Notes de premsa

Telefonia i productes financers, motius principals de consultes i reclamacions a l’OMIC

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 5/08/2014

La telefonia mobil i fixa, i els productes financers han estat els motius principals de les reclamacions i consultes de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Reus ha atès durant el 2013. En total, l’oficina va realitzar 8.346 actuacions.

D’aquestes, 5.800 corresponen a l’atenció telefònica, és a dir, aquelles trucades que suposen una primera aproximació a l’OMIC i a les quals no s’aprofundeix en la problemàtica plantejada. Les actuacions a fons, és a dir, aquelles que representen un estudi individualitzat i minuciós de la problemàtica han estat de 2.546, entre consultes i reclamacions:

  • Les consultes són aquelles de resposta immediata, informativa, orientadora, que es resolen al moment. Se n’han atès 2.136
  • Les reclamacions són les què el consumidor considera que ha patit un perjudici econòmic i reclama per resoldre el problema o obtenir la devolució dels diners pagats. El nombre d’actuacions en aquest sentit ha estat de 410.

Seguint la tendència dels darrers anys, el sector que més reclamacions té són les telecomunicacions. La suma de les reclamacions de telefonia fixa i mòbil, connexions a internet, i televisió per cable dóna un total de 175 reclamacions, la qual cosa suposa el 42,68% del total.

Els següents sectors que més reclamacions acumulen són els bancs i caixes, amb un augment considerable respecte d’altres anys, degut a la comercialització de participacions preferents i deute subordinat, amb un percentatge del 20,24%; els subministraments, les agències de viatges/transport aeri, però a una distància considerable. Representen el 8,53%, i el 8,05% respectivament del total.

Aquests sectors pràcticament es mantenen en les consultes; les telecomunicacions també constitueixen el sector majoritari, amb un total de 840 consultes que representen el 39,33%. Els altres sectors més consultats són els bancs i caixes, amb 413 i un percentatge del 19,33% del total; els subministraments (sobre tot electricitat i gas degut a la liberalització del sector) amb 230 i un 10,76% del total; agències de viatges i transport aeri amb 95 consultes i el 4,45%; i assegurances amb 82 consultes i el 3,34%.

Unificació d’oficines de consum municipal i comarcal
La memòria del 2013 és la darrera que l’OMIC presenta d’un any sencer. Fruit del conveni de col·laboració signat el passat 17 de juliol entre l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el president del Consell Comarcal del Baix Camp, Joaquim Calatayud, les oficines de consum municipal i comarcal s’unifiquen amb l’objectiu d’optimitzar els recursos disponibles i oferir un millor servei a la ciutadania.

Els serveis integrats d’informació i atenció comarcal es prestaran des de les oficines municipals situades a la plaça de la Patacada, 1, que l’Ajuntament cedeix al Consell Comarcal. L’Oficina de Consum del Baix Camp obrirà en la nova ubicació, com a molt tard, el 15 de setembre, i oferirà atenció al públic presencial; informació sobre els drets del consumidors i la manera d’exercir-los; recepció i tramitació de queixes, consultes i denúncies de consumidors; i tramitació de reclamacions i mediacions.

Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.