatòria a presentar sol·licituds, i si així ho permeten les respectives convocatòries, es podran rebre sol·licituds de subvenció per situacions sobrevingudes, que hauran d’ésser suficientment acreditades pels sol·licitants.

La mera presentació d’una sol·licitud de subvenció implica el coneixement i acceptació de les bases que la regulen.

Restaria a partir de l’aprovació definitiva, amb el següent literal:

6.- Termini de presentació de sol·licituds de subvenció

Les sol·licituds es podran presentar en el termini que estableixin les respectives convocatòries.

No obstant l’expressat, durant el curs s’haurà de preveure l’admissió de sol·licituds sobrevingudes. En aquest sentit, es consideren sol·licituds sobrevingudes aquelles que han estat presentades fora del termini establert i que les unitats familiars al·leguin que han patit variacions significatives en la seva situació sociofamiliar o econòmica, sol·licitant l’admissió o revisió de la situació inicial del seu expedient, quan concorrin alguna de les següents situacions:

- Nova matrícula.
- Casos de serveis socials degudament motivats.
- Unitats familiars que la seva situació econòmica s’hagi vist greument afectada per causa de força major i degudament justificada.

En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i, en aquest sentit, caldrà que els sol·licitants exposin i acreditin documentalment els fets causants de la nova situació. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.

La mera presentació d’una sol·licitud de subvenció implica el coneixement i acceptació de les bases que la regulen.»

A tal efecte, l’apartat 8 de l’article de les bases, que fins a la data ostentava el següent redactat:

8.- Tramitació de les sol·licituds de subvencions
1.
La instrucció del procediment corresponent a l’atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases correspon al departament municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus, que emetrà els informes tècnics pertinents, els quals seran objecte d’estudi i valoració per part de la Comissió més avall esmentada.

El departament de Serveis Socials podrà verificar, prèviament, en una fase de preavaluació, les condicions imposades per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció sol·licitada, i requerir als sol·licitants els documents complementaris que consideri necessaris per tal de conèixer de forma adequada les circumstàncies concurrents en cada cas.

En primer lloc, s’efectuarà una valoració de les sol·licituds en aplicació dels requisits i criteris fixats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i que s’incorporaran a les respectives convocatòries municipals.

La verificació d’aquests requisits i/o criteris podrà dur-se a terme pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya o pel Consell Comarcal del Baix Camp, que lliurarà aquesta verificació a l’Ajuntament.

Una vegada efectuada aquesta primera verificació s'efectuarà una segona verificació, si s'escau, seguint els criteris i requisits establerts per l'Ajuntament de Reus, que també s’establiran a les respectives convocatòries municipals.

Efectuades les valoracions, aquestes es trametran juntament amb les sol·licituds a la Comissió d'adjudicació de les subvencions per a l'assistència als menjadors de l’alumnat d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics de Reus.

Aquesta Comissió estarà formada per dos tècnics/ques de l’Àrea de Benestar Social i per un/a tècnic/a de l'Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, que elaborarà la corresponent proposta de resolució en relació a la concessió de les subvencions. El nomenament dels membres d’aquesta Comissió correspon a la regidora delegada de l’Àrea de Benestar Social.

La composició d’aquesta Comissió podrà ésser objecte de modificació mitjançant resolució de la mateixa Regidora.

Restaria a partir de l’aprovació definitiva, amb el següent literal:

8.- Tramitació de les sol·licituds de subvencions

La instrucció del procediment corresponent a l’atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases correspon al departament municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus, que emetrà els informes tècnics pertinents, els quals seran objecte d’estudi i valoració per part de la Comissió més avall esmentada.

El departament de Serveis Socials podrà verificar, prèviament, en una fase de preavaluació, les condicions imposades per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció sol·licitada, i requerir als sol·licitants els documents complementaris que consideri necessaris per tal de conèixer de forma adequada les circumstàncies concurrents en cada cas.

En primer lloc, s’efectuarà una valoració de les sol·licituds en aplicació dels requisits i criteris fixats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i que s’incorporaran a les respectives convocatòries municipals.

La verificació d’aquests requisits i/o criteris podrà dur-se a terme pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya o pel Consell Comarcal del Baix Camp, que lliurarà aquesta verificació a l’Ajuntament.

Una vegada efectuada aquesta primera verificació s'efectuarà una segona verificació, si s'escau, seguint els criteris i requisits establerts per l'Ajuntament de Reus, que també s’establiran a les respectives convocatòries municipals.

Efectuades les valoracions, aquestes es trametran juntament amb les sol·licituds a la Comissió d'adjudicació de les subvencions per a l'assistència als menjadors de l’alumnat d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics de Reus.

Aquesta Comissió estarà formada per un mínim de tres tècnics/tècniques nomenats/des per el/la Regidor/a competent en matèria de Benestar Social. La composició d’aquesta Comissió podrà ésser objecte de modificació mitjançant resolució del/de la mateix/a Regidor/a.

S’incorpora un nou article

10.- Compactació de les subvencions

Es preveu la possibilitat de compactació dels ajuts, en els termes que es determinin en les respectives convocatòries. En aquest cas, però, aquesta situació excepcional de compactació, s’ha de fer de forma distribuïda, és a dir, es pot compactar en períodes setmanals uns dies concrets i no al llarg d’uns mesos i caldrà la sol·licitud explícita per part del beneficiari la qual requerirà el vistiplau de les AMPAS o pel propi centre que gestioni el servei de menjador escolar per tal d'equilibrar les places del menjador escolar.

A partir d’aquest article es renumeraran els següents:

11.- Disponibilitat pressupostària
12.- Acceptació de la subvenció
13.- Justificació i pagament de les subvencions
14.- Gestió de les subvencions
15.- Obligacions dels beneficiaris
16.- Facultats de la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social

A tal efecte, l’apartat 16 de l’article de les bases, que fins a la data ostentava el següent redactat:

16.- Revocació de la subvenció

1. Sens perjudici de la resta de causes de revocació que preveu la normativa vigent, l’Ajuntament iniciarà el procediment de revocació de les subvencions concedides en els següents supòsits:
• Per la inassistència de l’alumne al servei de menjador escolar per un període de deu dies consecutius, si no aporta justificant mèdic de la citada inassistència.
• Per la inassistència de l’alumne al servei de menjador escolar per un període de quinze dies no consecutius, compresos en un període màxim de dos mesos, si no aporta justificant mèdic de la citada inassistència.

2. Per a la revocació de la subvenció, s’haurà de tramitar el corresponent procediment, atorgant als beneficiaris el corresponent tràmit d’audiència en els termes previstos a l’article 42 de la Llei 38/2003.

3. Quan es produeixin els períodes d’inassistència previstos en el primer apartat d’aquesta clàusula, i es prevegi en la corresponent resolució d’inici de l’expedient de revocació, es produirà la suspensió cautelar de la subvenció, amb efectes des del dia següent al qual es completen els períodes d’inassistència abans esmentats.
Restaria a partir de l’aprovació definitiva, amb el següent literal:

17.- Revocació de la subvenció
1. Sens perjudici de la resta de causes de revocació que preveu la normativa vigent, l’Ajuntament iniciarà el procediment de revocació de les subvencions concedides en els següents supòsits:
• Per la inassistència de l’alumne al servei de menjador escolar per un període de deu dies consecutius, si no aporta justificant mèdic de la citada inassistència.
• Per la inassistència de l’alumne al servei de menjador escolar per un període de quinze dies no consecutius, compresos en un període màxim de dos mesos, si no aporta justificant mèdic de la citada inassistència.
Les respectives convocatòries podran modificar aquests termes.
2. Per a la revocació de la subvenció, s’haurà de tramitar el corresponent procediment, atorgant als beneficiaris el corresponent tràmit d’audiència en els termes previstos a l’article 42 de la Llei 38/2003.

3. Quan es produeixin els períodes d’inassistència previstos en el primer apartat d’aquesta clàusula, i es prevegi en la corresponent resolució d’inici de l’expedient de revocació, es produirà la suspensió cautelar de la subvenció, amb efectes des del dia següent al qual es completen els períodes d’inassistència abans esmentats.

Segon. Sotmetre aquesta modificació puntual de les bases al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovada en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.

Tercer. Facultar a la regidora delegada de l’Àrea de Benestar Social, Sra. Montserrat Vilella Cuadrada, per tal que formalitzi els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors.

10. Ensenyament i Política Lingüística. Projecte Tastets d’Escola, fixació preus públics per a l’any 2014-2015

S’acorda:
Primer. Aprovar el projecte Tastets d’escola per al curs 2014-2015, adreçat a les famílies amb infants susceptibles de començar el segon cicle d’educació infantil al setembre del present any, és a dir, que el curs escolar 2015 -2016 iniciïn la seva escolarització a P3, per tal d'afavorir el primer contacte amb el segon cicle d'educació infantil.

Aquest projecte es desenvoluparà durant dues hores tres tardes a la setmana (dimarts, dimecres i dijous) des del 7 d'abril fins al 18 de juny a les escoles bressol municipals relacionades als antecedents del present acord.

Segon. Establir els criteris bàsics per dur a terme la preinscripció dels infants en aquest projecte:

Per tal d'accedir a aquestes places vacants el pare/mare/tutor legal de l'infant haurà d'emplenar una sol·licitud d'inscripció al projecte que haurà d'acompanyar amb el DNI de la persona sol·licitant i el llibre de família o un altre document que garanteixi la filiació o la tutoria legal.

Les places ofertades s'atorgaran per estricte ordre de sol·licitud, regulat pel registre d'entrada a l'Oficina Municipal d'Escolarització, on es recolliran les sol·licituds per a l'esmentat projecte, a partir del 23 de març de 2015.

Tercer. Aprovar el preu públic per esdevenir usuari del projecte Tastets d’escola, que es fixa en 38,40 euros mensuals.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

11. Esports. Aprovació del conveni entre l’Ajuntament de Reus i la Societat Municipal Reus Esport i Lleure S.A, per establir els termes econòmics de la subvenció a l’explotació per la prestació de serveis a tercers i la gestió d’instal·lacions i per l’execució d’encàrrecs corresponents a l’exercici 2015.

S’acorda:

Primer. Encarregar a la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA, la gestió i el desenvolupament els programes educatius, socials, esportius i de lleure, d’acord a l’informe tècnic que s’incorpora a l’expedient i amb el següent detall:
Esport en edat escolar: Cap nen sense saber nedar, Esport a l’escola, Trobades de primària i secundària, Setmana de l’Esperit Olímpic, Projecte educatiu i formatiu de futbol, Dinamització esportiva, Esport Xarxa Barris per mitjà dels TEZ (tècnics esportius de zona), coordinació de les activitats del Pla de Barris Immaculada i Sol i Vista i de les activitat del Cruyff Court.
Promoció de la salut: coordinació Natació adaptada i Reus de Bon Cor.
Activitats Físiques per a tothom: Activitats esportives per a tothom, Caminades populars, Competicions esportives de lleure, Cicle de curses populars, Curses ciclistes, Activitats esportives d’estiu.
Promoció esportiva. Events esportius especials: Premis Esport i Ciutat, accions conjuntes amb el Consell Esportiu del Baix Camp i
Programes municipals : Representació i suport tècnic a activitats diverses.
Accions de Suport : Suport a activitats extraordinàries organitzades per entitats esportives, Accions de comunicació i imatge corporativa, accions preparatòries Jocs del Mediterrani Tarragona 2017.

En qualsevol cas, previ acord entre la Regidoria d’Esports i RELLSA, es podran modificar les aportacions a programes o bé crear-ne de nous, com a màxim en un 20%, tot mantenint l’import màxim global municipal indicat.

Segon. Encarregar a la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA l’organització de l’Olimpiada Escolar, en col·laboració amb les entitats Reus Deportiu, Consell Esportiu del Baix Camp i Club Natació Reus Ploms, durant el mes d’abril de 2015, està previst que generi un dèficit màxim previst de 30.000.-€ (trenta mil euros).

Tercer. Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA, pel qual es regulen els termes en què el primer aportarà al citat ens instrumental municipal la quantitat total màxima d’ 1.641.632,94€, (un milió sis-cents quaranta-un mil sis-cents trenta-dos euros amb noranta quatre cèntims), en concepte de subvenció a l’explotació amb la finalitat de contribuir al finançament de la prestació de serveis, de la gestió de les instal·lacions a compte d'aquesta subvenció a l'explotació i de la liquidació que en resulti.

Aquesta aportació global es durà a terme d’acord amb les periodificacions i els imports que es determinin en el conveni.

Quart. Aprovar la despesa màxima inherent a l’esmentat encàrrec, d’ 1.641.632,94€, (un milió sis-cents quaranta-un mil sis-cents trenta-dos euros amb noranta quatre cèntims), a càrrec de les aplicacions pressupostàries del pressupost municipal de despeses per al 2015 que seguidament es detallen: 280.000,00€, a càrrec de l’aplicació pressupostària 310020-34001-44900; 423.000,00€, a càrrec de l’aplicació pressupostària 310020-34003-44900; 880.000,00€, a càrrec de l’aplicació pressupostària 310020-34004-44900; 28.632,94, a càrrec de l’aplicació pressupostària 310020-34000-44900 i 30.000,00€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 310020-341400-44900.

Cinquè. Facultar el Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de l’Àrea d’Esports per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin el conveni aprovat en el punt segon del present acord i qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectiu aquest acord.

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.