Notes de premsa

L'Ajuntament ha realitzat enguany 68 requeriments a propietaris de solars en mal estat perquè els netegin

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 22/07/2015

L'Ajuntament de Reus ha realitzat des del mes de gener un total de 68 requeriments a propietaris de solars en mal estat o abandonats perquè procedeixin a realitzar-ne la neteja i manteniment. Es tracta de finques que per la seva situació d'abandonament suposen un risc per motius d'higiene o possibilitat d'incendis.

Segons la normativa municipal, el decret sobre la gestió de residus i la Llei d'Urbanisme, els propietaris de tota classe de terrenys tenen el deure de mantenir-los en bones condicions, lliure de residus i en condicions d'higiene, salubritat, seguretat i ornat públic necessàries.

D'aquests 68 requeriments de neteja, els mateixos propietaris ja han realitzat la neteja de 23 terrenys i aquests expedients ja han finalitzat. La resta encara estan oberts. Tal i com es va anunciar el passat mes de març, des d'aquest 2015, en aquells casos en què passat el termini establert la propietat no hagi respost el requeriment i no hagi intervingut a la finca, l'Ajuntament pot imposar una multa i, posteriorment, pot procedir a realitzar la neteja subsidiàriament, amb els costos econòmics a càrrec de la propietat.

L'any 2014 es van obrir 65 requeriments, dels quals 50 terrenys van ser netejats i l'expedient tancat, s'ha fet la neteja subsidiària de 5 i 10 encara tenen el procediment obert.

En un mateix requeriment hi pot haver més d'un solar sempre que estiguin contigus i sigui de la mateixa propietat.

Al llarg dels anys, la davallada d'activitat en el sector de la construcció ha fet empitjorar l'estat dels terrenys no urbanitzats i els requeriments de neteja de solars s'han incrementat des del 2002 i 2003, quan es van obrir tan sols un parell de requeriments.

La calor, la poca humitat ambiental i la manca de pluges i l'aturada dels projectes urbanístics fan que el perill d'incendi sigui molt alt. En aquest sentit, des de la regidoria de Via Pública i Medi Ambient, Hipòlit Monseny, apel·la a “la responsabilitat dels particulars, empreses i institucions que posseeixen terrenys perquè es realitzi la neteja i manteniment d'aquestes zones i s'evitin danys a les persones i als béns”.

  • 2015 (gener a juliol): 68 requeriments 
  • 2014: 65 requeriments 
  • 2013: 61 
  • 2012: 96
  • 2011: 102
  • 2010: 60
  • 2009: 46
  • 2008: 37
  • 2007: 18
  • 2006: 24
  • 2005: 16
  • 2004: 23
  • 2003: 2
  • 2002: 3

La neteja d'abocaments incontrolats genera un gran esforç a l'Ajuntament. L'any 2014, es van destinar 185.000 euros a la neteja subsidiària de propietats privades, incloent espais públics com barrancs, rieres i zones perifèriques de la ciutat. Un cost que posteriorment es va repercutir als propietaris. Durant l'any 2014 es van recollir 108 tones de runes i 232 pneumàtics.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.