Notes de premsa

5.500 persones es beneficien el 2010 dels ajuts i serveis de suport a la família de l’Àrea de Benestar

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 25/02/2011

a de Benestar de l’Ajuntament de Reus ha tancat la memòria d’activitats de 2010 i fa balanç de les polítiques socials d’atenció a les famílies, en especial del procés d’acompanyament dels qui més pateixen les conseqüències de l’actual context de crisi econòmica. De les 30.738 persones ateses pels Serveis Socials l’any passat, 5.460 persones es van beneficiar dels ajuts individuals i serveis municipals de suport a la família. D’acord amb la política d’universalització dels Serveis Socials que l’Ajuntament aplica en els darrers anys, el número de beneficiaris s’ha multiplicat per 3,1 en 10 anys, i els número d’usuaris de Serveis Socials, en 3,7.

Les polítiques d’atenció a les famílies de l’Àrea de Benestar representen un important esforç econòmic per l’Ajuntament. Els ajuts i serveis de suport gestionats el 2010 tenen un cost superior als 3 milions d’euros, dels quals 1,9 han anat a càrrec de l’Ajuntament, 1 milió a càrrec d’altres administracions, i 200.000 euros d’aportacions dels usuaris en els pocs casos de finançament mixt.

Aquest esforç municipal està en consonància amb el pes que la despesa dels serveis socials bàsics representen en relació al conjunt de la despesa total de l’Ajuntament; més elevat a Reus que al casos del Camp de Tarragona i el conjunt de Catalunya. Si la proporció a Reus és del 4,88%; la mitjana del Camp de Tarragona és de 3,08%; la mitjana dels municipis de més de 50.000 habitants, del 4,54%; i la mitjana catalana, del 4,46%.

L’increment continuat del pressupost dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus en els darrers anys ha permès assolir amb avantatge respecte altres ajuntaments els requisits que la Llei de Serveis Socials estableix en relació als recursos humans (3 treballadors socials i 2 educadors socials per cada 15.000 habitants); i al percentatge de servei d’ajuda a domicili, que la ciutat ha de tenir segons el seu volum de població (el 4% dels majors de 65 anys).

La política d’universalització del servei –el canvi de concepció dels Serveis Socials de l’antiga «beneficència» a la vocació de «servei públic»– s’ha traduït en un increment progressiu en els darrers anys, tant de les persones ateses per l’Àrea de Benestar com del número de beneficiaris d’ajuts i serveis de suport a la família. Un total de 30.738 persones van ser ateses l’any passat pels equips de professionals de Serveis Socials dels diferents districtes de la ciutat, de les quals 5.460 (el 17,76%) van rebre alguna tipologia d’ajut a servei de suport a la família. La suma no inclou els 16.000 beneficiaris de la targeta de transport municipal per a la gent gran.

Les ajudes i serveis de suport a la família gestionats per l’Àrea de Benestar són els següents:
- Nucli familiar: Ajuts d’aigua, ajuts emergències socials, refugi persones en risc d’exclusió, menjador social, targeta transport-discapacitats, transport adaptat, menjador centres especials de treball discapacitats.

- Programa integral al menor i la seva família i als centres educatius: menjador escolar, activitats d’estiu.

- Programa atenció integral a la gent gran: menjar a domicili, targeta Transport- gent gran, Serveis d’Ajuda a Domicili, Teleassistència, SIMAP (localitzador GPS).

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.