Junta de Govern Local 2017-02-24

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 01/06/2024
E.g., 01/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 24/02/2017

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm.: 04/2017

Caràcter: ordinària
Data: 24/02/2017
Horari: 09:20h a 09:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemí Llauradó Sans
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sra. Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions

S'han excusat:

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Jordi Cervera Martínez

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3.Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d'urbanització Prolongació del carrer Pintor Joaquim Mir, promogut per ATRIKUM, SL.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència el següent assumpte per a ser inclòs a l'ordre del dia:

4. Oficina d’Habitatge. Encàrrec a la societat Reus Desenvolupament Econòmic, SA (REDESSA) de la gestió i administració de diferents programes en matèria d'habitatge. Aprovació del conveni amb aquesta empresa municipal.

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta del dia 10 de febrer de 2017.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

De la commemoració del Dia Internacional de la Llengua Materna a la Biblioteca Central Xavier Amorós.

De l'assistència a la presentació del llibre de l’eurodiputat Ramon Tremosa, “L’Europa que han fet fracassar” a Cal Massó.

De la signatura del conveni de col·laboració amb Elring Klinger que formalitza la seva col·laboració amb els actes de la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017.

Dels diferents actes de carnaval als Casals de Gent Gran.

Del Pregó de S. M. el Rei Carnestoltes LVII.

3. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d'urbanització Prolongació del carrer Pintor Joaquim Mir, promogut per ATRIKUM, SL.

"Vist l’acord adoptat per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en sessió de data 16 de desembre de 2016, mitjançant el qual es va aprovar inicialment el Projecte d'urbanització Prolongació del carrer Pintor Joaquim Mir, promogut per ATRIKUM, SL.

Atès que l'esmentat projecte d'urbanització ha estat sotmès a informació pública per un termini d'un mes mitjançant edictes de convocatòria d'aquesta publicats al al diari El Punt Avui del 9 de gener de 2017, al BOP de Tarragona núm. 7, d'11 de gener de 2017, i també al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, així com també ha estat concedida audiència a les persones interessades, amb citació personal, sense que s'hagin formulat al·legacions.

Atès que no es troba cap organisme públic afectat per aquest projecte d'urbanització, per la qual cosa no ha estat necessari sol·licitar l'informe previst a l'article 89.6 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.

Vistos els escrits tramesos per Reus Serveis Municipals -Aigües de Reus-, Telefónica de España, SAU i Endesa Distribución Elèctrica, SLU, en relació als subministraments de serveis.

Vistos els informes tècnics i jurídics que consten a l'expedient.

D'acord amb l'establert a l’art. 89.6 en relació al 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

"Aprovar definitivament el Projecte d'urbanització Prolongació del carrer Pintor Joaquim Mir, promogut per ATRIKUM, SL" "

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passa a tractar l'assumpte admès al començament de la sessió i que s'ha declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

4. Oficina d’Habitatge. Encàrrec a la societat Reus Desenvolupament Econòmic, SA (REDESSA) de la gestió i administració de diferents programes en matèria d'habitatge. Aprovació del conveni amb aquesta empresa municipal.

"Atès que l'Ajuntament de Reus desenvolupa diversitat d'accions i programes en matèria d'habitatge. Aquestes accions tenen el seu fonament, amb caràcter essencial però no exclusiu, en les competències que li reconeix als municipis l'article 8 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge.

Atès que altres accions tenen fonament, així mateix, en els convenis formalitzats entre l'Ajuntament de Reus i l'Agència d'Habitatge de Catalunya que a continuació es detallen i a les respectives addendes de pròrroga:

I. Conveni de 29/12/2014 de col·laboració i encàrrec de gestions entre l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament de Reus, relatiu a l'Oficina d'Habitatge situada en aquest municipi.

II. Conveni de 29/12/2014 de col·laboració entre l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament de Reus relatiu al programa de mediació per al lloguer social d'habitatges.

III. Conveni de 07/03/2012 de col·laboració entre l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament de Reus, relatiu al servei d'Assessorament sobre el deute hipotecari. (Ofideute)

Atès que l'Ajuntament de Reus no disposa dels recursos humans i materials adients per a l'execució de diverses d'aquestes accions.

Atès que la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el 16 de juliol de 2010 va acordar encarregar a l'Empresa Gestió Urbanística Pública, SA per un termini de dos anys, amb efectes el dia 1 d'agost de 2010, prorrogables anualment en tant que l'Ajuntament no acordi donar-lo per extingit, les tasques de gestió i administració de la Borsa de lloguer social i la Borsa Jove d'habitatge.

Atès que la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el 27 de juliol de 2012 va acordar prorrogar per dos anys més i amb efectes a partir del dia 1 d'agost de 2012, l'encàrrec esmentat a l'antecedent anterior i ampliar-lo amb les tasques de gestió i administració del Servei d'Assessorament Hipotecari.

Atès que en data 19 de juny de 2014 es signà escriptura de fusió en què la societat REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA (en endavant REDESSA) absorbí les societats GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA i TECNOPARC.

Atès que en conseqüència de l'esmentada fusió, REDESSA assumí els encàrrecs descrits als antecedents anteriors així com actualment és l'esmentada societat qui els gestiona i administra.

Atès que per tal de donar compliment a les competències que ostenta l'Ajuntament en matèria d'Habitatge així com els compromisos que deriven dels convenis subscrits amb la Generalitat de Catalunya és fa necessari donar continuïtat i ampliar els serveis prestats en matèria d'habitatge per l'empresa municipal REDESSA a l'Ajuntament de Reus.

Atès que dins l’objecte social de la societat REDESSA, s’inclouen “L'alienació i lloguer de solars, edificis construïts o en fase de construcció o rehabilitació i adquisició, transmissió, execució, modificació i extensió de tota classe de drets sobre els béns mobles i immobles. La promoció, gestió, administració i explotació del Patrimoni del Sòl i promoció, urbanització, construcció, compravenda, lloguer, explotació i administració de terrenys i béns immobles, ja siguin propietat de la societat, de l'Ajuntament de Reus, de qualsevol de les altres societats municipals, inclòs de tercers, sempre que hi hagi el corresponent títol habilitant.”

Atès que, de conformitat amb l'article 2 dels seus estatuts socials, la societat REDESSA té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus, el qual li podrà fer encàrrecs de gestió i/o d'execució obres, de serveis i d'adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l'empara del disposat a la normativa de Contractes del Sector Públic.

Considerant que la societat esmentada disposa dels recursos adients per desenvolupar la gestió d’aquestes accions, com s’ha posat de manifest en encàrrecs efectuats amb anterioritat en programes de naturalesa similar.

Vist l’informe emès per la tècnica responsable de l'Oficina de l'Habitatge amb el vist i plau del gerent- coordinador de Serveis Territorials, de data 15 de febrer de 2017, en el qual proposa encarregar a l'empresa municipal REDESSA la gestió i administració dels programes ''Borsa de Mediació per al lloguer social'', ''Gestió dels ajuts al pagament de l'habitatge'' i ''Servei d'Assessorament Hipotecari'' així com la gestió administrativa dels habitatges destinats al programa ''Borsa d'Habitatge Assequible'', per un import global de 165.000,00 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 40833 15211 250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2017.

Vist l’informe de fiscalització prèvia de la intervenció municipal de data 21 de febrer de 2017 acreditatiu de l’existència de crèdit adequat i suficient.

Atès que l’esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa la societat REDESSA ostentarà, en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d’ajustar la seva actuació en aquest àmbit a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).
Atès que l'Ajuntament de Reus i la societat REDESSA formalitzaren el dia 7 de gener de 2015 un contracte d'encarregat de tractament de dades en la què s'habilità a l'esmentada societat per tractar, per compte de l'Ajuntament de Reus, les dades de caràcter personal necessàries per prestar els serveis de borsa d'habitatge de lloguer social i el servei d'assessorament sobre el deute hipotecari (Ofideute).
Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1, n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la citada llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que, de conformitat amb l’indicat a l’article 24.6, tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.
Vist el decret de l’Alcaldia número 2499 de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades la competència per a l’aprovació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 €.
Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.
Atès doncs que correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells encàrrecs d’import superior a 25.000€, per delegació de l’alcaldia.
D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:
Primer: Encarregar a la societat REDESSA, per a l'anualitat 2017 la gestió i administració dels programes Borsa de Mediació per al lloguer social, Gestió dels ajuts al pagament de l'habitatge i Servei d'Assessorament Hipotecari, així com la gestió administrativa dels habitatges destinats al programa Borsa d'Habitatge Assequible.

La societat REDESSA executarà en més del 50% l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar la societat resten subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes.

Segon: Aprovar el conveni amb la societat REDESSA, amb el contingut i en els termes que consten a l’expedient de referència.

Tercer: Aprovar la despesa prevista per a l’execució de les esmentades activitats xifrada en 165.000,00€ a càrrec de l'aplicació pressupostària 40833 15211 250 del pressupost municipal de despeses per a l’any 2017.

Si la liquidació de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquesta liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta diferencia.

La liquidació per un import superior requerirà la prèvia aprovació de l'ampliació de l'encàrrec.

Quart: Instar la modificació del contracte d’encarregat de tractament de dades entre aquest Ajuntament i la societat REDESSA de data 7 de gener de 2015, per tal que inclogui totes les accions i programes derivades del present encàrrec.

Cinquè: Instar a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya a formalitzar els documents per mantenir per al 2017 la vigència dels convenis signats en data 29 de desembre de 2014 i 7 de març de 2012.

Sisè: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Setè: Facultar al regidor delegat de l’Àrea d'Urbanisme per tal que formalitzi, si s’escau, els documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

Vuitè: L'entitat receptora de l'encàrrec previst en aquest acord tindrà l'obligació de facilitar a l'Ajuntament la informació que preveu l'article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern.

Novè: Notificar aquest acord a REDESSA, als efectes escaients."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari en funcions

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.