Notes de premsa

L’alcalde presideix la constitució de la Comissió Tècnica d’Accessibilitat

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 7/02/2013
Comissió Tècnica d’Accessibilitat

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha presidit aquest dijous 7 de febrer la reunió constitutiva de la Comissió Tècnica d’Accessibilitat, impulsada des del Pla Transversal de la Discapacitat, i que agrupa els serveis municipals i les entitats vinculades amb la mobilitat reduïda. La comissió treballarà, des de la participació i la cooperació, per detectar els punts de la ciutat que no s’adapten a la normativa d’accessibilitat, i estudiar i implementar millores.

La comissió està integrada, per part de l’Ajuntament, per representants de les regidories de Benestar Social, d’Arquitectura i Urbanisme i de Via Pública, així com de la Brigada Municipal i del departament de Mobilitat de la Guàrdia Urbana. Per part de les entitats, hi són presents l’Associació Reusenca Antibarreres, la Federació Mestral Cocemfe i la Federació Ecom, tot i que s’obre a la participació d’altres entitats del Consell de la Discapacitat. La comissió preveu també col·laboracions puntuals amb la Fundació ONCE.

El nou òrgan de planificació i treball es fixa l’objectiu de millorar l’accessibilitat arquitectònica i urbana en els espais públics de la ciutat.

La reunió constitutiva, presidida ñer l’alcalde, també ha comptat amb la presència de Montserrat Vilella, regidora de Benestar Social; Miquel Domingo, regidor d’Arquitectura i Urbanisme; i Hipòlit Monseny, regidor de Via Pública.

La creació de la comissió s’emmarca en l’especialització temàtica del Consell de la Discapacitat que impulsa l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament. La Comissió d’Accessibilitat se suma a les dues ja creades fins ara d’Accessibilitat als espais municipals i Laboral.

Comissió Tècnica d’Accessibilitat

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.