Ple ordinari 2005-04-29

Cerca sessions de Ple

E.g., 03/06/2024
E.g., 03/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 29 Abril, 2005

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 29 D’ABRIL DE 2005

1.- Aprovació actes sessions anteriors.

S’aproven les actes de data 28 de març i 19 d’abril de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Donar compte nomenament membres del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional.

Es dóna compte:

Primer: Nomenar membres del Consell als següents representants d’entitats:

ß Associació Catalana d’Amics del Poble Saharauí:
Sra. Dolors Blanes Moreno

ß Associació per a la Cooperació TABANA:
Sr. Ignasi Olivé Costas

Segon: Donar compte al Ple de la Corporació d’aquests nomenaments.”

4.- Moció de l’Alcaldia. Substitució del representant del grup municipal de C i U en el Consell General de l’IMFE.

S’acorda:

Nomenar a la Sra. Rosa M. Vila Casas representant del grup municipal de Convergència i Unió en el Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell, en substitució de la Sra. Isabel Abat Barba.

5.- Moció de l’Alcaldia. Designació representant de l’Ajuntament en el Consell Directiu del Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals.

S’acorda:

Designar al tinent d’alcalde delegat de Cultura, Sr. Francesc Xavier Filella Fargas, com a representant de l’Ajuntament de Reus al Consell Directiu del Consorci Transversal, Xarxa d’Activitats Culturals (CTXAC).

6.- Moció de l’Alcaldia. Substitució d’un membre del Consell General del Patronat Municipal de Turisme i Comerç.

S’acorda:

Nomenar al Sr. Diego de Ingunza de Santa Lucía com a vocal del Consell General del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, en substitució del Sr. Jordi Giralt Ciurana.

7.- Moció de l’Alcaldia. Ampliació de capital d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL. Subscripció i desemborsament de participacions.

S’acorda:

Primer: Aprovar l'augment de capital social de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL en tres-cents cinquanta mil euros, mitjançant l’emissió de 35 noves participacions socials, amb un valor nominal de deu mil euros cadascuna resultant, per tant, una xifra de capital social de quaranta milions quatre-cents cinquanta mil euros.

Segon: Subscriure i desemborsar 35 noves participacions socials, amb un valor nominal de DEU MIL euros cadascuna, de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL, per un import total de tres-cents cinquanta mil euros, mitjançant l’aportació del 46’60% de l’immoble situat dins de l’àrea 4.76 “Sant Celestí” del terme municipal de Reus, de figura de rectangle regular, que té una superfície de 1.254’81 m2 i els seus límits són: al nord, en línia recta de 38’54 m amb el c/ Sant Ferran; al sud, també en línia recta de 38’60 m amb el c/ Sant Celestí; a l’est en línia recta de 32’40m amb els terrenys de fora de l’àmbit; i a l’oest, també en línia recta de 32’40 m la finca resultant núm. 1 del projecte de Reparcel.lació, amb destí a jardins urbans” i inscrita al Registre de la Propietat núm. 2 de Reus, al Volum 1019, Llibre 539, Full 82, Finca núm. 32.272.

A les noves participacions socials els correspondrà una numeració correlativa del núm. 4.011 al 4.045, ambdós inclosos.

Tercer: Aprovar la corresponent modificació de l’article 5è dels estatuts socials, en base als anteriors acords.

Quart: Facultar al tinent d’alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà Masquef tan àmpliament com en dret sigui de menester per tal que en nom i representació d’aquest Ajuntament formalitzi els documents públics o privats que siguin necessaris pel compliment i execució dels anteriors acords i per la seva inscripció en els registres públics corresponents.

8.- Moció de l’Alcaldia. Autorització operacions de crèdit a llarg termini a subscriure per la societat municipal INNOVA.

S’acorda:

Primer: Autoritzar a INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL la concertació de les següents operacions de crèdit a llarg termini:

1) Entitat: Banc Bilbao Vizcaya Argentaria per un import de 4.000.000 €, amb un tipus d’interès referenciat a l’Euribor trimestral més un diferencial del 0’45% i una comissió d’obertura del 0’05%. El termini de disposició serà de 2 anys i el d’amortització, de 18 anys.
2) Entitat: Caja Madrid, per un import de 3.000.000 €, amb un tipus d’interès referenciat a l’Euribor trimestral més un diferencial del 0’15% i una comissió d’obertura del 0%. El termini de disposició serà de 2 anys i el d’amortització, de 18 anys.

Segon: Juntament amb aquesta autorització s’haurà de comptar amb els preceptius informes fixats per la normativa de les Hisendes Locals aplicable.

Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

9.- Moció de l’Alcaldia. Assumir el compromís de creació de places de llars d’infants de titularitat municipal.

S’acorda:

Primer: Assumir el compromís per part d’aquesta Corporació de dur a terme les actuacions necessàries per a la creació d’un mínim de 315 places de llars d’infants de titularitat municipal durant el període de vigència del Mapa de llars d’infants de Catalunya. La construcció i el funcionament d’aquestes llars d’infants les durà a terme aquest Ajuntament per sí mateix o a través de les seves entitats instrumentals.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura i a la tinenta d’alcalde delegada d’Educació i Família, Sra. Empar Pont Albert, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, puguin subscriure els documents necessaris per a l’efectivitat del compromís assumit.

Tercer: Comunicar aquest acord al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

10.- Assessoria Jurídica. Aprovació definitiva de l’Ordenança del servei urbà de taxi.

S’acorda:

Primer: Estimar les al·legacions presentades per l’Agrupació Radio Taxi Reus, relatives a l’article 13, paràgrafs quart, cinquè i últim; i a l’article 25, apartat c) de l’Ordenança del servei urbà de taxi a la ciutat de Reus. El termini previst a l’article 13, últim paràgraf, relatiu al període durant el qual la persona que ha transmès una llicència no pot ser titular d’una altra, es fixa en tres anys.

Respecte de la inclusió com a annex d’un plànol de la ciutat amb la zona d’aplicació de les tarifes urbanes, cal tenir en compte que el sòl urbà i urbanitzable, definits d’acord amb la legislació urbanística, venen delimitats pel planejament municipal vigent.

Segon: Aprovar definitivament l’Ordenança del servei urbà de taxi a la ciutat de Reus amb les modificacions que resulten d’estimar les al·legacions i publicar-ne el seu text al BOPT.

Tercer: Notificar aquest acord a l’Agrupació Radio Taxi Reus.

11.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector A.10 “Mas Cort”.

S’acorda:

Primer: Desestimar les al·legacions formulades en data 7.9.2004 pel senyor Mamerto Rodríguez Martínez i Juana Gil Gil, en base a les consideracions exposades als informes emesos pels serveis tècnics i jurídics d’aquest Ajuntament, de dates 22.11.2004 i 23.11.2004 respectivament, els quals s’adjunten com a fonament d’aquest acord.

Segon: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector A.10 “Mas Cort”.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

12.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al Barri Carme.
S’acorda:

Primer: Assumir el contingut de l’informe emès en data 19 d’abril de 2005 pels serveis de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, que s’incorpora com a fonament d’aquest acord, i donar per contestades les al·legacions presentades en els termes que resulten de l’esmentat informe.

Segon: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al Barri del Carme, amb les modificacions introduïdes respecte a l’aprovació inicial i sintetitzades a la part expositiva del present acord.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

13.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector B.8 “Cementiri” i a l’àrea 5.15 “Butan Reus”.

S’acorda:

Primer: Assumir el contingut de la resposta a les al·legacions formulades durant el període d’informació pública per la senyora Rosari Martorell Altès, presentat en data 15.4.2005 per GUPSA i que s’incorpora com a fonament d’aquest acord, i en conseqüència estimar-les en part, incorporant-se dintre de l’àmbit de la modificació puntual la superfície de la finca que no està afectada per la servitud.

Segon: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector B.8 “Cementiri” i a l’àrea 5.15 “Butan Reus”.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

14.- Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a l’illa situada entre el c/ Apel·les Mestres i el c/ Castillejos al sector D.4 “Mas Batlle”.

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a l’illa situada entre el c/ Apel·les Mestres i el c/ Castillejos al sector D.4 “Mas Batlle”.

Segon: Elevar-lo a la Generalitat de Catalunya als efectes de la publicació de l’instrument de planejament definitivament aprovat.

15.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a la superfície mínima dels habitatges.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a la superfície mínima dels habitatges, promoguda per aquest Ajuntament.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

Quart: Suspendre durant el termini de dos anys l’atorgament de llicències d’edificació d’habitatges nous o provinents d’una gran rehabilitació, quina superfície útil sigui inferior als 60 m2, excloent-se els habitatges de promoció pública destinats a lloguer temporal per a joves o per a col·lectius amb necessitats d’assistència i els habitatges de protecció oficial, de nova construcció o provinents de reforma, tant si són de promoció pública com de promoció privada.

16.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a la separació a veïns en zones industrials.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a afecta a la separació a veïns en zones industrials.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

17.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 4.12 “Forques Velles” (C).

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta i aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 4.12 “Forques Velles”(C) –esquema 3 del projecte-, formulada per EDIFICIS RESIDENCIALS 2000, SL, si bé condicionat a que en el projecte d’urbanització caldrà preveure la urbanització de la part de camí prolongació del carrer Vicenç Garcia.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

18.- Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector C.2b “Ctra. d’Alcolea”.

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector C.2b “Ctra. d’Alcolea”.

Segon: Elevar-lo a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

19.- Arquitectura i Urbanisme. Designació dels membres que han d’integrar el Comitè d’avaluació i seguiment pel “Projecte d’intervenció integral al Barri del Carme 2005-2008”.

S’acorda:

Primer: Avocar al Ple la designació dels membres integrants del comitè d’avaluació i seguiment en representació de l’Ajuntament de Reus pel “Projecte d’intervenció integral al Barri del Carme 2005-2008” i que s’havia delegat a la Junta de Govern per acord del Ple adoptat en data 25.02.05, tot d’acord amb l’art. 14 de la Llei 30/92 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, responent aquesta avocació a raons d’urgència i de celeritat en la tramitació de l’expedient.

Segon: Designar a les persones i entitats que es relacionen a continuació com a membres integrants de l’esmentat comitè:

• En representació de l’Ajuntament de Reus:
a) Sr. Josep Francesc Secall Masip, delegat de Serveis.
b) Sr. Ramon Castellví Andreu, director de l’Àrea municipal de Medi Ambient.
c) Sra. Pilar Carbassa Torres, coordinadora de Planejament i Projectes Urbans.
d) Sr. Ricard Pintaluba Borràs, director de l’Àrea municipal d’Hisenda.
e) Sra. Elena Manuel Abelló, cap de Contractació.

• En representació dels següents col·lectius:
a) En representació de les entitats veïnals més representatives de l’àmbit objecte de l’actuació:
- Sra. Carme Alumà Borràs, presidenta de l’Harmonia.
- Sr. Antonio Raduà Moles, vocal de l’Harmonia.

b) En representació de les associacions ciutadanes amb major implantació en aquest àmbit:
- Sr. José Luis Julian Justicia, president Àrab (Associació Reusenque Antibarreres).
- Sra. Mercè Olesti Baiges, Orfeó Reusenc.

c) En representació dels agents econòmics i socials:
- Sra. Encarnació Palomar Sánchez, Llar d’Infants Mafalda.
- Sra. M. Núria Robert Mariné, gerent Centre Botànic SL.

Tercer: Elevar-lo al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

20.- Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de l’Ordenança general de subvencions

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l’ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Reus.

Segon: Sotmetre al tràmit d’informació pública l’esmentada ordenança i aquests acords per un termini de 30 dies, a comptar des de la publicació del corresponent anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya per a la presentació d’al·legacions i suggeriments. En cas que no es presenti cap al·legació o suggeriment, en el termini indicat, l’acord aprovació inicial esdevindrà definitiu.

21.- Recursos Humans. Modificació plantilla personal funcionari.

S’acorda:

Primer: Modificar la plantilla de personal funcionari d’aquesta Corporació, mitjançant la creació de la plaça següent:

- Personal Funcionari. Creació de places: Un/a Delineant, corresponent a l’escala d’Administració Especial, subescala Tècnic, classe Tècnica auxiliar, Grup C.

Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

22.- Moció del Grup Municipal de CiU. Sobre Seguretat.

S’acorda:

Primer: Dissenyar i aprovar al més aviat possible, per part de la Junta Local de Seguretat, un Pla General de Seguretat per a Reus, que analitzi la situació actual, diagnostiqui els problemes d’una manera global, defineixi objectius i prioritats, plantegi solucions, determini les accions necessàries a emprendre i el calendari de la seva realització, prevegi mecanismes de seguiment i avaluació de les mateixes, i comprometi els recur
os i mitjans que s’utilitzaran.

Segon: Garantir una reunió trimestral de la Junta Local de Seguretat, a fi i efecte de fer un seguiment de prop de l’evolució dels indicadors de seguretat i civisme, i impulsar i coordinar els treballs de les diferents Administracions Públiques que tenen competències en aquest camp.

Tercer: Crear el Consell de Seguretat i Prevenció de Reus, que serveixi per a vehicular la participació de la societat civil reusenca en el tractament dels temes de seguretat i civisme.
Quart: Instar a la Generalitat de Catalunya a procedir al desplegament del Cos dels Mossos d’Esquadra a la nostra demarcació, amb la major brevetat possible.

Cinquè: Instar al Govern de l’Estat a que completi les plantilles del Cos de la Policia Nacional previstes i necessàries per a desenvolupar les seves funcions a la ciutat.

Assumpte sobrevingut

23.- Moció de l’Alcaldia. Transferència de la titularitat del tram de carretera de la N-420 a, que ha adquirit la condició de via urbana, al seu pas pel terme municipal de Reus.

S’acorda:

Acceptar la signatura del Conveni de transferència de titularitat entre el Ministeri de Foment i l’Ajuntament de Reus en els termes que estableix el Ministeri de Foment, al seu escrit de data 22 d’abril de 2005 i que s’annexa a aquest acord.

Precs i preguntes

Reus, 5 de maig de 2005

El secretari general

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.