Junta de Govern Local 2016-07-01

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 02/06/2024
E.g., 02/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 1/07/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 11/2016

Caràcter: ordinària
Data: 01/07/2016
Horari: 09:15h a 09:45h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'ha excusat:

Sr. Jordi Cervera Martínez

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol municipals.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte del servei de manteniment dels espais verds de la zona oest del terme municipal.
5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte de servei de manteniment dels espais verds de la zona est del terme municipal.
6. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa per la gestió de les escoles bressol municipals pel curs 2015-2016.
7. Ocupació. Encàrrec a l'IMFE de la gestió de l'Escola de Formació d'Adults Marta Mata pel curs 2016-2017.
8. Assessoria Jurídica. Contracte de lloguer de la Biblioteca Pere Anguera a subscriure entre l'Ajuntament de Reus i l'empresa Reus Serveis Municipals, SA.

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 10 de juny de 2016.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer dona compte del següent:

Del lliurament dels trofeus del 45è Concurs Intercomarcal de Paletes de Reus que organitza el Gremi de la Construcció del Baix Camp que va tenir lloc al Passeig Misericòrdia.

Del lliurament del Premi "Millor Pa de Pagès Català 2016" al Forn Sisterè 1910 de Reus que va tenir lloc al Teatre Bartrina.

Dels Actes del XXVI Aplec de penyes del RCD Espanyol.

De la presentació de les propostes del Consell Municipal de Joves que va tenir lloc al Cal Massó.

De l'arribada, per primer cop a Reus, del projecte musical Cantània impulsat per l'Auditori de Barcelona, que va tenir lloc al Teatre Fortuny.

De la seva assistència a les cloendes de les activitats dels Centres Cívics i dels Casals de Gent Gran.

De la inauguració del 17è Torneig Internacional d’Hoquei Patins que va tenir lloc al Reus Deportiu.

De la Trobada de les Corals d’Associacions del Baix Camp que va tenir lloc al Palau Bofarull.

De l'arribada de la Volta ciclista de la Província de Tarragona, etapa Reus-Reus amb sortida i arribada portada a terme al Mercat Central.

Del dinar de final de temporada de la Penya Barcelonista BC al restaurant Rofes.

Del Concurs de Colles Sardanistes que va tenir lloc a la Plaça Llibertat.

De la inauguració de l'Exposició "50 Anys de Recull Autògrafs" que va tenir lloc al Teatre Bravium.

De la inauguració del Gros Mercat.

De la encesa de la Foguera de Sant Joan que va tenir lloc a la Plaça Llibertat.

Del Pregó de la Festa Major de Sant Pere 2016 a càrrec de la Sra. Marta Magrinyà.

De l'Acte d'apadrinament i cessió de l'Àliga petita que va tenir lloc al Saló de Plens.

De la Diada Castellera de Sant Pere que va tenir lloc a la Plaça Mercadal.

De la celebració d'eleccions a Corts Generals del 26 de juny de 2016, sense cap incidència.

De l'Anada a Completes de la Corporació amb motiu de la Festa Major de Sant Pere.

De les actuacions dels grups festius amb motiu de la Festa Major de Sant Pere a la Plaça Mercadal.

De la inauguració de l'exposició “Eduard Toda i Güell (1855-1941): de Reus al món” que va tenir lloc al Museu de Reus.

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Revisió de preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol municipals.
"Atès que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13 de desembre de 2013, es va adjudicar a l’empresa ISS FACILITY SERVICES SAU el servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol (Lot 1), per la quantitat anual de 1.421.494,29 euros (més l'IVA que li correspongui) corresponent al servei ordinari de neteja i pels preus que resulten de la seva proposició econòmica de data 9 d’agost de 2013, pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i subministrament de material higiènic.
Atès que en data 15.04.2014 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu, encara que la data d'inici de les prestacions d’aquest contracte va ser amb efectes de l’01.05.2014.

Atès que per diligència del Secretari General de 4 de març de 2015 es va fer constar al contracte que s'ha pres coneixement del canvi de denominació de l’empresa ISS FACILITY SERVICES, SAU, que ha passat a denominar-se ISS SOLUCIONES DE LIMPIEZA DIRECT SA, segons comunica en la instància presentada al registre d'entrada a l'Ajuntament de Reus, en data 27 de febrer de 2015.

Atès que en el pacte SISÈ del referit contracte s’estipula que a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s’actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) general estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d’Estadística) referit al mes de signatura del contracte.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 10 de juliol de 2015 es va aprovar la revisió dels preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol municipals (Lot 1), subscrit amb l’empresa ISS SOLUCIONES DE LIMPIEZA DIRECT SA, amb efectes des del dia 01.05.2015.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 19 de febrer de 2016 es va aprovar la pròrroga del referit contracte, amb efectes del dia 01.05.2016.

Vist que, segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació negativa de l’índex de preus de consum pel període d’abril de 2015 a abril de 2016 ha estat del -1,1%.

Atès que, de l’aplicació del criteri anterior, la disminució a aplicar amb data valor d’01.05.2016 és del -0,935%, d’acord amb l’article 90.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant TRLCSP), resultant un preu revisat de 1.401.021,48€ corresponent al servei ordinari de neteja i uns preus unitaris revisats que resulten de la seva proposició econòmica de data 09.08.2013 pel que fa als serveis extraordinaris de neteja i al subministrament de material higiènic, següents (més l'IVA que li correspongui en tots els casos):

Imports inicials Variació Preus revisats
Servei ordinari: 1.414.244,67 € -13.223,19 € 1.401.021,48€

Serveis extraordinaris:
Preu hora netejador/a diürn 11,44 € -0,106964 € 11,33 €
Preu hora netejador/a nocturn 12,39 € -0,115847 € 12,27 €
Preu hora netejador/a festiu diürn 12,49 € -0,116782 € 12,37 €
Preu hora netejador/a festiu nocturn 13,48 € -0,126038 € 13,35 €
Preu hora especialista diürn 12,19 € -0,113977 € 12,08 €
Preu hora especialista nocturn 13,13 € -0,122766 € 13,01 €
Preu hora especialista festiu diürn 13,18 € -0,123233 € 13,06 €
Preu hora especialista festiu nocturn 14,18 € -0,132583 € 14,05 €

Material higiènic:
Sabó de mans 3,85 € -0,035998 € 3,81 €
Paper de mans 4,22 € -0,039457 € 4,18 €
Paper higiènic 1,33 € -0,012436 € 1,32 €
Recàrrega ambientador 3,14 € -0,029359 € 3,11 €

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 89 a 94 del TRLCSP.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, s'acorda:

Primer: Aprovar la revisió dels preus del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic de les escoles i escoles bressol municipals (Lot 1), subscrit amb l’empresa ISS SOLUCIONES DE LIMPIEZA DIRECT SA, d’acord amb el detall indicat a la part expositiva d’aquest Acord, amb efectes des del dia 01.05.2016.
Segon: Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte del servei de manteniment dels espais verds de la zona oest del terme municipal.
"Atès que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 20 de juny de 2014, es va adjudicar a l’empresa URBASER SA la contractació del servei de manteniment dels espais verds de la zona oest del terme municipal de Reus, per la quantitat total anual de 239.550,25 euros (més l'IVA que li correspongui), que resulta de la seva proposició econòmica de data 21 de març de 2014.

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar en data 28 de juliol de 2014.

Atès que d’acord amb el pacte segon d’aquest contracte administratiu, les prestacions d’aquest contracte es van iniciar a partir del dia 1 de setembre de 2014, i la durada inicial del contracte, d’acord amb els termes previstos a la clàusula D del plec i l’article 303 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP) s’estableix en un termini inicial de dos anys a comptar des de la data indicada, amb la possibilitat de prorrogar-lo, fins a dues anualitats més, any per any, per mutu acord de les parts, de conformitat amb el que disposa l’article 23 del TRLCSP.

Vist l’informe favorable emès pel Tècnic de Jardineria de data 5 d'abril de 2016.

Vist l’escrit presentat per l’empresa URBASER SA de data al registre general d’entrada de 27 d'abril de 2016, pel qual posa també de manifest la seva voluntat de prorrogar el contracte per una anualitat.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, s'acorda:

Primer. Aprovar la pròrroga del contracte del servei de manteniment dels espais verds de la zona oest del terme municipal de Reus signat amb l'empresa URBASER SA, amb efectes a partir del 1 de setembre de 2016.

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Pròrroga del contracte de servei de manteniment dels espais verds de la zona est del terme municipal.
"Atès que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 14 de juliol de 2014, es va adjudicar a l’empresa URBASER SA la contractació del servei de manteniment dels espais verds de la zona est del terme municipal de Reus, per la quantitat total anual de 464.630,39 euros (més l'IVA que li correspongui), que resulta de la seva proposició econòmica de data 7 d'abril de 2014.

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar en data 6 d'agost de 2014.

Atès que d’acord amb el pacte segon d’aquest contracte administratiu, les prestacions d’aquest contracte es van iniciar a partir del dia 1 de setembre de 2014, i la durada inicial del contracte, d’acord amb els termes previstos a la clàusula D del plec i l’article 303 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP) s’estableix en un termini inicial de dos anys a comptar des de la data indicada, amb la possibilitat de prorrogar-lo, fins a dues anualitats més, any per any, per mutu acord de les parts, de conformitat amb el que disposa l’article 23 del TRLCSP.

Vist l’informe favorable emès pel Tècnic de Jardineria de data 5 d'abril de 2016.

Vist l’escrit presentat per l’empresa URBASER SA de data al registre general d’entrada de 27 d'abril de 2016, pel qual posa també de manifest la seva voluntat de prorrogar el contracte per una anualitat.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, s'acorda:

Primer. Aprovar la pròrroga del contracte del servei de manteniment dels espais verds de la zona est del terme municipal de Reus signat amb l'empresa URBASER SA, amb efectes a partir del 1 de setembre de 2016.

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns. "

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa per la gestió de les escoles bressol municipals pel curs 2015-2016.

“Atès que mitjançant resolució d’Alcaldia per avocació de competència, de data 26 d’agost de 2015, acordà encarregar a la Fundació per a l’Acció Educativa (en endavant, FAE), la gestió de les escoles bressols municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i el Lligabosc, per al curs escolar 2015-2016, que abasta el període comprès entre els dies 1 de setembre de 2015 i fins al dia 31 d’agost de 2016, ambdós inclosos.

Atès que l’acord abans esmentat s’aprovà per un import global màxim de 1.623.432,48 €, dels quals la xifra de 538.358,76 € s’imputà a la partida 309119-32311-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2015. La xifra restant, d’un import de 1.085.073,72 €, corresponent al període de gener a agost de 2016 s’imputà al pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2016.

El pressupost elaborat per la FAE núm.17-2015 per al curs 2015-16 preveia una ocupació de 421 places en base a l’ocupació dels curs 2014-15 i en l’actualitat el nombre de places és de 463 places .El servei de menjador del curs 2015-16 també ha augmentat de forma significativa amb 251 usuaris actualment, mentre que el pressupost esmentat anteriorment estava calculat en base l’ocupació mitjana dels curs 2014-15 que va ser de 195 alumnes.

Vist l’informe de la FAE, de data 29 d'abril de 2016, pel qual s'informa sobre la necessitat de modificar el personal, incrementant el nombre de professionals de l'àrea educativa durant el curs 2015-2016, ajustant els recursos humans a la necessitat real del servei, davant l'augment d'ocupació i activitat dels centres d'educació infantil del grup Reus.

Vist l’informe emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, de data 17 de juny de 2016, en el qual es proposa una ampliació de l’esmentat encàrrec i , en conseqüència, l’import total serà de 1.707.885,41 €.

Vist l’informe emès per intervenció pel qual s’informa favorablement la modificació de l’encàrrec.

Atès doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’Alcaldia.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Modificar l’encàrrec amb la FAE per la gestió de les escoles bressol municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i El Lligabosc, en els termes que consten a l’informe de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística per tal d'atendre la major demanda de serveis.

Segon. Modificar l’import global màxim amb el qual es retribueix l’encàrrec, que es xifra en 1.707.885,41 € import que es desglossa de la següent manera:

- Un import de 542.811,69 correspon a l’execució de l’encàrrec pel període del 1 de setembre al 31 de desembre de 2015.

- Un import de 1.165.073,72 € que correspon al període d’1 de gener a 31 d’agost de 2016, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32311-250 del pressupost municipal de despeses 2016.

La resta de condicions de l’encàrrec de gestió amb la FAE es mantenen segons s’acordà a la resolució d’Alcaldia de data 26 d’agost de 2015.

Tercer. Notificar aquest acord a la FAE.”

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

7. Ocupació. Encàrrec a l'IMFE de la gestió de l'Escola de Formació d'Adults Marta Mata pel curs 2016-2017.
"Atès que el dia 18 de març de 2011, aquest Ajuntament formalitzà un conveni amb l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” tendent a la reorganització i la racionalització dels recursos destinats a l’Escola de Formació d’Adults, en virtut del qual s’efectua el traspàs de la integritat de la gestió i de la titularitat de l’escola a l’Ajuntament de Reus, així com la subrogació del personal de l’IMFE que desenvolupava la seva tasca per al Centre de Formació d’Adults.

Atès que l’esmentat conveni preveia el successiu traspàs dels recursos humans i econòmics de l’Institut a l’Ajuntament, si bé, en el seu antecedent VIII s’esmentava que la reorganització de la gestió de l’esmentat Centre de Formació d’Adults s’efectuaria “…sens perjudici que s’estableixi un marc de col·laboració en aquells aspectes que esdevingui necessari amb l’esmentat organisme autònom, atès que ha estat dotat, especialment amb aportacions municipals, dels recursos, instal·lacions i elements necessaris per al desenvolupament de la seva activitat entre els quals també els que fins a la data ha destinat a Marta Mata”; per la seva banda, la clàusula sisena del conveni esmentat preveu que “L’Ajuntament de Reus i l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell articularan els mecanismes adients per establir les condicions en què l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata podrà seguir emprant els espais i elements que són de la titularitat o que té adscrits l’esmentat Institut, per tal de garantir que l’optimització dels recursos disponibles que es pretén amb el present conveni sigui una realitat. També s’articularan els mecanismes per definir qualsevol altre aspecte inherent a aquesta centralització de la titularitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata que no vingui recollit en aquest conveni. La definició d’aquests aspectes es concretarà, si així es fa necessari, en les corresponents addendes al present document.”

Considerant que en base a criteris d’economia i d’escala, el redimensionament que eventualment esdevindria necessari en el marc de l’organització municipal per assumir el conjunt de tasques inherents al Centre de formació d’Adults, podria esdevenir superior, per la manca d’un estructura especialitzada en aquesta tasca, als recursos de què s’ha de dotar l’IMFE per assumir la gestió temporal dels aspectes d’aquest servei.

Atès que pel curs 2016/2017 estan previstos uns ingressos de 47.831,90 EUR, i previstes unes despeses directes de 5.400,00 EUR i unes d'indirectes de 29.684,48 EUR (estimades segons el percentatge de la liquidació del curs 2013/2014, darrer tancat), s’estima una diferència entre els ingressos i les despeses de 12.747,42 EUR, que l'Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” té previst liquidar a l' Ajuntament de Reus, d'acord amb l'encàrrec.

Atès que mitjançant decret de data 3 d'octubre de 2011, s'encarregà a l'Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” el conjunt de tasques necessàries per a la posada en funcionament del conjunt d'accions inherents a l'inici d'activitat de l'Escola de Formació d' Adults Marta Mata per al curs 2011/2012, amb efectes des del dia 3 d'octubre de 2011 i fins el dia 31 de desembre de 2011, per tal d'atendre de forma eficient les necessitats de la citada escola de formació d'adults d'obtenir els recursos precisats, de naturalesa diversa, per al desenvolupament de la seva tasca, en consideració al fet que l'esmentat organisme autònom esdevé l'organització municipal amb els recursos adients per desenvolupar aquesta tasca.

Atès que la Junta de Govern local, en sessions de data 3 de març de 2012, 27 de juliol de 2012, 6 de setembre de 2013, 25 de juliol de 2014 i 15 de maig de 2015, acordà renovar l'encàrrec pels períodes compresos entre els mesos de gener a agost de 2012, entre l' 1 de setembre de 2012 i el 31 d'agost de 2013, entre l' 1 de setembre de 2013 i el 31 d'agost de 2014, l' 1 de setembre de 2014 i el 31 d'agost de 2015 i entre l’1 de setembre de 2015 i el 31 d’agost de 2016, respectivament, i es concretaren i/o matisaren determinats aspectes del conveni originari amb successives addendes.

Vist l'informe tècnic de data 23 de juny de 2016 pel qual es proposa encarregar de nou a l'Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el conjunt de tasques necessàries per al desenvolupament de les accions inherents a l'activitat de l' Escola de Formació d'Adults Marta Mata pel curs 2016/2017.

Atès que el conveni formalitzat el dia 18 de març de 2011 i referenciat en el primer paràgraf d’aquest acord, regula determinats aspectes de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata de forma exhaustiva per a l’any 2011, que per al curs vinent han de ser objecte de concreció i/o matisació.

Vist el document consensuat pels serveis tècnics d’ambdós ens (que consta a l’expedient de referència), que esdevindria una addenda al conveni formalitzat el dia 18 de març de 2011 i que ha de permetre regular de forma més adient la relació entre l’Ajuntament i l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell en l’activitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel període comprès entre l'1 de setembre de 2016 i el 31 d'agost de 2017.

Vist el que disposa l’article 4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 31 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya preveuen els principis que han de regir l’actuació administrativa, entre els quals s’inclouen, en un o altre text normatiu, els d’eficàcia i eficiència; de simplificació i racionalitat administrativa; de cooperació, assistència i col·laboració.

Vist, així mateix, el previst a l’article 15 de la Llei 30/1992 i a l’article 10 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en relació als encàrrecs de gestió.

Vist, finalment, el previst a la clàusula sisena del conveni que aquest Ajuntament formalitzà amb l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el dia 18 de març de 2011.

Atès que amb el present acord s’aprova una addenda d’un conveni que fou aprovat per acord de la Junta de Govern Local.

En conseqüència, la Junta de Govern Local adopta els següents acords:

Primer. Encarregar a l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el conjunt de tasques necessàries per al desenvolupament del conjunt d’accions inherents a l’activitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel curs 2016/2017.

Els termes del present encàrrec són els previstos en aquest acord i en l’addenda, al conveni formalitzat el dia 18 de març de 2011, que seguidament també s’aprova, i a l’esmentat conveni de 2011.

En conseqüència, els elements inclosos en l’esmentat encàrrec, amb caràcter exemplificatiu i no exhaustiu, comprenen les següents accions, que s’executaran d’acord els procediments establerts a l’IMFE:

• L’ús dels espais i les instal·lacions necessàries per acollir la totalitat de l’activitat formativa Marta Mata, així com dels recursos tecnològics necessaris (ordinadors, pissarres digitals,...) i altre material de suport pedagògic de l’IMFE Mas Carandell.

• La gestió, control i seguiment de l’oferta formativa de l’Escola d’Adults Marta Mata; per a aquesta tasca, s’empraran les aplicacions que l’IMFE Mas Carandell disposa per a tal efecte. Així mateix, la gestió dels preus públics aprovats per l’Ajuntament s’efectuarà de conformitat amb els criteris establerts en el mateix acord d’aprovació dels preu i amb la normativa reguladora específica que té aprovada l’Institut, sempre i quan aquesta no resulti contrària a les disposicions de l’Ordenança general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals i al Reial Decret legislatiu 2/2004; igualment, el cobrament de les matrícules de l’Escola d’Adults així com els tràmits que se’n derivin es realitzaran a través del servei de gestió econòmica de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, i als comptes que indiqui aquest Institut.

• Així mateix, l'IMFE efectuarà la contractació de béns i serveis no docents necessaris per a l’oferta formativa de l’Escola d’Adults Marta Mata, d’acord amb les necessitats indicades pel responsable tècnic del citat Centre de formació d’Adults, i amb l'operativa també indicada a l'annex del present document.

El present encàrrec no inclou, en cap cas, la gestió dels recursos humans de la plantilla de l’Ajuntament de Reus adscrit al Centre de formació d’Adults Marta Mata, que restaran sota la dependència funcional i exclusiva de la regidoria competent en matèria de formació i escola d'adults.

Segon. El present encàrrec abasta el període comprès entre l'1 de setembre de 2016 i el 31 d'agost de 2017.

Tercer. Aprovar l’addenda 6 al conveni formalitzat entre l’Ajuntament i l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el dia 18 de març de 2011, (en els termes previstos a l’expedient de referència) i que ha de permetre regular de la forma més adient la relació entre ambdues entitats en l’activitat

de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel període indicat en el punt anterior d'aquest acord.

Quart. Donar trasllat d’aquest acord a l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell, als efectes pertinents."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

8. Assessoria Jurídica. Contracte de lloguer de la Biblioteca Pere Anguera a subscriure entre l'Ajuntament de Reus i l'empresa Reus Serveis Municipals, SA.

"Atès que la Biblioteca Pere Anguera es va inaugurar oficialment el dia 18/11/2015, a l'haver finalitzat les obres de l'edifici, junt amb les d'urbanització exterior, una vegada es va incorporar l'equipament informàtic, d'altre equipament necessari contractat, i el mobiliari lliurat a la 1a fase prevista, amb altres despeses diverses necessàries, realitzades per a la funcionalitat de l'immoble.

El Poder adjudicador contractant va ser l’empresa Reus Serveis Municipals, SA, societat mercantil, com a mitjà propi de l’Ajuntament de Reus, de conformitat amb el que disposen els arts. 3.d), 4.n) i 26.4 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP, en endavant), com a conseqüència de l'encàrrec efectuat per part de l'Ajuntament de Reus, per acord de la Junta de Govern Municipal de data 30/10/2009, a favor d'Innova Grup d'empreses Municipals de Reus, SA, actual Reus Serveis Municipals, SA, segons resulta de l’escriptura pública, de 28 d’octubre de 2014.

En virtut d'aquest acord, es van subscriure dos convenis entre les parts:

- Un conveni de col·laboració de data 3/11/2009, relatiu a la construcció de la Biblioteca del Mas Iglesias. Aquest conveni de col·laboració, preveia un contracte de lloguer de l’edificació, resultant de l’encàrrec que es va efectuar, per un període de 20 anys, i per un import anual de 179.264,89 EUROS.

- Un conveni de col·laboració de data 3/11/2009, relatiu al mobiliari i equipament informàtic de la Biblioteca del Mas Iglesias. Aquest conveni, preveu que: «INNOVA s'encarregarà, per compte de l'Ajuntament de Reus, d'adquirir i instal·lar el mobiliari i l'equipament informàtic necessari i que l'esmentada compra i instal·lació serà realitzada per part d'INNOVA, podent subcontractar la totalitat o part dels treballs necessaris. INNOVA cedirà l'ús d'aquests equipaments a l'Ajuntament de Reus mitjançant la signatura d'un contracte de lloguer de 10 anys de durada, i per un import anual de 66.116,54 EUROS.»

Atès que l'Ajuntament de Reus és propietària del solar, FINCA URBANA: situada a Reus, carrer Joan Salvat Papasseït, núm. 14, (porció de terreny de 1.427 m2, de forma sensiblement triangular), sobre la que Reus Serveis Municipals, SA, ha construït una edificació, amb una superfície total construïda de 2.944,60 m2, en virtut del dret de superfície, amb destí a la construcció d’una biblioteca al Mas Iglesias, que es va constituir a favor d'INNOVA (actual Reus Serveis Municipals, SA), per acord de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Reus de data 16/7/2010, amb una durada de 20 anys, (modificat pel mateix òrgan en data 11 de març de 2011, ampliat a una durada de 25 anys), dret que va ser acceptat en l’escriptura pública autoritzada el 6 de juny de 2011.

Atès que l'Ajuntament de Reus va obtenir una subvenció de la Generalitat de Catalunya (Departament de Cultura, Programa Específic Biblioteques), per Resolució de 30 de juny de 2008, per a l'any 2009, per un import de 315.000,00 €, per al finançament de l'actuació.

A l'acord de la Junta de Govern de dada 30/10/2009, s'indica que «els ajuts o subvencions que percebi l'Ajuntament de Reus per aquesta actuació seran degudament aplicats a la seva finalitat» i a l'apartat 2n de la part dispositiva, s'indica que «l'Ajuntament transferirà a Innova Grup d'Empreses Municipals, SL, els ingressos externs que rebi amb destí a les actuacions a què fan referència aquests acords».

D'aquest import s'ha cobrat fins a la data, la quantitat de 252.000,00 €.

Atès que a resultes de la liquidació total de l'actuació, l'import final de les obres d'edificació, d'urbanització exterior, direcció tècnica facultativa, mobiliari ,equipament informàtic i altres despeses necessàries, han ascendit a la quantitat de 2.741.158,03 € (IVA inclòs), tal i com consta al llistat de despeses del departament econòmic financer de RSM, de data 11/5/2016.

Vist que una vegada s'ha liquidat l'actuació, resulta necessari regularitzar els convenis inicialment efectuats per tal d'ajustar els imports previstos, en el seu dia, a les quantitats finals satisfetes, o compromeses per Reus Serveis Municipals, SA, la qual cosa obliga a subscriure el contracte de lloguer entre les parts, reflectint els costos actualitzats, amb la finalitat de poder recuperar la inversió efectuada per Reus Serveis Municipals, SA.

Atès que l’Ajuntament de Reus haurà d'abonar anualment a Reus Serveis Municipals, SA, com a quota de lloguer per la contraprestació de la cessió de l'ús de l'edifici, els imports següents, calculats en base a la despesa real realitzada a la Biblioteca:

-Per l'arrendament de l'immoble: 138.461,15€ (cent trenta-vuit mil quatre-cents seixanta-un euros, amb quinze cèntims).

-Per la cessió d'ús del mobiliari i equipament: 7.374,09 € (set mil tres-cents setanta-quatre euros, amb nou cèntims).

L'import difereix de la previsió dels convenis inicials, ja que:

- el cost final de l'equipament s'ha reduït.
- s'ha ajustat molt el pressupost de les obres adjudicades.
- s'ha pogut descomptar l'import de la subvenció rebuda.
- pel transcurs del temps, que ha motivat l'aplicació d'un tipus d'interès inferior, respecte al calculat a priori, quan es van subscriure els convenis.

-Per que de moment s'ha computat el mobiliari lliurat a la 1era fase, i posteriorment s'afegirà els imports corresponents a la 2ona i 3era fase, a mesura que es rebi el mobiliari i s'efectuï el pagament, tal com s'indica al contracte de lloguer.

Atès que es preveu una durada del contracte de lloguer, per la cessió d'ús a l'Ajuntament de Reus de:

- L’immoble construït, es computa a partir de l'1-7-2016, i fins el dia 17 de novembre de l'any 2035.

- Del mobiliari i de l'equipament informàtic i equipament divers realitzat, es computa a partir de l'1-7-2016,i fins al 17 de novembre del 2023), durada en que es calcula que ja s'haurà efectuat l'oportuna amortització dels béns.

Atès que també s'ha efectuat la valoració de les despeses ocasionades des del moment en que es va posar en funcionament la Biblioteca, que s'han quantificat en els següents imports:

- Despeses de cessió d'ús de l'immoble, corresponents al període del 18-11-2015 a 30-6-2016: que s'han valorat en:
- un import de 16.691'21€ per l'any 2015
- un import de 69.230'58€, (pel 1er semestre del 2016) que fa un total de 85.921'79 €.

- Despeses de cessió d'ús del mobiliari, equipament informàtic i equipament divers, corresponents al període de l'1-1-2016 a 30-6-2016: que s'han valorat en un total de 3.687'05€.

- Les despeses corresponents a l'Impost de Béns Immobles: que s'han valorat en 891'48€ any 2015 i 891'48€, any 2016, que fa un total de 1.782'96 €

La despesa d'aquest període, fins a 30-6-2016, ascendeix a la quantitat total de 91.391'80€.

Atès que es tracta d’un contracte de lloguer, de naturalesa patrimonial, regulat a l'art 4.p) del TRLCSP, (negoci exclòs expressament de la regulació de la legislació de contractes), és un contracte de lloguer, per a un «ús diferent del de vivenda», al que es refereix l’article 3 de la Llei 29/94 de 24 de novembre, d’arrendaments urbans, de caràcter mixt, ja que, a més de la cessió de l'ús de l'edifici, s'inclou la cessió de l'ús, del mobiliari i equipament, que s'ha instal·lat a la biblioteca, per a la seva funcionalitat i servei públic.

Aquest contracte és de caràcter privat, d’acord amb el que disposa l’art. 20 del TRLCSP.

En virtut de les competències assignades en aquest òrgan de govern, s'acorda:

Primer. Aprovar la subscripció del contracte de lloguer entre l'Ajuntament de Reus i l'empresa municipal Reus Serveis Municipals SA, respecte a l'edifici de la Biblioteca Pere Anguera, (un exemplar del qual s'adjunta a aquest acord), amb un cost anual de:

- per l'arrendament i i cessió de l'ús de l'immoble: un import de 138.461,15 €.

- per la cessió d'ús del mobiliari i equipament: un import de 7.374,09 €.

Segon. Aprovar les despeses ocasionades, que es xifren en un import total de 91.391'80€,i procedir al seu pagament, d'acord amb el detall següent:

- Despeses de cessió d´ús de l'immoble, corresponents al període del 18-11-2015 a 30-6-2016: que s'han valorat en un total de 85.921'79 €.

- Despeses de cessió d'ús del mobiliari, equipament informàtic i equipament divers, corresponents al període de l'1-1-2016 a 30-6-2016: que s'han valorat en un total de 3.687'05€.

- Les despeses corresponents a l'Impost de Béns Immobles: que s'han valorat en un import total de 1.782'96€.

La despesa d'aquest període, fins a 30 de juny de 2016, ascendeix a la quantitat total de 91.391'80€.

S'hauran de presentar les factures corresponents a les despeses referenciades.

Tercer. Facultar al regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals i de l'Àrea de Seguretat Ciutadana, Sr. Joaquim Enrech Garola, per a la subscripció del contracte, en nom de l'Ajuntament de Reus."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.