Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus es posarà en contacte de manera individual amb els proveïdors perquè s’acullin al pla de pagament de factures

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 2/04/2012

a d’Hisenda i Recursos Generals de l’Ajuntament de Reus es posarà en contacte de manera individual amb cada un dels proveïdors amb qui té factures pendents perquè s’acullin voluntàriament al pla de pagament impulsat pel Ministeri d’Hisenda de l’Estat Espanyol. En concret, es tracta de 771 proveïdors a qui se’ls deuen 37,3 milions d’euros per part de l’Ajuntament de Reus, els organismes autònoms i les empreses municipals participades integrament pel consistori.

Segons unes instruccions emeses posteriors al RDL 4/2012, del 24 de febrer, els proveïdors que vulguin cobrar les factures pendents hauran de sol·licitar voluntàriament cobrar-les, i en cas que no ho facin no entraran al pla de pagament, i per tant no cobraran les factures. Per aquest motiu, des de l’Ajuntament de Reus s’ha endegat un operatiu especial per informar de manera individual a tots els proveïdors que cal sol·licitar el cobrament de les factures.

Per fer aquesta sol·licitud hi ha dos procediments: o ho sol·licita el propi proveïdor a l’Agència Tributària o ho gestiona l’Ajuntament mitjançant una autorització per escrit del proveïdor. Els proveïdors també es poden dirigir a les oficines dels Serveis d’Atenció i Informació al Contribuent (c/ Sant Llorenç, 25).

Per facilitar el procediment, el mateix Ajuntament, després de contactar amb cada un dels proveïdors, farà arribar un document amb les dades de l’empresa en qüestió i el deute acumulat perquè el proveïdor el signi i certifiqui per escrit que es vol acollir al sistema de pagament de factures. Aquest document el retornarà a l’Ajuntament via telemàtica o de manera presencial a les oficines de l’àrea d’Hisenda del consistori, i seran els serveis municipals qui introduiran les dades al registre i finalitzaran els tràmits.

Terminis
Per realitzar aquest procés d’acolliment voluntari per part dels proveïdors al cobrament de les factures el termini establert és entre avui 2 d’abril i el divendres 20 d’abril. Posteriorment, entre els dies 23 d’abril i 8 de maig serà possible la modificació de possibles errors.

Una vegada es conegui l’import total de les obligacions pendents de pagament que s’hagin acollit al sistema de pagament, i sempre i quan el Pla d’Ajust notificat el 28 de març al Ministeri d’Hisenda de l’Estat sigui autoritzat, es procedirà a celebrar un ple durant els primers 15 dies de maig per aprovar la formalització de l’operació de crèdit corresponent.

A partir d’aquesta data, i d’acord amb les sol·licituds formulades, les entitats de crèdit pagaran mitjançant trasnferència als proveïdors que s’hagin acollit al sistema de pagaments.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.