Notes de premsa

L’Ajuntament rebaixarà un 3% els tributs als contribuents que n’avancin el pagament

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 9/12/2011

vern de Reus ha introduït dues modificacions a l’expedient d’ordenances fiscals de l’exerxici 2012, que el ple de l’Ajuntament sotmetrà a aprovació aquest divendres 16 de desembre, amb l’objectiu de dinamitzar l’activitat econòmica local. D’una banda, inclou la possibilitat d’avançar el pagament de les taxes i els impostos. Els contribuents que s’acullin a aquesta nova modalitat de pagament es beneficiaran d’un descompte de la quota total del 3%. De l’altra, s’introdueix el pagament fraccionat de la taxa de la llicència d’obertura d’activitats.

L’Ajuntament de Reus aplicarà un descompte del 3% a tots aquells contribuents que l’any 2012 s’acullin al pagament avançat de l’import de tots els rebuts del padró, és a dir, l’impost de vehicles, l’IBI (urbana i rústica), la taxa d’escombraries, i també, si s’escau, les taxes d’aprofitament de Via Pública (guals) i l’IAE.

El contribuents que s’acullin al pagament avançat hauran de sol·licitar-ho abans del 20 de gener a les oficines dels Serveis d’Atenció i Informació al Contribuent (c/ Sant Llorenç, 25). El pagament es farà el 31 de gener; i s’avança 3 mesos al termini de pagament ordinari, respecte els principals tributs municipals.

Reus serà un dels primers municipis de l’estat espanyol que aplicarà aquesta mesura de capitalització d’impostos, prevista en la Llei d’Hisendes Locals. La mesura té l’objectiu de rebaixar la pressió fiscal i, en conseqüència, contribuir a dinamitzar l’activitat econòmica.

D’altra banda, el govern ha introduït una segona modificació en l’expedient d’ordenances que permetrà als empresaris que vulguin obrir un nou negoci pagar de manera fraccionada la quota de la llicència d’obertura de l’activitat, sempre que la quota de la taxa sigui superior als 600 euros. El calendari actual obliga a abonar la quantia total de la quota en el moment de la sol·licitud. La modificació fraccionarà el pagament en tres quotes: la primera, en el moment de la sol·licitud; la segona, en el moment de la concessió; i la tercera, quan tingui lloc el control inicial previ a l’inici de l’activitat, en els percentatges que s’estableixi a la respectiva ordenança fiscal.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.