Notes de premsa

Baixa per sota del 2% el nombre d'infraccions d'estacionament a la zona blava

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 16/07/2014

Amb les dades de l'exercici de 2013, es confirma la tendència a la baixa del percentatge d'usuaris que incompleixen la normativa d'aparcament a les àrees de zona blava: si l'any 2012 van cometre alguna infracció el 2,08% dels usuaris, el 2013 la xifra disminueix fins a l'1,8% del total.

Durant l'any 2013 van estacionar a la zona blava prop de 2 milions d'usuaris, dels quals més del 97% van estacionar de manera correcta i amb el tiquet corresponent, sense infringir la normativa ni el temps establert. Només el 2,9 % dels usuaris van aparcar sense tiquet o van excedir el temps autoritzat. D’aquests últims, un 38% va fer servir el sistema d'anul·lació d'avís de denúncia el mateix dia. Això fa que el percentatge de clients infractors es redueixi fins a l'1,8%.

El sistema d'anul·lació consisteix en el pagament d'un import de 5 euros a les màquines de zona blava per deixar sense efecte les denúncies per haver superat el temps d'estacionament –5 euros per cada hora excedida. Les denúncies per haver aparcat sense el tiquet corresponent no es poden anul·lar. «El percentatge final d'usuaris que incompleix la normativa és de l'1,8%, una xifra cada vegada més baixa i que assenyala l'elevat compliment i l'acceptació del servei d'aparcament regulat», en paraules de la regidora de Promoció Econòmica i consellera delegada d'AMERSAM, Alícia Alegret.

En aquest àmbit, coincidint amb l'entrada en funcionament de la reforma de l'Àrea Riera Miró, AMERSAM ha iniciat la renovació dels terminals informàtics per supervisar l'aparcament regulat amb la incorporació de telèfons intel·ligents al sistema de control que fan servir els vigilants de zona blava. Aquesta nova mesura permet afegir imatges digitalitzades dels vehicles infractors a les denúncies, fet que millora la tasca de control i en facilita la gestió posterior.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.