Junta de Govern Local 2017-01-27

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 27/01/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 02/2017

Caràcter: ordinària
Data: 27/01/2017
Horari: 09:18h a 09:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sra. Maria Rosa Ferré Amador, secretària general accidental

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Serveis Financers. Modificació de les condicions de l'operació de crèdit a curt termini concertada amb l'entitat Cajamar-Cajarural per l'import de 2.000.000 €.

4. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’Àrea 4.34 "Carrer Maspujols".

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió per la presidència, es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta del dia 13 de gener de 2017

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

De la recepció institucional a una representació del Collège Français de Reus al Saló Plens.

De l'assistència a l’acte del Pacte Nacional pel Dret a Decidir al Teatre Bartrina.

De l'assistència al Consell d'alcaldes a Riudecols.

De la signatura del conveni de col·laboració empresarial amb l’empresa Emilio Miró Salvat, SA. per a la cooperació amb l’Ajuntament de Reus en la celebració dels actes inclosos al programa de la Capital de la Cultura Catalana 2017 a Reus.

De la inauguració de l'exposició itinerant denominada "Herois ocults, invents genials, objectes quotidians" de la Fundació bancària "La Caixa" a la plaça Llibertat.

De la rebuda als integrants de la Marxa Pagesa al Santuari de Misericòrdia.

3. Serveis Financers. Modificació de les condicions de l'operació de crèdit a curt termini concertada amb l'entitat Cajamar-Cajarural per l'import de 2.000.000 €.

"Atès el procés de concertació de pòlisses de tresoreria endegat per aquest Ajuntament per al període 2016-2017, el qual va comportar l’aprovació per Junta de Govern Local, en sessió del dia 11 de novembre de 2016, de la concertació de tres operacions de tresoreria.

Atès que una de les operacions de tresoreria aprovades en aquesta sessió va ser la de l’entitat Cajamar-Cajarural, amb les següents condicions i característiques, i segons l’oferta que la mateixa entitat havia presentat:

- Import: DOS MILIONS d’euros (2.000.000 €)
- Interès: EURIBOR 3M + 0,66 %. Liquidació trimestral.
- Termini: 12 mesos
- Comissions: 0,00
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Atès que en el moment de proposar la signatura de l’operació a Cajamar-Cajarural segons les condicions aprovades, aquesta manifesta l’existència d’un error en l’oferta que varen presentar, en el sentit que l’oferta ometia la comissió de no disponibilitat, essent aquesta d’un 0,10% anual; i que sense l’esmentada comissió, el seu Departament de Negoci no podia acceptar la concertació de l’operació de tresoreria.

Atès que en l’interval de temps transcorregut, la Dirección General del Tesoro va emetre la resolució de 7 de desembre de 2016, vigent fins a l’11 de gener de 2017, sobre actualització de condicions financeres màximes per operacions d’endeutament d’entitats locals, la qual establia un tipus d’interès màxim inferior al de la primera oferta aprovada, i per tant obligava a Cajamar-Cajarural a presentar una nova oferta amb un tipus d’interès inferior que complís les noves condicions legals, cas que volgués incloure l’esmentada comissió de no disponibilitat en l’operació de tresoreria.

Atesa la oferta en ferm de Cajamar-Cajarural de data 10 de gener de 2017, que entre d’altres condicions, inclou tant la comissió de no disponibilitat del 0,10% anual, com un tipus d’interès que compleix les condicions financeres de prudència financera vigents en la data de l’oferta, amb el següent detall:

- Import: DOS MILIONS d’euros (2.000.000 €)
- Termini: 12 mesos
- Interès: EURIBOR 3M + 0,56 %. Liquidació i revisió trimestral.
- Tipus interès de demora El de l’operació + 2%
- Comissions: No disponibilitat 0,10% anual, resta exemptes
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Atès que el propòsit d’aquesta operació de tresoreria és únicament cobrir els dèficits temporals de liquiditat derivats de les diferències de venciments entre pagaments i ingressos, tal com assenyala l’art 199 TRLRHL.

Atesos els informes preceptius d’intervenció i tresoreria favorables.

En conseqüència es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents, acords:

PRIMER. Modificar l’acord de la Junta de Govern Local d’11 de novembre de 2016 en allò referent a la concertació de l’operació de crèdit a curt termini amb l’entitat Cajamar-Cajarural, de tal manera que la resolució quedi com segueix:

“Aprovar per Junta de Govern Local la concertació d’una operació de crèdit a curt termini amb l’entitat Cajamar-Cajarural, a través d’una pòlissa de crèdit de les previstes a l'article 51 del decret legislatiu 2/2004, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, per un import de DOS MILIONS d’euros (2.000.000 €), per a cobrir desfasaments transitoris de tresoreria.

Les condicions i característiques de l'operació són les següents:

- Import: DOS MILIONS d’euros (2.000.000 €)
- Termini: 12 mesos
- Interès: EURIBOR 3M + 0,56 %. Liquidació i revisió trimestral.
- Tipus interès de demora El de l’operació + 2%
- Comissions: De No disponibilitat: 0,10% anual, resta exemptes
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Formalitzar l’esmentat crèdit segons les normes vigents per a les operacions de tresoreria a curt termini.

Facultar l'alcalde i, en el seu cas, el regidor delegat d’Hisenda i Recursos Generals, per a què, indistintament un o l'altre, en representació de l'Ajuntament, subscriguin tots els documents públics i privats que siguin necessaris per formalitzar l’anterior operació.“
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’Àrea 4.34 "Carrer Maspujols".

"Vist l’acord adoptat per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en sessió de data 14 d'octubre de 2011, mitjançant el qual es va aprovar inicialment, condicionat, el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’Àrea 4.34 “Carrer Maspujols", promogut per la Junta de Compensació.

Atès que durant el període d’informació pública del projecte, amb audiència i citació personal a les persones interessades, no s’han formulat al·legacions.

Vistos els nous exemplars de l'esmentat projecte de reparcel·lació, presentats en data 9 d'octubre de 2013 a l'objecte de donar compliment a les prescripcions indicades en l'acord d'aprovació inicial, així com la documentació complementària presentada el 6 de maig de 2016.

Atès que el nou projecte, respecte a l'inicial, també modifica l'emplaçament de la parcel·la de Serveis Tècnics, i vistos els informes emesos al respecte pels serveis tècnics i jurídics municipals.

Atès que d'acord amb l'informe emès en data 22 d'octubre de 2013 per l'arquitecte cap de Servei d'urbanisme, el saldo del compte de liquidació provisional previst al projecte ascendeix a un import de 560.295,98 euros (IVA inclòs), del qual aquest Ajuntament ha de participar en un 28,493% de les despeses d'urbanització i gestió proporcionals, que li corresponen com a titular de terrenys que se li adjudiquen com a propietari de finques aportades.

Vist l'informe favorable de fiscalització prèvia limitada del Servei d'Intervenció d'aquest Ajuntament de 8 de novembre de 2016.

Atès que de la nova informació actualitzada obtinguda del Registre de la Propietat, resulta que la finca aportada B, registral 2350, titularitat de Terrenys Les Ànimes, SL, en relació a la descripció que consta en el projecte presentat el 9 d'octubre de 2013, té novada la hipoteca a favor de CAJAS RURALES UNIDAS SOCIEDAD COOPERATIVA DE CRÉDITO.

A l’empara de l’article 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme i disposicions reglamentàries concordants; i l'article 11 del RD 1093/1997, de 4 de juliol, pel qual s'aproven les normes complementàries al Reglament per a l'execució de la Llei Hipotecària sobre inscripció en el Registre de la Propietat d'actes de naturalesa urbanística; i en ús de la competència delegada pel Decret d’alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/06/2015), s'acorda:

- Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.34 "Carrer Maspujols", formulat per la Junta de Compensació, que inclou el compte de liquidació provisional per un import total de 560.295,98 euros (IVA inclòs), del qual aquest Ajuntament com a titular de terrenys que se li adjudiquen com a propietari de finques aportades i d'acord amb l'informe emès per l'arquitecte cap de Servei d'Urbanisme el 22 d'octubre de 2013, participa en un 28,493%, amb un import provisional arrodonit de 145.000,00 euros (IVA inclòs), un cop deduïts l'import d'indemnització a percebre i la compensació dels defectes en l'adjudicació d'unitats d'aprofitament, TOT INCORPORANT D'OFICI LES PRESCRIPCIONS SEGÜENTS:

La hipoteca que consta en el projecte a les càrregues de la finca aportada B (finca inscrita al Registre de la Propietat de Reus núm. 1 al tom 2027, llibre 1358, foli 12, finca registral núm. 2350), titularitat de Terrenys Les Ànimes, SL, i en conseqüència la de les corresponents parcel·les resultants (parcel·les 3 i 4), adjudicades a Terrenys Les Ànimes, SL, d'acord amb la nova informació registral queda substituïda per la següent:

«Hipoteca de la inscripció 13ª, novada per la 15ª, novada per la 16ª, novament novada per la inscripció 17ª, a favor de CAJAS RURALES UNIDAS SOCIEDAD COOPERATIVA DE CREDITO amb una participació de 100,000000%, per respondre d'un nou interès inicial del 4% amb un termini d'amortització d'1 mesos amb data de venciment del 30 de juny de 2016 Domicili de notificació: en Tarragona, Rambla Vella, 7-B, 5è-3ª
Formalitzada en escriptura amb data 30/09/14, autoritzada a REUS, pel Sr. EUSEBIO ALONSO REDONDO, núm. de protocol 1197/2014. Inscrita en el Tom 2.197, llibre 1466, foli 201 amb data 07/11/2014."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretària general accidental, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde La secretària general accidental

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.