Notes de premsa

La Guàrdia Urbana implanta una plataforma tecnològica innovadora per modernitzar el servei i l’atenció ciutadana<br />

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 26/05/2009

ntament de Reus treballa en la implantació d’un sistema tecnològic innovador que permetrà millorar l’eficàcia i l’eficiència en la gestió i l’atenció ciutadana de la Guàrdia Urbana. La nova plataforma tecnològica, denominada Séneca, centralitza i integra la gestió de les incidències i emergències del cos de seguretat municipal, a la vegada que millora la coordinació amb el cos dels Mossos d’Esquadra i el 112.

La implantació del projecte tecnològic Séneca ha estat possible gràcies a una subvenció de 70.000 euros concedida pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, en el marc del Plan Avanza. El cost total de tot el projecte és de 150.000 euros.

Tècnics de Sistemes d’Informació i Societat del Coneixement de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda de l’Ajuntament de Reus, conjuntament amb la Guàrdia Urbana, treballen actualment en la implantació de la plataforma tecnològica, la qual ara està en fase de proves. La previsió és que estigui plenament operativa a finals d’aquest 2009. El calendari d’implantació de la nova tecnologia preveu que abans de l’estiu entri en funcionament i, de forma progressiva, s’aniran incorporant tots els serveis previstos.

La nova plataforma tecnològica permet, entre altres les següents millores en el servei i l’atenció al ciutadà:

- La gestió automatitzada dels avisos i incidències del 092

- La integració de les comunicacions telefòniques i de radiofreqüència

- La monitorització i gestió dels recursos

- La monitorització i gestió de flotes per GPRS dels vehicles policials

- Integració amb altres programes informàtics

- La identificació automàtica de les trucades d’emergència en un sistema geogràfic i dels
recursos policials

- La geolocalització de les incidències

- La tipificació de les incidències i la aplicació dels seus corresponents plans operatius

- Permet saber en tot moment l’estatus dels recursos

- La possibilitat de fer informes d’explotació

- La Integració amb el 112

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.