Notes de premsa

La Oficina d’Objectes Perduts de la Guàrdia Urbana de Reus va tramitar 545 objectes perduts durant 2011

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 5/04/2012
L'Oficina d'Objectes Perduts està situada la comissaria de la Guàrdia Urbana.

icina d’Objectes Perduts de la Guàrdia Urbana de Reus va tramitar 545 expedients per motiu d’objectes perduts durant 2011, 261 menys que en 2010 (761) i 23 menys que en 2009 (569).

Durant els dos primers mesos de 2012, s’han tramitat 91 expedients, dels quals la major part són carteres amb documentació diversa.

La regidora adjunta de Seguretat, Alícia Alegret, exposa que «la Oficina d’Objectes Perduts és un servei de la Guàrdia Urbana que té la finalitat de ser un punt de referència per al ciutadà on es puguin dirigir totes aquelles persones que han perdut algun objecte i el volen recuperar».

Aquesta oficina es localitza a la Comissaria Central de la Guàrdia Urbana de Reus, i el seu horari d’atenció al ciutadà és de 08:00 hores fins a les 21:00 hores, de dilluns a divendres. No obstant qualsevol persona que vulgui preguntar sobre un objecte que hagi perdut, ho pot fer en qualsevol moment en la oficina de denúncies de la mateixa comissaria, o be pot trucar al telèfon 977 010 092 per informar-se.

Entre els objectes que s’han portat a la Oficina d’Objectes Perduts de la Guàrdia Urbana de Reus podem trobar claus, carteres, documentació diversa, telèfons mòbils, peces de roba, cascos de motocicleta o eines de treball.

Els objectes que més es lliuren a l’oficina són carteres i moneders, així com targetes de crèdit i documentació diversa tals com DNI, Passaport, Permís de Conduir, etc. També és molt rellevant la quantitat de claus que es dipositen a la oficina, la majoria de les quals no venen a recollir els seus propietaris, les quals només es poden identificar en la majoria dels cassos mitjançant el reconeixement personal d’aquests.

Els objectes perduts són trobats a múltiples llocs: a la via pública, als transports públics, centres comercials, edificis municipals o a bústies de correus. La major part d’aquest objectes són entregats a l’oficina pels ciutadans/es. D’altres, provenen de les diverses comissaries.

Procediment:
- Quan un ciutadà, agent o institució ens lliura un Objecte Perdut, l’agent que el rep l’ha de registrar al programa informàtic, li ha de donar número d’expedient i ha de confeccionar el corresponent Informe (o fitxa) en el qual farà constar qui és la persona que el lliura, on es va trobar, les dades o descripció del tipus d’objecte, etc.
- A continuació l’objecte el diposita dins d’una bossa de precinte la qual adhereix a una còpia de l’acta per al seu ingrés en el magatzem d’objectes perduts.
- L’acta original es tramita a l’Àrea Administrativa.
- Tot seguit s’inicien les gestions per trobar al seu titular, si es coneix, be telefònicament o si no es pot avisar per telèfon i es ciutadà de Reus, mitjançant lliurament d’una patrulla al seu domicili.
- També es fan gestions de consulta en els programes informàtics de denúncies per saber si la persona en qüestió ha patit algun tipus de robatori i si es pot localitzar per algun mitjà (telèfon, hotel, segona residència, policies d’altres localitats, etc).
- Si no es pot localitzar el seu propietari, l’objecte perdut es diposita al magatzem d’objectes perduts, per si algú s’interessa per ell.
- Per al lliurament dels objectes, s’haurà d’acreditar que és el propietari de l’objecte, ja sigui mitjançant document justificatiu, factura, aportar dades de la pèrdua: lloc i data, descriure el més precís possible l’objecte; en el cas de telèfons mòbils hauran de portar factura, IMEI o codi PIN; si es tracta de joies, hauran de portar fotografies, la seva parella, factura o qualsevol altra dada que la identifiqui com a propietari/a d’aquesta.
- Si el propietari d’un objecte perdut no el reclama, d’acord a la legislació vigent, per part de l’Àrea Administrativa es faran les gestions necessàries per tal de destruir els objectes que no s’han pogut entregar als seus propietaris i remetre les documentacions als organismes competents, o bé si retornar-lo a la persona que l’ha trobat.
- En el cas que el propietari de l’objecte sigui d’una altra localitat i no li fos possible venir a recollir-lo es pot fer l’enviament per correu o be a ports deguts.

L'Oficina d'Objectes Perduts està situada la comissaria de la Guàrdia Urbana.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.