Notes de premsa

L’Ajuntament posa en marxa un nou sistema de comunicacions electròniques a la ciutadania

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 25/07/2013

L’Ajuntament de Reus ha fet un nou pas en el sistema de comunicacions electròniques a la ciutadania. Per primera vegada, ha fet un enviament per respondre oficialment, al mateix temps i de manera individual, a totes aquelles persones que han requerit un determinat tràmit administratiu.

Aquesta primera comunicació electrònica massiva s’ha fet amb la resolució de concessió o denegació de les subvencions per a l’assistència als menjadors de les escoles i instituts escola de titularitat pública en les etapes d’educació infantil i primària sol·licitades per al curs 2013-2014.

El miler de persones que ha sol·licitat aquesta subvenció rebrà un missatge al telèfon mòbil o a l’adreça electrònica facilitada a la sol·licitud, amb el link que el connectarà directament amb el tauler electrònic (https://serveis.reus.cat/tauler.php). Aquí hi trobarà tot el llistat de les subvencions sol·licitades a cada escola, i posant al buscador el seu DNI podrà localitzar a la seva resolució.

Les resolucions també es publicaran al tauler d’edictes de l’Ajuntament ubicat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situat al palau municipal.

Montserrat Vilella, regidora de l’Àrea de Benestar Social, fa una valoració positiva d’aquest avenç tecnològic: “Avui en dia en que la immediatesa forma part de la nostra quotidianitat, és important que l’administració local utilitzi les noves tecnologies per tal de facilitar la informació als seus usuaris, com hem fet en aquest cas amb la resolució de les subvencions de menjador”.

Procediment
L’Ajuntament va posar en marxa el sistema de notificacions electròniques el passat mes de gener, d’acord al Reglament Municipal sobre notificacions i comunicacions per mitjans electrònics aprovat el març de 2012.

Seguint aquesta línea, els ajuts o subvencions convocats per l’Ajuntament durant el 2013 han previst, en les respectives convocatòries, incorporar la notificació telemàtica i, en alguns processos de concurrència competitiva, preveure que la publicació de la resolució a la seu electrònica substitueix la notificació a tots els efectes.

Les persones que han presentat la sol·licitud en les diferents subvencions convocades rebran un avís al mòbil o al correu electrònic. Rebut l’avís, la persona interessada entrarà a la seu electrònica de l’Ajuntament on, en funció dels casos, se li practicarà la notificació electrònica (notificacions telemàtiques) o comprovarà la publicació de la resolució en substitució de la notificació (tauler).

Els processos actualment convocats per l’Ajuntament i subjectes a la comunicació electrònica són els següents:

Publicació en tauler

  • Subvenció per a l’assistència als menjadors de les escoles i instituts escola de titularitat pública en les etapes d’educació infantil i primària a la ciutat de Reus.
  • Subvenció per a les persones en situacions socioeconòmiques desfavorides

Notificació electrònica

  • Subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a relacions ciutadanes i participació a la ciutat de Reus (ja finalitzat)
  • Subvencions per al foment d’activitats culturals
  • Subvencions per impulsar el creixement empresarial, l'ocupació, la innovació i la cooperació empresarial a Reu.
  • Subvencions per impulsar la competitivitat del comerç, serveis, mercats, promoció de ciutat i cooperació comercial
  • Subvencions per al forment de la contractació de persones incloses al pla de dinamització sociolaboral de la ciutat de Reus

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.