Ple ordinari 2004-06-25

Cerca sessions de Ple

E.g., 02/06/2024
E.g., 02/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 25 Juny, 2004

CTE DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE
DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL 25 DE JUNY DE 2004

1.- Aprovació acta sessió anterior

S’aprova l’acta del 28 de maig de 2004.

2. Informació de l’Alcaldia

3.- Alcaldia. Sol·licitud a la Secretaria de la comunicació del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya relativa a la prestació del servei públic de televisió local amb tecnologia digital.

S’acorda:

Manifestar la voluntat d’aquest Ajuntament de gestionar el servei públic de televisió local amb tecnologia digital, per la qual cosa es sol·licita formalment a la Secretaria de Comunicació del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya la gestió directa d’un dels programes de televisió local amb tecnologia digital inclòs en el canal múltiple corresponent.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

4.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Sr. Joan Carles Vadillo de Haro.

S’acorda:

Concedir al senyor JOAN CARLES VADILLO DE HARO, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva llarga trajectòria esportiva en l’hoquei patins, als records assolits al llarg d’aquests anys com a porter de l’equip d’hoquei patins del Reus Deportiu i més especialment per haver assolit durant dos anys consecutius el títol de Campions de la CERS.

5.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Centre d’Amics de Reus.

S’acorda:

Concedir al CENTRE D’AMICS DE REUS, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc, per la important activitat en pro de persones i entitats de la nostra ciutat al llarg de tots aquests anys, i de forma especial per celebrar enguany els 25 anys de la seva fundació.

6.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’Associació d’Amics del Ferrocarril.

S’acorda:

Concedir a l’ASSOCIACIÓ D’AMICS DEL FERROCARRIL DE REUS, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc, per la important activitat en pro de l’afició al món ferroviari, i de forma especial per celebrar enguany els 25 anys de la seva fundació.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

7.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector C.2b "Ctra. d’Alcolea".

S’acorda:

Primer. Estimar en part les al·legacions formulades per ARRENDAMIENTOS MERCAMA, SL, en el sentit d’eliminar el paràmetre de parcel·la mínima de la modificació del Pla general, que es fixarà en el pla parcial atenent a una major concreció de la tipologia edificatòria i de la unitat mínima d’edificació, i desestimar la resta d’aspectes al·legats en base a les consideracions exposades en els informes emesos en dates 27 d’abril i 21 de juny de 2004 per l’arquitecte del Servei d’Urbanisme que s’adjunten com a fonament d’aquest acord.

Segon. Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector C.2b "Ctra. d’Alcolea", manifestant-se la voluntat municipal de sol·licitar davant l’ACA que informi favorablement el soterrament de la totalitat del recorregut del barranc a l’àmbit.

Tercer. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

8.-Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector A.10 "Mas Cort".

S’acorda:

Primer. Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector A.10 "Mas Cort" i aprovar-la inicialment, condicionada a les determinacions resultants de l’informe emès en data 1 de juny de 2004 per l’arquitecte del Servei d’Urbanisme d’aquest Ajuntament, el qual s’adjunta com a fonament d’aquest acord.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

9.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a un solar ubicat al c/ Jardí dels Poetes cantonada c/ Escultor Sunyol.

S’acorda:

Primer. Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a un solar ubicat al c/ Jardí dels Poetes cantonada c/ Escultor Sunyol i aprovar-la inicialment.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

10.- Patrimoni del Sòl. Cessió gratuïta a favor del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, d'un solar de 2.321’55 m2 de superfície situat al c/ Alfàbrega núm. 4, cantonada amb el carrer Orenga i amb el vial de servei paral·lel a la Ctra. d’Alcolea, per a la construcció d'una Comissaria per als Mossos d’Esquadra.

S'acorda:

Primer. Cedir gratuïtament a favor del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, un solar de 2.321’55 m2 de superfície situat al c/ Alfàbrega, núm. 4, cantonada amb els carrer Orenga i amb el vial de servei paral·lel a la Ctra. d’Alcolea, per a la construcció d'una Comissaria per als Mossos d’Esquadra. Afronta al Nord amb el carrer de situació: a l'Est, amb c/. Orenga; al Sud, amb el vial de servei paral·lel amb la Ctra. d’Alcolea; i a l'Oest, amb finca de propietat municipal qualificada de zona verda. "INSCRITES les finques registrals de les quals forma part la superfície de terreny objecte de cessió, al volum 1437, Llibre 943, Fulls 208 i 212, Finques núms. 46.861 i 46.865, del Registre de la Propietat núm. 1 de Reus.

Segon. La finalitat de la cessió, en benefici de la població de la Ciutat de Reus, és la construcció d’una Comissaria per als Mossos d’Esquadra. Els terminis de construcció i manteniment de la seva destinació són els fixats a l'art. 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya.

En cas d'incompliment dels terminis i condicionaments, serà d'aplicació l'art. 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya.

Tercer. Manifestar expressament que la parcel·la que es cedeix està classificada de sòl urbà i té la qualificació urbanística d’equipament adequada per a l'ús o finalitat prevista.

Quart. Condicionar l’efectivitat d’aquests acords de cessió gratuïta a

1) L’aprovació de la modificació puntual (núm. 13) del PGOU, per la "Reordenació dels espais lliures i equipaments del sector C.1 Carmelites per ubicar-hi els Mossos d’Esquadra".

2) A la informació pública per un termini de 30 dies, d’acord amb l’art. 49 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya.

Cinquè. El compliment de les condicions anteriors s’acreditarà amb certificació de la Secretaria General sense necessitat d’un nou acord, llevat de que es formulin al·legacions.

Sisè. Donar compte de l’acord de cessió, al Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya en el moment procedimental oportú.

Setè. Facultar el Molt Il·ltre. Alcalde Sr. Lluís-Miquel Pérez i Segura, i el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè formalitzin la cessió esmentada, i subscriguin els documents que siguin necessaris per a la plena efectivitat d'aquest acord."

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

11.- Recursos Humans. Sol·licitud de compatibilitat d’un funcionari.

Vista la sol·licitud presentada pel funcionari al servei d’aquesta Corporació Sr. Jaume Renyer i Alimbau, interessant declaració de compatibilitat de l’exercici de llur lloc de treball en aquest Ajuntament amb la corresponent activitat de docència.

Considerant que la vigent normativa en matèria d’incompatibilitats del personal al servei de les entitats locals, permet efectuar declaració de compatibilitats de l’exercici d’un lloc de treball a l’administració local, amb les activitats privades, docents i del sector públic, en determinats supòsits i condicions (arts. 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals).

Considerant que el Ple de la Corporació és l’òrgan competent per adoptar acords sobre situacions de compatibilitat, que poden afectar a peticions concretes.

Vistos els articles 321 i següents del Reglament del personal al servei de les entitats locals i els aplicables de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i la Llei 21/2987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al servei de l’administració de la Generalitat de Catalunya, s’acorda:

Primer. Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel funcionari al servei d’aquesta Corporació Sr. Jaume Renyer i Alimbau, amb la corresponent activitat de docència sol·licitada.

Segon. Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer. Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

12.- Comptabilitat. Expedient de modificació de crèdits.

Vist l'expedient tramitat en virtut del Decret de l'Alcaldia, amb el que s'adjunta informe de la Intervenció de Fons i atesa la proposta de la Presidència en la què s'assenyala la necessitat d'efectuar un expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa.

Considerant que la tramitació de l'expedient s'ha realitzat amb subjecció a les disposicions legals vigents, i vist el que disposa l'art. 124 del ROM, la Comissió Informativa informa sobre el present assumpte que s'ha de sotmetre a la consideració del Ple, resultant

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

ALTES DE DESPESES

CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 32.474,83
CAPITOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 13.289,25
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 577.934,16
CAPITOL VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 30.050,00
TOTAL ALTES DE DESPESES… 653.748,24

BAIXES DE DESPESES

CAPITOL VI ALIENACIÓ D’INVERSIONS REALS 577.934,16
CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 75.814,08
TOTAL ALTES D’INGRESSOS… 653.748,24

INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 19.018,24

ALTES DE DESPESES

CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 19.018,24

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 11.716,39

ALTES DE DESPESES

CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 11.716,39

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRÍAS

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 25.853,40

ALTES DE DESPESES

CAPITOL I REMUNERACIONS DEL PERSONAL 1.000,00
CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 24.853,40
TOTAL ALTES DE DESPESES… 25.853,40

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 5.531,90

ALTES DE DESPESES

CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 2.320,03
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 3.211,87
Total altes de despeses… 5.531,90

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposen els articles 169 i 177 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

Reus, 14 de juliol de 2004

El secretari general

AJUNTAMENT DE REUS
El Secretari

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.