Notes de premsa

Els Serveis Socials atenen 31.903 persones durant l’any 2011

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 2/05/2012

a de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha tancat la memòria de 2011, que posa de manifest que els Serveis Socials municipals han atès un total de 31.903 persones, de les quals 24.221 han estat ateses de manera individual o familiar, amb atenció comunitària o a través de projectes. Les competències d’aquesta àrea són una de les principals prioritats del govern municipal, i tenint en compte que l’any 2011 un 22,44% de la població va ser atesa directament pels tècnics de Serveis Socials, els pressupostos d’aquest 2012 preveuen un increment de les mesures de suport a les persones que més pateixen les conseqüències de la crisi econòmica en un 9,13%.

El nombre d’ajuts que més han incrementat són els referents a les persones i de suport a les necessitats bàsiques que han pasat de 1.445 l’any 2010 a 1.761 l’any 2011, el que suposa un augment del 21,86%. En aquest àmbit s’inclouen les ajudes al rebut de l’aigua, a les emergències socials o al menjador social, entre d’altres. Un dels augments més significatius és el dels rebuts de l’aigua, ja que l’any 2010 se’n van donar 511 i el 2011 se’n van atorgar 816. És per la realitat d’aquestes dades que l’àrea de Benestar Social ha decidit apujar el pressupost per aquestes ajudes per al’any 2012 un 45,15%, i dedicar en nombres absoluts 946.744 euros per aquests conceptes.

Per altra banda, la memòria també posa de manifest que alguns programes integrals als menors i a la família també han incrementat el nombre d’ajudes. Aquest és el cas de les ajudes al menjador escolar. L’any 2011 es van donar 1.011 ajuts per aquest concepte. L’increment en el nombre d’ajuts respon als nous criteris aplicats a mitjans de 2011 que van permetre arribar a més famílies.

Pel que fa al programa d’atenció integral a la gent gran, també s’ha detectat un increment en el nombre de sol·licituds de teleassistència. L’ay 2011 es van beneficiar d’aquesta ajuda gairebé un 9% més respecte l’any anterior. En consonància amb l’evolució de les xifres, el govern també ha decidit incrementar el presssupost per a la Teleassistència en un 27,10%, i ajustar d’aquesta manera els ajuts a la demanda.

Pel que fa al programa contra la violència de gènere, la memòria exposa que s’han realitzat durant el 2011 un total de 1.265 actuacions entre les persones ateses al Servei Integral d’Atenció a la Dona, a l’Oficina d’Atenció a la Víctima, així com amb el refugi de víctimes de violència. A principis de l’any 2012 ja es va avançar que durant aquest any es realitzarien també algunes actuacions dedicades a la prevenció de la violència.

Pel que fa ajuts, també destaca l’increment en la gestió del nombre d’expedients PIRMI per part dels Serveis Socials municipals durant l’any 2011, arribant a 418 expedients, un 28,62% més que l’any anterior (El PIRMI es gestiona en l’àmbit municipal però l’ajuda prové de la Generalitat). En canvi, la memòria manifesta que l’any 2011 han disminuït el nombre d’arrelaments socials sol·licitats respecte al 2010 en un 25,24%, molt probablement com a conseqüència de la crisi econòmica.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.