Ple ordinari 2006-01-27

Cerca sessions de Ple

E.g., 03/06/2024
E.g., 03/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 27 Gener, 2006

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 27 DE GENER DE 2006

1.- Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de 23 de desembre de 2005

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Donant compte resolucions d’alcaldia.

3a).- Es dóna compte del decret de data 16 de desembre de 2005:

Primer: Autoritzar la nova denominació de l’Agrupació d’Interès Econòmic, constituïda entre aquest Ajuntament i altres entitats locals segons es desprèn de l’acord plenari de 18 de març de 2005, i que passarà a ser REUS CENTRE COMERCIAL SEGLE XXI, AIE.

Segon: Donar compte d’aquesta modificació al Ple de la Corporació.

3b).- Es dóna compte del decret número 35 de data 23 de gener de 2006:

Primer: Nomenar membre del Consell al representant de l’entitat MILPA-TARRAGONA ASSOCIACIÓ PER EL DESENVOLUPAMENT la Sra. Maria Luisa Villarroya Bullido.

Segon: Donar compte al Ple de la Corporació d’aquests nomenaments.

4.- Moció de l’Alcaldia. Ratificació acords retribucions personal de la Corporació.

- Es ratifica el decret número 29 de data 20 de gener de 2006:

Primer: Aplicar a tot el personal d’aquesta Corporació, tant funcionari, laboral com eventual l’increment de retribucions previstes en la Llei de pressuposts de l’Estat per a 2006, xifrat en el 2%.

Segon: Fer efectiu aquest increment en la nòmina corresponent al mes de gener de 2006.

Tercer: Sotmetre aquesta resolució a ratificació del Ple de la Corporació en la primera sessió que celebri.

5.- Moció de l’Alcaldia. Substitució d’un representant en el consell general de l’IMFE-Mas Carantell.

S’acorda:

Nomenar al Sr. Francesc Roig Queralt, representant de la Generalitat de Catalunya en el Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”, en substitució de la Sra. Carme Mas Morillas.

6.- Moció de l’Alcaldia. Ampliació de capital d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL. Subscripció i desemborsament de participacions.

S’acorda:

Primer: Aprovar l'augment de capital social de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL en cent deu mil (110.000’00) EUROS, mitjançant l’emissió de 11 noves participacions socials, amb un valor nominal de deu mil euros cadascuna resultant, per tant, una xifra de capital social de quaranta-dos milions nou-cents vint mil euros.

Segon: Subscriure i desemborsar 11 noves participacions socials, amb un valor nominal de DEU MIL euros cadascuna, de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL, per un import total de en cent deu mil euros, mitjançant l’aportació dels següents locals:

- Local Comercial C, situat a la planta baixa de l’escala núm. 2-4 del c/. Rosselló, de 72’90 m2 de superfície útil, té una quota de participació del 6’07 % general de l’immoble, i del 12’03 % particular. Consta degudament inscrita al Registre de la Propietat núm. 2 de Reus, al Volum 736, Llibre 330, Full 141, Finca núm. 20.486, inscripció 2ona. Ref. Cadastral 1477913 CF4517E 0014 UD.

- Local Comercial B, situat a la planta baixa de l’escala núm. 6-8 del c/. Rosselló, de 91’60 m2 de superfície útil, té una quota de participació del 7’62 % general de l’immoble, i del 15’38 particular. Consta degudament inscrita al Registre de la Propietat núm. 2 de Reus, al Volum 736, Llibre 330, Full 162, Finca núm. 20.500, inscripció 2ona. Ref. Cadastral 1477913 CF4517E 0015 IF.

- Local Comercial D, situat a la planta baixa de l’escala núm. 6-8 del c/. Rosselló, de 77’25 m2 de superfície útil, té una quota de participació del 6’43 % general de l’immoble, i del 12’98 % particular. Consta degudament inscrita al Registre de la Propietat núm. 2 de Reus, al Volum 736, Llibre 330, Full 165, Finca núm. 20.502, inscripció 2ona. Ref. Cadastral 1477913 CF4517E 0016 OG.

A les noves participacions socials els correspondrà una numeració correlativa del núm. 4.282 al 4.292, ambdós inclosos.

Tercer: Aprovar la corresponent modificació de l’article 5è dels estatuts socials, en base als anteriors acords.

Quart: Facultar al tinent d’alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà Masquef tan àmpliament com en dret sigui de menester per tal que en nom i representació d’aquest Ajuntament formalitzi els documents públics o privats que siguin necessaris pel compliment i execució dels anteriors acords i per la seva inscripció en els registres públics corresponents.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

7.- Proposta de retirada de la Medalla d’Or de la Ciutat al General Franco.

S’acorda:

Primer: Desestimar les al·legacions presentades a l’expedient de retirada de la medalla d’or de la ciutat en el seu dia concedida al general Franco.

Segon: Retirar la Medalla d’or de la Ciutat concedida al General Franco per acord plenari de data 3 de febrer de 1943, ratificatori de l’acord de la Comissió Permanent de 22 de gener del mateix any, ja que en la seva persona concorren les circumstàncies previstes en l’article 21 del Reglament municipal d’Honors i de Distincions.

8.- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Colla Castellera dels Xiquets de Reus, a l’esplai l’Albada de Reus i a la Sra. Carmela Sedó Ribas.

8a).- Concessió de la menció Honorífica Municipal a la COLLA CASTELLERA XIQUETS DE REUS.

S’acorda:

Concedir a la COLLA CASTELLERA DELS XIQUETS DE REUS, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva trajectòria com a colla castellera.
8b).- Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’ESPLAI L’ALBADA.

S’acorda:

Concedir a l’ESPLAI L’ALBADA de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva trajectòria associativa i educativa.

8c).- Concessió de la menció Honorífica Municipal a la senyora Carmela Sedó Ribas.

S’acorda:

Concedir a la senyora Carmela Sedó Ribas, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva trajectòria personal que reuneix tots els requisits per a ser una persona honorada i distingida.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

9.- Educació i Familia. Substitució i nomenament dels nous membres del Consell Escolar Municipal 2005-2007.

S’acorda:

Primer: Nomenar els nous membres del Consell Escolar Municipal escollits a les eleccions del dia 14 de novembre de 2005 , representants dels sectors que tot seguit s’assenyalen i nomenar les persones designades per les diferents entitats i associacions, el qual resta amb la següent composició:

SECTOR
SUBSECTOR
ENTITAT
NOM I COGNOMS

Representants de l’Ajuntament de Reus

Grups polítics
PSC Maria Teresa Pallarés i Piqué
ICV-EA Carmen Ortiz Vaquero
PPC Carme Orna Saez
CIU Dolors Sardà Lozano
ERC David Llambrich i Robert

Altres
IMFE Fina Folch Mogrobejo
Escoles educació especial - Alba Consol Rull Pallarès
FAVR Jordi Torres López
Serveis Socials Consuelo Collado Bernal
Escola de Música Josepa Fernández Cardona

Pares/Mares

Consells Escolars

Col·legi St. Josep - Primària Enric Ruiz Mora
Col·legi Puigcerver – Secundària Eulàlia Sabater Puig
CEIP Eduard Toda Mònica Roig Ribé
CEIP Misericòrdia Maria Engràcia Jiménez Castillo
IES Domènech i Montaner F. Xavier De la Peña Ambite
IES Baix Camp Eudald Llèsera Figuerola
Associacions representatives de pares i mares FAPA Isabel Celestino Poto
FAPAC
FAPAES Miquel Pi Llorens

Professors/
Professores
Centres públics CEIP Rubió i Ors Montserrat Foraster Adserà
CEIP Rubió i Ors Josep Maria Guasch Colom
IES Salvador Vilaseca Maria del Carme Coca Torrell
IES Gaudí Helena Piquer Biarnés
Centres concertats Col·legi La Presentació-Secundària Montserrat Carles Lavila
Col·legi St. Josep – Primària Jordi Salvadó Rius
Sindicats ASPEPC Carmen Sánchez Aybar
USTEC Maria del Mar Latorre Enríquez
Altres centres educatius Escola d’Art i Disseny Joaquim Vilafranca Pijoan
Escoles d’adults Núria Güell Jiménez

Alumnes ESO - -
Postobligatòria Col·legi St. Josep Marta Lorente Muñoz
Associacions d’estudiants -
-

Directors i Titulars
Primària pública CEIP Joan Rebull Maria Dolors Cros Esteve
CEIP Rubió i Ors Antònia Roig Ricart
Secundària pública IES Salvador Vilaseca Misericòrdia Nomen Xatruch
IES Josep Tapiró Joan Massana Cabré

Concertada La Presentació Teresa Maria Abelló Aulés
La Salle Josep Maria Barcos Navarro

Personal d’administració i serveis
Primària CEIP Rubió i Ors Irene Llanas Rivera
CEIP Misericòrdia Antonio López Pérez
La Salle Dolors Mestre Mestre
Secundària IES Gaudí Teresa Papió Batlle

Llars d’infants Pública Escola Bressol Montsant Mònica Balañà Juncosa
Subvencionada Escola Bressol Sant Jordi Montse Corbella Redón

Segon: Agrair als membres cessants del Consell Escolar Municipal la seva dedicació i esforços esmerçats envers la gestió educativa de la ciutat de Reus.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

10.- Gestió Urbanística. Aprovació del text refós del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”.
S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”.

Segon: Elevar-lo a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

11.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector H.7 “Bellisens Actual N.340”.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector H.7 “Bellisens Actual N.340”.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

12.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’entorn del Santuari de Misericòrdia.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’entorn del Santuari de Misericòrdia.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

13.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector E.2 “Camí de Valls”.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector E.2 “Camí de Valls”, formulada per la Junta de Compensació.

Segon: Aprovar inicialment l’esmentada modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus, condicionat a les determinacions següents:

“1.- Cal suprimir el paràgraf de la pàgina 16 que literalment diu: “El planejament parcial conseqüent a aquesta modificació, haurà d’incloure dins de la reparcel.lació, la cessió gratuïtat del sistema general hidrogràfic a fi i efecte de que no quedin restes de finca privada que quedaran com a conseqüència de la diferència entre els límits cadastrals vigents i l’àmbit de planejament”.

Així mateix cal delimitar l’àmbit del sector E2 sobre la topografia actualitzada inclosa al document aportat. Aquesta delimitació ha d’excloure de l’àmbit del sector E2 el domini públic hidràulic.

2.- Les alineacions de l’illa amb façana a l’avinguda Marià Fortuny han de ser totes elles paral·leles a l’avinguda tal com es dibuixa al plànol annex.

Quant al punt 10 de l’article 469:

a) Cal que el sector E2 inclogui entre les càrregues de urbanització la construcció del pont sobre el barranc que connectarà aquest sector E2 amb el sector A6 situat a l’altra banda del barranc. I per tant cal incloure aquesta condició al punt 10 del nou redactat de l’article 469 resultant de la modificació puntual de Pla General proposada.

b) Quant a l’obra urbanitzadora relativa a l’avinguda Marià Fortuny i a la nova rotonda situada a la cruïlla d’aquesta avinguda amb la carretera de Montblanc el redactat del punt 10 de l’article 469 ha de ser de la següent forma:

Els promotors a més de les obres d’urbanització de l’àmbit, formularan un projecte d’urbanització complementari que comprengui la urbanització d’una rotonda de nova creació a la cruïlla de l’Avinguda Marià Fortuny amb el Carrer del Roser (Carretera de Montblanc) i la completa remodelació (nova secció de paviments, voreres, enllumenat i enjardinament) de la part de la mateixa Avinguda Marià Fortuny, entre la nova rotonda descrita i fins la cruïlla del Camí de Valls, segons el model i les qualitats existents a l’illa veïna de la mateixa avinguda (la corresponent a l’edifici dels jutjats) i/o si l’Ajuntament acordés l’execució d’aquestes obres amb anterioritat a l’execució de la urbanització de l’àmbit, abonaran el cost a l’Ajuntament en el termini i condicions que aquest estimi.
c) Pel que fa a la façana de la carretera de Constantí cal precisar al punt 10 de d’article 469, resultant de la modificació, més clarament que en els costos d’urbanització queden inclosos la urbanització de tota la calçada fins a la rigola de la vorera confrontant (façana dels cines i Redessa).

Les seccions de la xarxa viària seran les indicacions del plànol annex.

3.- Atès que l’article 469 el que ha de definir són els paràmetres per a desenvolupar el sector E2 cal suprimir de la redacció del punt 2 el que segueix: “Inclouen les cessions corresponents al Pla Parcial vigent fins a la data, incrementades amb les cessions generades per l’increment de sostre, calculades segons s’especifica als articles 64, 65 i 94 de la Llei 10/2004 que modifica la 2/2002 i Refosa 1/2005” que més bé és una justificació del previst per als sistemes de zones verdes i equipaments per la modificació, i que es podria incloure a la memòria del document quan es justifica la modificació.

El mateix succeeix amb el redactat del punt 6 del mateix article i a on diu: “El 40% del sostre edificable total que comporta aquesta modificació serà destinada a la construcció d’habitatges, Protegits i Concertats, en parts iguals. Aquesta proporció es correspon amb al 30% del sostre total del Pla Parcial, incrementat en un 10% addicional, i que representen la quantitat de 173 habitatges ”, ha de dir: “El 40% del sostre residencial edificable total del sector serà destinat a la construcció d’habitatges, Protegits i Concertats, en parts iguals.” Així com suprimir els quadres dels m2 de sostre que es dedica a cada tipologia, ja que l’article 469 el que ha de definir són els paràmetres bruts per a desenvolupar el sector. Aquests números es poden incorporar a la memòria del document a l’apartat de justificació de la modificació.

4.- Cal dibuixar l’ordenació i zonificació proposades sobre la topografia actualitzada.

Cal incorporar llegendes de les trames utilitzades als plànols del document, així com indicar als mateixos la superfície de sòl de cada una de les àrees que es qualifiquen de sistemes. Tots els plànols han de tenir identificada la escala a la que estan dibuixats i a tots ells s’han d’incorporar escales gràfiques amb mides.

Al plànol d’encaix territorial cal dibuixar l’ordenació resultant de la modificació per tal que es pugui analitzar la connexió i connectivitat de l’estructura viària, alineacions i volumetria proposades a la modificació sol·licitada respecte dels terrenys confrontats.

5.- Cal esmenar l’errada material que hi ha al plànol “Pla General Vigent” ja que no es recull la trama groga corresponent a l’equipament de l’àrea 4.77. així com tampoc es recull l’ordenació vigent de l’edificació prevista a l’UA 4.77

També cal esmenar l’errada material que té el document en la delimitació de l’àmbit del sector E2 als plànols: “Encaix Territorial”, “Zonificació”, “Detall de les Zones Residencial i Comercial” “Edificabilitat”, “Zona edificable Residencial Gàlibs-Cotes”, “Pla General Modificat” “Modelació indicativa” ja que no es coincident el límit del sector E2 amb el de la unitat 4.77 en el punt en que són confrontats, i per tant la línia ha de ser única.

Així mateix s’ha de rectificar la volumetria dibuixada als plànol de “Zonificació”, “Detall de les zones Residencial i comercial”, “Edificabilitat”, “Zona Edificable Residencial gàlibs – cotes” “Modelació indicativa”, de la zona de l’UA 4.77 ja que no es d’acord amb l’ordenació vigent.”

Tercer: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’à
bit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

14.- Recursos Humans. Sol·licitud de compatibilitat d’un funcionari.

S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel personal al servei d’aquesta Corporació Sra. Cristina Cayetano Gispert, amb la corresponent activitat de docència sol·licitada.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:
a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

15.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de l’Ajuntament i dels Organismes Autònoms Administratius.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament i en el de l’institut Municipal de Formació i Empresa, el resum del qual per capítols és el següent :

Ajuntament de Reus

Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 575.688,63
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 1.148.943,82
Capítol IV Transferències corrents 31.187,16
Capítol VI Inversions reals 2.195,00
Capítol VII Transferències de capital 213.272,37
Total altes de despeses… 1.971.286,98

Baixes de despeses
Capítol II Compra de béns corrents i serveis 1.489.824,32
Total baixes de despeses… 1.489.824,32
Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 481.462,66
Total altes d’ingressos… 481.462,66

Institut Municipal de Formació i Empresa

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 31.187,16

Altes de despeses
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 31.187,16

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.”

Assumptes sobrevinguts.

No n’hi ha.

Precs i preguntes.

Reus, 1 de febrer de 2006

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.