Notes de premsa

L'Ajuntament treballarà conjuntament amb els jutjats els casos de desnonaments per ajudar a les famílies afectades

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 2/12/2013

L’Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Benestar Social, ha oberta una col·laboració amb els jutjats per treballar de manera conjunta els casos de desnonament i ajudar així a les famílies afectades. La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, es va reunir el pasat divendres 29 de novembre amb el Jutge degà de Reus, la degana del col·legi de Procuradors de Reus i amb un membre de la Junta directiva del Col·legi d'Advocats de Reus per tal de crear un grup de treball de tècnics dels Serveis Socials municipals i representants dels col·legis d'advocats i procuradors que permeti treballar conjuntameht la problemàtica dels desnonaments a nivell social. Aquesta col·laboració estable és fruit de l'adhesió de l'Ajuntament de Reus al Protocol d’execució de les diligències de llançament als partits judicials de Catalunya, aprovada per la Junta de Goverl Local el mateix divendres.

Aquest protocol es va subscriure el passat 5 de juliol per representants del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, del departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, de les diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, del Col·legi d’advocats de Catalunya, del Col·legi de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, de l’Associació Catalana de Municipis i de la Federació de Municipis de Catalunya.

En el context actual de crisi econòmica, s'estableix d'aquesta manera una col·laboració institucional per donar resposta a l'augment dels procediments que porten aparellada en execució el llançament de l’habitatge (desnonaments en les seves diferents modalitats, execucions hipotecàries, execució de laudes arbitrals...).

La regidora de l’àrea de Benestar Social, Montserrat Vilella, valora molt positivament aquest acord: “L'objectiu d’aquest protocol és coordinar l’acció de diverses institucions i realitzar totes les actuacions que puguin ajudar a millorar la situació de les famílies o les persones en situació de vulnerabilitat social a causa de la pèrdua de l'habitatge. Aquesta nova col·laboració se suma a les accions que des de l’Ajuntament de Reus estem portant a terme en aquesta línia: servei d’assessorament hipotecari, habitatge assequible, habitatge compartit, etc.”

L’adhesió a aquest Protocol segueix la línia de treball en matèria d’habitatge establerta el passat mes d’abril en l’acord unànime de tots els grups municipals representats al Ple de l’Ajuntament de Reus. Un consens que va permetre l’aprovació d’una sèrie de mesures per tal d’alleugerir la situació de patiment de moltes famílies de la ciutat que no poden pagar casa seva.

La col·laboració de l'Ajuntament de Reus
Ara, l’Ajuntament de Reus s'adhereix a aquest protocol i assumeix els compromisos següent: 

  • Designar l’interlocutor tècnic de Serveis Socials.
  • Facilitar les dades i sistema d’accés als diferents centres de Serveis Socials.
  • Avaluar la situació de risc de les famílies que seran desnonades i la situació de risc de la comissió judicial que ha d’executar el llançament. Emetre informe valoratiu en 15 dies.

L'Ajuntament de Reus també podrà col·laborar en altres aspectes com:

  • Facilitar quan sigui imprescindible i sempre que sigui possible allotjament alternatiu a les persones que siguin desnonades. 
  • Facilitar magatzem per mobiliari a les famílies que els resulti impossible cercar lloc i hagin de ser acollides en casa de familiars. 
  • Facilitar informació i assessorament a les persones que hagin estat desallotjades.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.