Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp unifiquen les oficines de consum

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 17/07/2014
L’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp unifiquen les oficines de consum

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el president del Consell Comarcal del Baix Camp, Joaquim Calatayud, han signat aquest dijous 17 de juliol un conveni de col·laboració entre les dues institucions que representen per unificar els respectius serveis d’informació als consumidors. L’acord s’emmarca en la voluntat de l’Ajuntament i el Consell Comarcal d’optimitzar els recursos disponibles i oferir un millor servei a la ciutadania; en la línia dels acords de col·laboració en els àmbits dels serveis funeraris i de la racionalització de la contractació pública.

La unificació de les oficines de consum centralitzarà en un únic espai tots els serveis, de manera que s’evita que les persones consumidores haguessin de presentar la seva reclamació en una oficina i realitzar el tràmit de mediació en una altra. Fins que l’Oficina de Consum es traslladi a la Patacada, les persones consumidores seran ateses a l’oficina que s’ubica a la seu del Consell Comarcal del Baix Camp (Dr. Ferran, 8).

Els serveis integrats d’informació i atenció comarcal es prestaran des de les oficines municipals situades a la plaça de la Patacada, 1, que l’Ajuntament cedirà al Consell Comarcal. L’ens supramunicipal assumirà les despeses derivades del funcionament del servei, i aportarà els recursos humans necessaris per desenvolupar-lo. L’acord permetrà a l’Ajuntament destinar a altres serveis municipal el personal que actualment treballa l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor.

L’Oficina de Consum del Baix Camp obrirà en la nova ubicació, com a molt tard, el 15 de setembre, oferirà atenció al públic presencial; informació sobre els drets del consumidors i la manera d’exercir-los; recepció i tramitació de queixes, consultes i denúncies de consumidors; i tramitació de reclamacions i mediacions.

El Consell Comarcal del Baix Camp té un encàrrec de gestió de l’Agència Catalana del Consum per a la realització d’actuacions definides en matèria de consum a la comarca que comprèn la informació, la tramitació de queixes i reclamacions, la mediació i l’arbitratge de consum per a la ciutadania domiciliada en elss diversos municipis que l’integren. Al seu torn, i des de fa tres anys, l’Ajuntament de Reus ha desenvolupat paral·lelament tasques d’informació, orientació i assessorament a les persones consumidores a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).

En la mateixa línia de l’acord signat el passat mes de gener per estendre els serveis de l’empresa municipal Serveis Fneraris de Reus i Baix Camp a tota la comarca, el nou conveni entre l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp busca mancomunar serveis i la col·laboració entre administracions per optimitzar recursos i ser més eficients en l’atenció a la ciutadania.

L’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp unifiquen les oficines de consum
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.