Notes de premsa

La regidoria de Serveis Socials implanta un cos de guàrdia per atendre situacions d’urgència les 24 hores del dia

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 16/11/2010

a de Benestar de l’Ajuntament de Reus ha implementat un sistema de guàrdies de professionals dels Serveis Socials municipals per millorar l’atenció a la ciutadania en casos d’urgència social o d’emergència les 24 hores del dia. El projecte s’inclou en el Pla de qualitat, l’eina de treball de l’àrea que busca l’excel·lència en l’atenció a la ciutadania a partir d’un nou model organitzatiu adaptat a les necessitats socials canviants.

El cos de guàrdia permetrà la intervenció immediata dels professionals dels Serveis Socials municipals en casos d’urgències socials o generats per emergències imprevistes (incendis, enfonsament d’habitatges, inundacions...). Serà la Guàrdia Urbana qui requerirà la presència del cos de guàrdia en aquelles situacions que ho requereixin.

La implantació del servei de guàrdia permetrà activar els procediments d’atenció social de l’Ajuntament des del primer moment en què els serveis municipals intervingin en casos d’emergència. La tasca dels professionals dels Serveis Socials de guàrdia serà informar i assessorar els cossos de seguretat; recollir informació sobre les persones afectades, en especial sobre les seves necessitats socials; i derivar les persones afectades cap als recursos necessaris: socials, sanitaris, judicial, allotjament...

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.