Junta de Govern Local 2017-02-10

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 01/06/2024
E.g., 01/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 10/02/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm.: 03/2017

Caràcter: ordinària
Data: 10/02/2017
Horari: 09:15h a 09:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola

Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'han excusat:

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla especial urbanístic de l'àmbit situat al carrer Batan, núm. 28, presentat per CEL URBÀ, SL.

4. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del preu de la quota mensual per beneficiari del servei d'assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents.

5. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la regularització de la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de danys materials.

6. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la regularització de la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de responsabilitat patrimonial i civil.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió per la presidència, es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 27 de gener de 2017.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

- De l'acte inaugural de l'esdeveniment "Reus, Capital de la Cultura Catalana 2017", al Teatre Fortuny.

- Del reconeixement a l’”excel·lència” en la gestió que l’Ajuntament fa de la recollida selectiva del paper i el cartró i de l'obtenció de la ciutat de dos dels tres possibles punts del programa “Pajaritas azules” de la "Asociación española de fabricantes de pasta, papel y cartón" (ASAPEL), a Madrid.

- De la sentència del Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Tarragona de data 31 de gener de 2017 que declara nul l'acord de Ple de la Corporació de data 13 de juliol de 2015 relatiu a l'adhesió a l'"Associació de Municipis per la Independència" i el Decret de l'Alcaldia de data 15 de juliol de 2015 pel qual s'aprova el pagament d'una quota a aquesta associació.

3. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla especial urbanístic de l'àmbit situat al carrer Batan, núm. 28, presentat per CEL URBÀ, SL.

"Vist el Pla especial urbanístic de l'àmbit situat al carrer Batan, núm. 28, presentat en data 9 de gener de 2017 per CEL URBÀ, SL, la finalitat del qual, segons resulta de la memòria del Pla, és assignar l'ús sanitari-assistencial a la zona qualificada com a sistema d'equipaments; definir la volumetria de l'edifici en relació al tipus d'ordenació de la zona contigua i ajustant-se a les necessitats funcionals de l'equipament, i establir uns paràmetres urbanístics que permetin integrar el volum a les característiques previstes en el Pla General d'Ordenació.

Atès que amb la sol·licitud la societat CEL URBÀ, SL acompanya còpia autoritzada de l'escriptura de poders atorgada al seu favor en data 23 de novembre de 2016 pels propietaris de l'immoble davant el notari Sr. José Manuel Vañó Gironès (protocol 1337), per instar i desenvolupar el pla especial urbanístic.

Vistos els informes tècnics i jurídics emesos al respecte, que consten a l'expedient.

D'acord amb l'establert als articles 67, 69 i 85 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, i disposicions reglamentàries concordants, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Pla especial urbanístic de l'àmbit situat al carrer Batan, núm. 28, presentat per CEL URBÀ, SL, condicionat a les determinacions resultants de l'informe emès en data 30 de gener de 2017 per l'arquitecta de Planejament i projectes urbans d'aquest Ajuntament, el qual consta a l'expedient i és fonament d'aquest acord.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del preu de la quota mensual per beneficiari del servei d'assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents.

"Atès que per Decret d’avocació de l’Alcaldia número 4646, de data 17 de novembre de 2010, es va adjudicar a l'empresa ASISA ASSISTENCIA SANITARIA INTERPROVINCIAL DE SEGUROS SA, el servei d’assegurança d'assistència sanitària del personal de l'Ajuntament de Reus i Organismes Autònoms dependents, per una quota mensual per beneficiari de 43 euros.

Atès que en data 1 de desembre de 2010 es va formalitzar el corresponent contracte administratiu amb l’esmentada empresa.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 16 de desembre de 2016 es va aprovar la pròrroga del contracte del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, per un període d’un any, amb efectes des del dia 1 de gener de 2017.

Atès que segons en el pacte tercer del mateix document, a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s'actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d'Estadística), referit al mes de signatura del contracte, és a dir, el mes de desembre.

Atès que per Acord del Ple de data 15 de febrer de 2016 es va aprovar la darrera revisió de preus del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, deixant la quota mensual en 44,69 euros per a tot l’any 2016.

Atès que segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística, la variació de l’Índex general de preus de consum durant el període comprès de desembre de 2015 a desembre de 2016 ha estat del 1,6 %, i per tant, aplicant el 85% de l’esmentat índex, resulta un percentatge del 1,36 %, resultant una quota mensual per beneficiari de 45,30 euros.

Vist el que estableix la Disposició transitòria primera del RDL 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP) en el sentit que els expedients de contractació iniciats abans de l’entrada en vigor del TRLCSP, es regiran per la normativa anterior, que en aquest cas és la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic (LCSP).

Vist el règim jurídic aplicable a la revisió de preus dels contractes que estableixen els articles 77 al 82 del LCSP.

Vist el que disposa l'article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat primer i catorze del TRLCSP; i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l'Alcaldia de data 15 de juny de 2015, publicat al BOP de Tarragona número 148, del dia 27.06.2015 s'acorda:

Primer. Aprovar el preu de la quota mensual per beneficiari del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms dependents, adjudicat a l’empresa ASSISTENCIA SANITARIA INTERPROVINCIAL DE SEGUROS SAU (ASISA), quedant en 45,30 euros, i amb efectes d’1 de gener de 2017."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la regularització de la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de danys materials.

"Atès que en data 28.07.2012 es va signar amb l’empresa ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA el contracte administratiu corresponent al Lot 2: danys materials, de la contractació de les pòlisses d’assegurances de l’Ajuntament de Reus, en l’annex III del qual es donaven per reproduïdes totes les millores proposades pel contractista, i el qual fou modificat per addendes de dates 07.03.2014 i 18.01.2016.

Atès que com a resultat d’aquest contracte, ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA va emetre la pòlissa amb número 64764384, amb data valor 01.07.2012.

Atès que de l’aplicació dels criteris de participació en beneficis que ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA ofertava en la seva plica sobre el període 01/07/2014 al 30/06/2015 i el període 01/07/2015 al 30/06/2016, en va resultar que el contractista havia d’abonar a l’AJUNTAMENT DE REUS la quantitat de 7.174,28 euros.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 11.11.2016 es va aprovar la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de danys materials amb referència número 64764384 pel període 01/07/2014 al 30/06/2015 i pel període 01/07/2015 al 30/06/2016, proposada per ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA, així com també, i requerir-los que ingressessin a la caixa municipal la quantitat de 7.174,28 euros en tal concepte.

Atès que en la documentació aportada inicialment per ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA no es feia esment a cap impost a aplicar sobre l’import indicat.

Atès que, en data 14.12.2016, ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA aporta rebut de liquidació indicant que, a més de l’import de 7.174,28 euros inicialment calculats, retornarà la quantitat de 10,76 euros en concepte d’abonament de part del Recàrrec de la Comissió Liquidadora d’Entitats Asseguradores (CLEA), i 430,46 euros en concepte de part de l’impost sobre primes d’assegurances (IPS), la qual cosa fa un total de 7.615,50 euros.

Atès que en data 20.12.2016 ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA va efectuar transferència per 7.615,50 euros al compte corrent de l’ajuntament de Reus amb IBAN ES16 0182 5634 1602 0028 1401.

Vist el que disposa l'article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat primer del TRLCSP; i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l'Alcaldia de data 15 de juny de 2015, publicat al BOP de Tarragona número 148, del dia 27.06.2015 s'acorda:

Primer. Aprovar la regularització de la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de danys materials amb referència número 64764384 pel període 01/07/2014 al 30/06/2015 i pel període 01/07/2015 al 30/06/2016, proposada per ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA, en el sentit que la prima neta més les taxes i/o impostos d’aplicació ascendeix a la quantitat de 7.615,50 euros, segons detall expressat en la part expositiva d’aquest acord.

Segon. Notificar aquesta resolució a l’empresa ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la regularització de la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de responsabilitat patrimonial i civil.

"Atès que en data 28.07.2012 es va signar amb l’empresa ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA el contracte administratiu corresponent al Lot 3: responsabilitat patrimonial i civil, de la contractació de les pòlisses d’assegurances de l’Ajuntament de Reus, en l’annex III del qual es donaven per reproduïdes totes les millores proposades pel contractista.

Atès que com a resultat d’aquest contracte, ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA va emetre la pòlissa amb número 64757321, amb data valor 01.07.2012.

Atès que de l’aplicació dels criteris de participació en beneficis que ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA ofertava en la seva plica sobre el període 01/07/2014 al 30/06/2015 i el període 01/07/2015 al 30/06/2016, en va resultar que el contractista havia d’abonar a l’AJUNTAMENT DE REUS la quantitat de 12.891,84 euros.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 11.11.2016 es va aprovar la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de de responsabilitat patrimonial i civil amb referència número 64757321 pel període 01/07/2014 al 30/06/2015 i pel període 01/07/2015 al 30/06/2016, proposada per ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA, així com també requerir-los que ingressessin a la caixa municipal la quantitat de 12.891,84 euros en tal concepte.

Atès que en la documentació aportada inicialment per ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA no es feia esment a cap impost a aplicar sobre l’import indicat.

Atès que, en data 14.12.2016, ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA aporta rebut de liquidació indicant que, a més de l’import de 12.891,84 euros inicialment calculats, retornarà la quantitat de 19,34 euros en concepte d’abonament de part del Recàrrec de la Comissió Liquidadora d’Entitats Asseguradores (CLEA), i 773,51 euros en concepte de part de l’impost sobre primes d’assegurances (IPS), la qual cosa fa un total de 13.684,69 euros.

Atès que en data 20.12.2016 ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA va efectuar transferència per 13.684,69 euros al compte corrent de l’ajuntament de Reus amb IBAN ES16 0182 5634 1602 0028 1401.

Vist el que disposa l'article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat primer del TRLCSP; i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l'Alcaldia de data 15 de juny de 2015, publicat al BOP de Tarragona número 148, del dia 27.06.2015 s'acorda:

Primer. Aprovar la regularització de la liquidació de l’import de participació en beneficis de la pòlissa de responsabilitat patrimonial i civil amb referència número 64757321 pel període 01/07/2014 al 30/06/2015 i pel període 01/07/2015 al 30/06/2016, proposada per ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA, en el sentit que la prima neta més les taxes i/o impostos d’aplicació ascendeix a la quantitat de 13.684,69 euros, segons detall expressat en la part expositiva d’aquest acord.

Segon. Notificar aquesta resolució a l’empresa ZURICH INSURANCE PLC SUCURSAL EN ESPAÑA."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.