Junta de Govern Local 2016-10-07

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 7/10/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 15/2016

Caràcter: ordinària
Data: 07/10/2016
Horari: 09:30h a 09:52h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions

S'han excusat:

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Noemí Llauradó Sans

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Alcaldia. Correcció d'errades a l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local duta a terme el dia 9 de setembre de 2016.

4. Gestió Urbanística. Aprovació de l’operació jurídica complementària al projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 «Roureda» presentada per la Junta de Compensació.

5. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d'urbanització del PAU 5.24 "Àmbit discontinu dels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del c. Pere Cavallé i de la part nord de l'illa delimitada per l'av. Salou, el c. Flix i l'antiga riera de l'Escorial" i del PAU 5.25 "Part sud de l'illa delimitada per l'av. de Salou i l'antiga riera de l'Escorial" presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 23 de setembre de 2016.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

De la Diada castellera de Misericòrdia a la Plaça Mercadal.

Dels actes de celebració de la Festa Major de Misericòrdia.

De l'assistència a la presentació del llibre “Creu-me, És possible” de Josep Baiges al Centre d'Art Cal Massó.

De la visita al Centre de Formació d'Adults, Escola Marià Fortuny, amb la Directora de Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Sra. Sílvia Rodes.

De la rebuda institucional al Sr. Gerard Descarrega, atleta reusenc que ha aconseguit la Medalla d'Or en els 400 metres llisos als Jocs Paralímpics de Rio de Janeiro.

De l'assistència al Pregó de la Festa Major d'Alforja.

De l'assistència al Seguici Petit i Cercavila a la Plaça Mercadal.

De l'assistència a la presentació del llibre dedicat a Ramon Oteo i descoberta de placa commemorativa a la Biblioteca Pere Anguera.

De la inauguració del local social de la Companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül. C/Jovellanos, 14.

De la inauguració del Mural de la Parròquia St. Joan

De l'assistència al XXVI Concurs de Castells a Tàrraco Arena Plaça.

De l'assistència a l'entrega dels Premis del Consell Social de la URV de Treball de Recerca al Teatre Bartrina.

De l'assistència al "Gaudí 2nd World Congress" a la Universitat de Barcelona.

De l'acte d'obertura de "l'Any Llull" a Reus a la Biblioteca Xavier Amorós.

De l'assistència al 6è Sopar Solidari de la Fundació Port Aventura.

3. Alcaldia. Correcció d'errades a l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local duta a terme el dia 9 de setembre de 2016.

Atès que s'ha observat que, per error material, en l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local duta a terme el dia 9 de setembre de 2016 no s'inclou la incorporació a l'ordre del dia de l'assumpte sobrevingut núm. 5 (Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a la FAE per a la gestió de les EBM).

Atès que l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix que aquestes poden rectificar, així mateix, en qualsevol moment, d’ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

En conseqüència, proposo a la Junta de Govern Local l'adopció del següent acord:

Primer. Esmenar l'error material observat en l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local duta a terme el dia 9 de setembre de 2016, als efectes que consti en aquesta que també es va acordar, per unanimitat, declarar d'urgència la inclusió a l'ordre del dia del següent assumpte:

"5. Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a la FAE per a la gestió de les EBM."

Segon. Procedir, així mateix, a efectuar la correcció de l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local duta a terme el dia 9 de setembre de 2016, modificant el següent apartat "Assumptes sobrevinguts" que queda de la següent manera:

"Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passen a tractar els assumptes admesos al començament de la sessió i que s'han declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:"

Tercer. De conformitat amb el que s'estableix en l'apartat anterior, s'afegeix a l'esmentada acta el següent assumpte:

"5. Ensenyament i Política Lingüística. Encàrrec a la FAE per a la gestió de les EBM.

"Atès que en virtut del previst a la normativa sectorial en matèria d'educació (essencialment, en l'àmbit de l'educació infantil, la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació) i en virtut dels acords formalitzats entre la Generalitat i l'Administració local, l'Ajuntament de Reus compta amb una xarxa significativa d'equipaments educatius adreçats a la primera infància, entre els quals s'han d'incloure les diverses escoles bressol de titularitat municipal, en les quals per al curs 2016-2017 s'oferten 480 places, de conformitat amb el següent detall:
• La Ginesta (107 places)
• Montsant (41 places)
• El Margalló (36 places)
• El Marfull (115 places)
• l'Olivera (107 places)
• El Lligabosc (74 places)

Atès que la Regidoria delegada de l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística no ostenta els recursos adients per a la gestió integral de les escoles bressol municipals, i pretén que per al curs 2016-2017 siguin gestionades per un ens adient, en tots aquells aspectes no assumits per l'organització municipal.

Atès que la gestió de les escoles bressol municipals s'ha dut a terme des de la creació de la primera d'elles a través dels corresponents encàrrecs a ens instrumentals municipals dotats de l'estructura i l'especificitat necessària per tal de cercar un funcionament eficient.

Atès que des de l'any 2009 la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA ha efectuat, per encàrrec de l'Ajuntament, la gestió dels serveis educatius adreçats a la primera infància.

Atès que mitjançant escriptures atorgades davant el notari de Reus, Sr. Joaquín Ochoa de Olza Vidal, dels dies 25 de gener i 12 d'abril de 2011, es modificaren els estatus de la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA, les finalitats fundacionals actuals de la qual el constitueixen, entre d'altres, la prestació, gestió i promoció de tota classe d'activitats referents o relacionades amb serveis educatius i d'ensenyament, i qualssevol altres serveis o activitats relacionades directament amb les necessitats de les persones al llarg del seu cicle vital.

Atès que la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic, entre altres poders adjudicadors, de l'Ajuntament de Reus, que li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte i activitats fundacionals, en els termes previstos als articles 4.1n) i 24.6 del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic

Considerant que l'ens esmentat disposa dels recursos adients per desenvolupar la gestió d'aquestes accions, com s'ha posat de manifest en els encàrrecs efectuats els cursos anteriors al present.

Vist el plec de peticions, de data 13 de juny de 2016, elaborat per la Regidoria d'Ensenyament i Política Lingüística per l'encàrrec de gestió a la FUNDACIÓ PER L'ACCIÓ EDUCATIVA per les escoles bressol municipals per al curs 2016-2017.

Vista la proposta econòmica, de data 28 de juliol de 2016, rebuda per part de la FUNDACIÓ PER L'ACCIÓ EDUCATIVA per a la gestió de l'esmentat encàrrec.

Vist l'informe emès pels serveis de la regidoria delegada de l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística de data 5 d'agost de 2016 en el qual es posa de manifest un balanç satisfactori de la gestió efectuada per la FUNDACIÓ PER L'ACCIÓ EDUCATIVA els darrers anys, per la qual cosa es proposa efectuar l'encàrrec a la citada fundació de la gestió de les escoles bressol esmentades pel període corresponent al curs 2016-2017, amb un cost global màxim de 1.806.570,02€, desglossat de la següent manera:

• Un import de 595.897,23 euros s'imputaran a la partida 30919-32311-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2016.

• L'import restant, 1.210.672,79 euros s'imputaran al pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2017.

Vist l'informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 7 de setembre de 2016 emès en relació al present encàrrec, vers el qual s'informa favorablement.

Atès que es disposa de consignació pressupostària per assumir els compromisos econòmics inherents a l'encàrrec corresponents a l'any 2016 per un import màxim de 595.897,23€, amb càrrec a l'aplicació 30919-32311-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2016.

Atès que la xifra restant s'assumiria amb càrrec al pressupost municipal de despeses per a l'any 2017, al qual s'haurà d'habilitar el crèdit adequat i suficient.

Atès que l'esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa LA FUNDACIÓ PER L'ACCIÓ EDUCATIVA ostentarà, en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d'ajustar la seva actuació en aquest àmbit a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

Vist l'esborrany de contracte d'encarregat de tractament de dades de caràcter personal entre l'Ajuntament de Reus i la Fundació per a l'Acció Educativa, obrant a l'expedient.

Considerant els principis d'eficàcia i d'eficiència previstos a l'article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el d'optimització dels recursos disponibles que han d'informar la pràctica administrativa.

Atès que, de conformitat amb el que preveu l'article 4, apartat 1 n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, resten fora de l'àmbit de la llei «els negocis jurídics en virtut dels quals s'encarregui a una entitat que (...) tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d'una determinada prestació».

Vist el decret de l'alcaldia de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000€.

Atès, doncs, que la quantia de l'encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l'Alcaldia.

En conseqüència, es considera oportú resoldre el següent:

PRIMER: Encarregar a la FUNDACIÓ PER L'ACCIÓ EDUCATIVA la gestió de les escoles bressol municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L'Olivera i El Lligabosc.

SEGON: L'esmentat encàrrec inclou, en tot cas, les tasques que s'indiquen a l'informe –proposta d'encàrrec emès pels serveis de la regidoria delegada de l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística, i que consta a l'expedient.

TERCER: El present encàrrec s'efectua per al curs escolar 2016-2017, que abasta el període comprès entre els dies 1 de setembre de 2016 i fins al dia 31 d'agost de 2017, ambdós inclosos.

QUART: Aprovar la despesa màxima corresponent a l'esmentat encàrrec, per un import global de 1.806.570,02 euros, dels quals la xifra de 595.897,23 euros s'imputen a la partida 30919-32311-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2016. La xifra restant, d'un import de 1.210.672,79 euros, s'imputarà al pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2017, que restarà condicionada a l'existència de consignació en el pressupost de l'esmentat exercici, per la qual s'haurà d'habilitar el crèdit adequat en les partides corresponents.

El pagament d'aquest encàrrec es realitzarà prèvia emissió i presentació, per part de la FUNDACIÓ PER L'ACCIÓ EDUCATIVA a l'Ajuntament, de les corresponents factures, que s'emetran amb periodicitat mensual pels serveis prestats, en consonància amb el pressupost de l'encàrrec i que es presentaran en el termini de quinze dies des de la finalització de cada mes natural.

Tot l'esmentat, sens perjudici de les liquidacions que es preveuen en l'informe – proposta d'encàrrec efectuat pels serveis de la regidoria delegada de l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística, que hauran d'ésser conformades per la citada Àrea i posteriorment aprovades per mateixa regidoria delegada, i realitzades en els termes previstos a l'esmentat informe.

CINQUÈ: LA FUNDACIO PER L'ACCIÓ EDUCATIVA té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s'efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el contracte específic, obrant a l'expedient, que hauran de formalitzar ambdues parts, i que també s'aprova amb el present decret.

SISÈ: Correspon a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l'encàrrec efectuat.

SETÈ: Donar trasllat del present acord a la societat a la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, als efectes pertinents.''

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment. "

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Gestió Urbanística. Aprovació de l’operació jurídica complementària al projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 «Roureda» presentada per la Junta de Compensació.

"Vist el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 «Roureda», aprovat definitivament per la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Reus en sessió de data 5 de desembre de 2003, el qual fou degudament inscrit al Registre de la Propietat núm. 1 de Reus el 4 de juny de 2004.

Atès que la Comissió Territorial d’Urbanisme del Camp de Tarragona, en sessió de data 16 de març de 2016, va aprovar definitivament la modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector A.8 Roureda, que afecta l’illa E del polígon 1 (DOGC núm. 7111, de 02.05.2016), promoguda per GESDIP, SAU, a l'objecte de canviar la ubicació del sòl que el Pla parcial i el projecte de reparcel·lació identificaven com a deixalleria, en l'illa delimitada pels carrers Argentina, Uruguai, Nicaragua i Xile (actualment av. de la Cambra de Comerç) i amb front a aquest últim carrer, a la memòria de la qual s'explicita (punt 2.7) que “per a la rectificació de les circumstàncies descriptives de les finques E1 2-2 i E2 que consten en l’esmentat projecte de reparcel·lació, serà necessària la tramitació d’una Operació jurídica complementària que afectarà els terrenys objecte de la present Modificació puntual”.

Vist el projecte de reparcel·lació rectificat presentat en data 29 d'abril de 2016 pel Sr. Ricardo Guillén Polo, en nom de la Junta de Compensació del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 “Roureda”, que afecta les finques resultants E1 i E2, tot sol·licitant la seva tramitació com a operació jurídica complementària, així com la documentació complementària presentada en data 8 de juny de 2016 (registre d'entrada de 13.06.2016).

Atès que, d’acord amb la memòria del projecte rectificat, l’objecte de l’operació jurídica complementària és la modificació de les circumstàncies descriptives de les finques resultants E1 (ara identificada com a finca E1 2.2) i E2 del projecte de reparcel·lació esmentat en l’encapçalament, a fi d’adequar-les a la modificació puntual del pla parcial que les afecta.

Atès que per Decret de data 12 d'agost de 2016 es va concedir un termini de vint dies als interessats en el contingut de la rectificació del projecte de reparcel·lació presentada per la Junta de Compensació, per poder presentar les al·legacions que considerin oportunes, amb caràcter previ a l'aprovació de l'operació jurídica complementària prevista a l'article 168.1.b) del Reglament de la Llei d'urbanisme.

Vist l'escrit presentat en data 30 d'agost de 2016 pel senyor Joan Font i Fabregó en representació de la companyia GESDIP, SAU, mitjançant el qual manifesta la seva conformitat amb la proposta d'operació jurídica complementària presentada per la Junta de Compensació.

Vistos els informes tècnics i jurídics que consten a l'expedient.
Per tot l'exposat, d'acord amb l'establert a l’article 168.1, apartat b), del Decret 305/2006, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), S’ACORDA:

- Aprovar l’operació jurídica complementària al projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 «Roureda», aprovat definitivament per la Comissió de Govern d'aquest Ajuntament en sessió de data 5 de desembre de 2003, consistent en la modificació de les circumstàncies descriptives de les finques resultants E1 (que, després de dues segregacions, ara s’identifica com a finca E1 2.2) i E2, a fi d’adequar-les a la modificació puntual del pla parcial que les afecta, d'acord amb la documentació presentada en data 29 d'abril de 2016 per la Junta de Compensació del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 “Roureda”, així com la documentació complementària presentada en data 8 de juny de 2016 (registre d'entrada de 13.06.2016)."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d'urbanització del PAU 5.24 "Àmbit discontinu dels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del c. Pere Cavallé i de la part nord de l'illa delimitada per l'av. Salou, el c. Flix i l'antiga riera de l'Escorial" i del PAU 5.25 "Part sud de l'illa delimitada per l'av. de Salou i l'antiga riera de l'Escorial" presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU.

"Vista la resolució del conseller de Territori i Sostenibilitat de data 30 de desembre de 2015, mitjançant la qual es va aprovar definitivament la modificació puntual del Pla general d'ordenació urbana a l'àmbit discontinu format pels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del C. Pere Cavallé Llagostera i pel sector G.8 «Mas Cases». Amb aquesta modificació puntual es van delimitar dos nous polígons d’actuació urbanística en sòl urbà anomenats PAU 5.24 "Àmbit discontinu dels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del c. Pere Cavallé i de la part nord de l'illa delimitada per l'av. Salou, el c. Flix i l'antiga riera de l'Escorial" i PAU 5.25 "Part sud de l'illa delimitada per l'av. de Salou i l'antiga riera de l'Escorial".

Vist el Projecte d'urbanització unitari dels polígons d'actuació urbanística resultants d'aquesta modificació puntual del Pla general (PAU 5.24 i PAU 5.25), presentat en data 3 d'agost de 2016 pel senyor Javier Comella Gutiérrez, arquitecte, en representació de BORGES INTERNATIONAL GROUP, SL, així com la documentació complementària en suport informàtic aportada el 8 de setembre de 2016.

Vistos els informes tècnics i jurídics que consten a l'expedient.
D'acord amb l'establert a l’art. 89.6 en relació al 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Projecte d'urbanització del PAU 5.24 "Àmbit discontinu dels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del c. Pere Cavallé i de la part nord de l'illa delimitada per l'av. Salou, el c. Flix i l'antiga riera de l'Escorial" i del PAU 5.25 "Part sud de l'illa delimitada per l'av. de Salou i l'antiga riera de l'Escorial", presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU, condicionat a esmenar el projecte d'acord amb les determinacions resultants de l'informe emès en data 15 de setembre de 2016 pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament, el qual s'adjunta com a fonament d'aquest acord.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents, i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes públics i establir un termini d’un mes perquè les empreses de subministrament de serveis afectats es pronunciïn sobre l’esmentat projecte d’urbanització."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari en funcions

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.