Ple ordinari 2004-05-28

Cerca sessions de Ple

E.g., 02/06/2024
E.g., 02/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 28 Maig, 2004

CTE DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 28 DE MAIG DE 2004

1.- Aprovació actes sessions anteriors

S’aproven les actes del Ple ordinari del 30 d’abril de 2004, amb l’esmena del Sr. Pi, on diu Sr. Bergadà d’ICV ha de dir Sr. Bergadà d’ERC; i del Ple extraordinari i urgent del 17 de maig de 2004.

2. Informació de l’Alcaldia

3.- Moció de l’Alcaldia. Substitució representant del Grup Municipal de Convergència i Unió en el Consell General de l’IMFE i en la Fundació IMFE-Mas Carandell

S’acorda:

Primer. Designar la Sra. Isabel Abat Barba membre del Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell, en substitució de la Sra. Rosa Novell Bové.

Segon. Designar la Sra. Teresa Gomis de Barbarà patrona de la Fundació IMFE Mas Carandell, fundació privada, en substitució del Sr. Ramon Bonet i Pau."

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

4.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta els sectors A.9d "barranc Martí o del Cementiri" i A.12 "riera del Molinet"

S’acorda:

Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta als sectors A.9d "barranc Martí o del Cementiri" i A.12 "Riera del Molinet".

Segon. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva."

5.- Gestió Urbanística. Rectificació de les errades advertides en la relació d’immobles afectats per la suspensió de llicències amb motiu de l’aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta el barri del Carme.

S’acorda:

- Rectificar les errades advertides en la relació d’immobles afectats per la suspensió de llicències amb motiu de l’aprovació inicial de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta el barri del Carme, acordada pel Ple de data 30 d’abril de 2004, en el sentit d’excloure els immobles del raval de Jesús, núm. 44, carrer de Sant Gaietà, núm 1, i carrer del Vent, núm. 6, i al carrer del Vent en lloc del núm. 27 A i núm. 27 B ha de ser núm. 27 i 27 A respectivament."

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

6.- Comptabilitat. Donar compte liquidació pressupostos Ajuntament i organismes autònoms.

S’acorda:

Primer. donar compte de les liquidacions corresponents als pressupostos de l'Ajuntament, de l'Institut Municipal d'Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Museus, de l'Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, de l'Institut Municipal de Formació i Empresa, de l'exercici 2003, sent el resum de les esmentades liquidacions tal i com es recull en la documentació i expedient que s'adjunta, el que a continuació es detalla:

La liquidació del pressupost de l'Ajuntament de l'exercici 2003, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 21.315.094,49
- Saldos art.103 RD 500/90 . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TOTAL 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . -2.308.245,84
19.006.848,65
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . 36.903.074,21
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 32.237.618,07
4.- Romanent de tresoreria afectat a despeses amb finançament afectat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
14.258.215,93
5.- Romanent de tresoreria per a despeses generals . . . . 83.176,58
Romanent de tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14.341.392,51

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació de l'expedient, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del pressupost de l'Institut Municipal d'Acció Cultural corresponent a l'exercici 2003 en la forma que ha quedat redactada, el resum de la qual és el següent:
1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . . 463.796,87
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . . . 461.416,92
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 16.638,29
4.- Romanent de tresoreria per a despeses generals . . . . 19.018,24
Romanent de tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19.018,24

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del Pressupost del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, corresponent a l'exercici 2003, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 184.687,50
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . . 174.713,69
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 1.742,58
4.- Romanent de tresoreria per a despeses generals . . . . 11.716,39
Romanent de tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11.716,39

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del pressupost de l’Institut Municipal de Museus, corresponent a l'exercici 2003, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 145.990,41
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . . 145.995,26
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 444,75
4.- Romanent de tresoreria per a despeses generals . . . . 439,90
Romanent de tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . 439,90

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del pressupost de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frias, corresponent a l'exercici 2003, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 37.290,65
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . . 12.761,63
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 1.324,38
4.- Romanent de tresoreria per a despeses generals . . . . 25.853,40
Romanent de tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25.853,40

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del pressupost de l'Institut Municipal de Formació i Empresa, corresponent a l'exercici 2003, en la forma que ha estat redactada, el resum del qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . . 613.147,46
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . . 787.961,74
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 199.346,18
4.- Romanent de tresoreria afectat a despeses amb finançament afectat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19.000,00
5.- Romanent de tresoreria per a despeses generals . . . . 5.531,90
Romanent de tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24.531,90

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Segon. Aprovar les incorporacions de romanents de crèdits de l’Ajuntament a l'exercici 2004 per un import de 31.962.973,10 euros amb llur finançament, segons consta a l'expedient i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, per un import de 19.000 euros.

7.- Rendes i Exaccions. Acord d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu de les obres de pavimentació i serveis al carrer de Menorca segons projecte revisat i aprovat definitivament en data 02.04.04

S’acorda:

Primer. Que d’acord amb l’establert a l’article 28 i següents del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i l’ordenança fiscal reguladora de la matèria aprovar la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres de pavimentació i serveis del carrer de Menorca.

Segon. Que el percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 90% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

Pressupost del projecte 143.316,04 _
Import de les expropiacions 67.510,84 _
Total 210.826,88 _
Import de les contribucions especials
Projecte 128.984,44 _
Expropiacions 60.759,76 _
Total 189.744,2 _

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer. Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart. Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui obtenen un benefici especial per la seva execució.

Cinquè. Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè. No obstant l'exposat anteriorment, i d'acord amb els criteris fixats per la Corporació al seu dia, per tal d'aconseguir una imposició tributària més proporcional al benefici especial realment obtingut, s'aplicarà a aquelles finques afectades per les obres qualificades pel PGOU com a zones IV, un coeficient reductor del 0'70.

Setè. Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Vuitè. Que un cop aprovada la imposició i ordenació es procedeixi a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.

Novè. Com a conseqüència de tot l’exposat deixar sense efectes l’acord d’imposició i ordenació de les contribucions especials, adoptat en data 29.10.01 per les mateixes obres a tenor del projecte tècnic aprovat abans de la seva revisió en data 3.09.99, així com les actuacions portades a terme fins a aquest moment com a conseqüència d’aquell.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ

8.- Proposta d’ICV-EA sobre el Centre de Recerca en Energies Renovables de Catalunya amb seu a Vandellòs-Hospitalet de l’Infant

S’acorda:

Primer. Expressar el suport de la Corporació a la creació del Centre de Recerca en Energies Renovables de Catalunya a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, segons moció del Parlament de Catalunya de 14 d’abril de 2004.

Segon. Notificar aquest acord a l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, al Parlament de Catalunya, al Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i al Ministerio de Medio Ambiente.

9.- Proposta de CiU pel recolzament a la millora del finançament local

S’acorda:

Primer impulsar, en el procés de revisió del marc estatutari iniciat pel Parlament de Catalunya en el si de la ponència conjunta, la reforma del sistema de finançament actual de les institucions públiques catalanes, tant les del Govern com les dels ens locals.

Segon. Demanar al Govern de l’Estat la reforma del sistema de finançament local en el marc de les seves competències per tal que el governs locals tinguin uns recursos suficients en la perspectiva demanada des de fa tants anys d’arribar a un 30, 30, 40 en la gestió de la despesa pública local.

Tercer. Sol·licitar al Govern de l’Estat la garantia que cap ajuntament català patirà una minva de les fonts de finançament actuals amb la implantació del nou sistema.

Quart. Exigir una clara delimitació de les competències de la Generalitat en matèria de finançament dels ens locals

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

10.- Moció de CiU. Per presentar la candidatura de Reus a ser Capital de la Cultura Catalana

S’acorda:

1.- Estudiar la presentació de la candidatura de Reus per optar a la designació de capital de la cultura catalana.

2.- Que la Comissió de Serveis Personals avaluï i valori l’actual projecte i els que altres ciutats duran a terme durant els dos anys propers.

11.- Moció de CiU per la creació d’un servei de protecció escolar

La Moció es desestimada.

Assumptes sobrevinguts. No n’hi ha

Precs i preguntes

Reus 1 de juny 2004

El secretari general

Jaume Renyer i Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.